Toon posts:

[PS6/WEB] Bestandsformaat verkleinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Photoshop weer opgepakt (laast mee gewerkt toen versie 4 erwas) nu versie 6 (je krijg toch heimwee).

Ik heb nu een layout gemaakt voor een website met alles erop en eraan echt hoe die eruit moet komen te zien. De bedoeling is eerst opzetten in Photoshop en daarna in stukken hakken en in HTML verwerken.

Maar nu zit ik met een wat voor mij eruit ziet als een probleem. Het formaat van het *.jpg bestand krijg is min. 116 KB als ik lager ga lever ik te veel kwaliteit in.

Volgens mij is dit te groot (of niet?), nu is mijn vraag of een van de vele toch wel proffesionele photoshoper/webdisgners hier weet hoe ik nou een kleiner formaat krijg zonder meer kwaliteit in te leveren ?

Verwijderd

Laat je ontwerp eens zien? Het levert soms veel op om met bijvoorbeeld *.gif in plaats van *.jpg te werken. Hou dit een beetje in gedachten:

veel kleuren/groot oppervlak/foto's/gradients : JPG

weinig kleuren/kleine plaatjes/egale vlakken : GIF

gebruik ook de save for web feature van PS, erg handig. zat er nog niet in in 4, de optie staat vlak naast [file>save] Hopelijk werkt dit een beetje....

Verwijderd

Topicstarter
Hier is het bestand waar het om gaat

En ik heb dit gesaved met "Save for web"-functie

Maar zoals je zit is er veel gradient in gebruikt dus word dat niet echt mooi in gif-formaat

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Tis niet echt een goed vergelijk om maar zo een screenie op te slaan via save for web en dan te denken dat je daar uiteindelijk ook op uit komt. Als ik even voor mezelf praat, ik hou bij het maken van een ontwerp ook rekening met het feit dat het wel bruikbaar moet zijn. Dus als ik jou was zou ik gewoon het ontwerp aanpassen. Of toch gif gaan gebruiken. Als je al die dropshadows trashed en je menu als gif opslaat ben je al weer een berg KB's kwijt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 22:53 schreef OzBoz het volgende:
Tis niet echt een goed vergelijk om maar zo een screenie op te slaan via save for web en dan te denken dat je daar uiteindelijk ook op uit komt. Als ik even voor mezelf praat, ik hou bij het maken van een ontwerp ook rekening met het feit dat het wel bruikbaar moet zijn. Dus als ik jou was zou ik gewoon het ontwerp aanpassen. Of toch gif gaan gebruiken. Als je al die dropshadows trashed en je menu als gif opslaat ben je al weer een berg KB's kwijt.
Thnx

Ik heb hem in gif opgeslagen en het enigste wat er niet uitziet is dat gradient in de tekst velden.

Dus ga ik de bovenkant en onderkant in gif opslaan dan moet er wel weer wat kb af gaan.

Iemand nog meer tips?

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Ik hak de pagina gewoon in 200 stukjes.
Iets meer werk maar is wel leuk...

nikszolekkeralss.exe

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
op deze manier maak je toch geen website die geschikt is voor meerdere resolutie's?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

likkepot check je mail die OW geldt ook voor deze remark.

[on-topic]
Terug naar de tekentafel met je ontwerp. Dit soort folderachtige designs laten zich niet goed vertalen naar html.

Die gele achtergrond kun je beter instellen als een background, of gewoon helemaal ditchen en alles geel maken. Dan heb je iig een deel dat je gewoon in een kleur kunt definieren.

Die tabs beneden de dropshadow ditchen en saven als een gif. Maak er een imagemap van voor de navigatie.

Verwijderd

ik zou van deze lay-out een swfje maken
Pagina: 1