Toon posts:

tnt pro2 videokaart probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn huidige kaart vervangen door een Nvidia Tnt 2 pro. Mijn oude kaart zit in een PCI slot. De NVIdia in het AGP slot. Bij het opstarten herkent hij wel de kaart maar komt niet verder dan Updating ESCD.. Succes.

Hierna blijft hij de pc hangen. Opnieuw opstarten geeft daarna een een system halted (weing succes dus!) Drivers zijn voorradig, maar zover kom ik niet eens. Ik heb een Epox moederbord, en draai ME. Oplossingen/ideeen zijn zeer welkom. Thanx!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:55

inXs

known as inXs

Ermm waarom wil je die oude videokaart erin laten zitten? Ik neem aan dat die nieuwe beter is.. Ik kan me namelijk wel een beetje voorstellen dat ie een conflict ermee krijgt.

edit:
ow je hebt hem er al uit zie ik (toch?), dan moet je die oude erin zetten en ervoor zorgen dat alle drivers ervan weg zijn. Dus gewoon uninstall drivers, dan ff bij hardware die videokaart deleten. Dan pc uit, nieuwe kaart erin.. Het lijkt me dat ie het dan wel gaat doen.

superB

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je? Als je een idee hebt hoor ik het graag.

Die oude kaart is 1 MB, het werkt wel maar scherp is iets anders.

Heb in bios IRQ to VGA gedaan maar hielp niet.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry las niet je hele bericht, ga het nogmaals zo proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem blijft hetzelfde, hij blijft hangen na Updating ESCD.. Succes. Heel vaag.

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 22:55 schreef bl!kje het volgende:

edit:
ow je hebt hem er al uit zie ik (toch?), dan moet je die oude erin zetten en ervoor zorgen dat alle drivers ervan weg zijn. Dus gewoon uninstall drivers, dan ff bij hardware die videokaart deleten. Dan pc uit, nieuwe kaart erin.. Het lijkt me dat ie het dan wel gaat doen.
lijkt me niet nodig om drivers te uninstallen als het ook een nVidia is.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een ouwe S-Virge. Maar uninstallen maakt niet uit, hij ziet 'm wel bij het opstarten, geeft het een irq maar verder komt ie niet.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:41

Rival24

I'll Be Back

In je bios ff wat settings veranderen denk ik. Er zit er ook 1 bij die luidt iets van: boot first (AGP,PCI), deze ff op AGP zetten. Ik heb daar ook s gezeik mee gehad (S3 Virge + Gf2Pro)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, misschien was ik ff vaag, er zit nu een S-virge (PCI) in en ik zou deze graag verwisselen voor een Nvidia TNT2 pro (AGP) maar dan krijg ik bovenstaande problemen. Nar mijn weten heeft mijn bios niet zo'n instelling om een keuze te maken om eerst PCI of AGP te loaden. Maar ik ga ff kijken.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Even alleen die tnt2 agp kaart erin. Als hij nu bij de post al blijft hangen is die TNT2 mooi dood, heb ik gehad met een 512KB Trident (dat verklaart een hoop) isa videokaart.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft 'm direct bij het opstarten wel aan, maar blijft hangen. Ik ben er nu ook wel van overtuigt dat ie dood is en ik ben 'm inmiddels aardig zat, bedankt voor de hulp.
TNT 2 PRO's Last station: Recycle Bin! >:)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Op zaterdag 04 mei 2002 01:00 schreef skindeep het volgende:
Hij geeft 'm direct bij het opstarten wel aan, maar blijft hangen. Ik ben er nu ook wel van overtuigt dat ie dood is en ik ben 'm inmiddels aardig zat, bedankt voor de hulp.
TNT 2 PRO's Last station: Recycle Bin! >:)
nee, w8 effe heb je je bios wel ingesteld op agp en niet op pci?

Verwijderd

Topicstarter
AGP staat op enabled, behalve AGP/PCI pallette snoop.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

wat voor moederbord heb je ?
sommige oudere borden hebben niet genoeg amps op de agp poort

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 04 mei 2002 11:32 schreef duncanvdlinden het volgende:

[..]

nee, w8 effe heb je je bios wel ingesteld op agp en niet op pci?
Hangt er van af hoe het nou eigenlijk zit, komt er beeld en bevriest dat beeld dan meteen? Dan is je kaartje waarschijnlijk dood. Of, wat hier nog boven staat, de AGP poort kan te weinig stroom leveren. Maar dan zit je nog op een LX bordje te werken of zoiets.

Verwijderd

Topicstarter
Direct als de pc opstart geeft hij aan dat er een TNT 2 Pro inzit. Daarna vervolgt ie met opstarten. Laat zien dat er 256 mB inzit. Hij wijst een IRQ aan, betekent volgens mij dat de AGP slot werkt, daarna zegt ie Updating ESCD... Succes. Hierna doet de pc niets meer, pc tracht verder te gaan maar hij blijft hangen, beeld bevriest niet. ik kan erniet meer van maken.

Aan het idee van de stroomvoorziening vind ik best aannemenlijk. Hij blijft echt hangen, zoekende naar iets, Ik heb die Epox meteen 450 AMD wel in een nieuwe kast zitten. Kan ik meer stroom aan de AGP/moederbord toewijzen of zeg ik nu iets heel doms?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 04 mei 2002 21:35 schreef skindeep het volgende:
Direct als de pc opstart geeft hij aan dat er een TNT 2 Pro inzit. Daarna vervolgt ie met opstarten. Laat zien dat er 256 mB inzit. Hij wijst een IRQ aan, betekent volgens mij dat de AGP slot werkt, daarna zegt ie Updating ESCD... Succes. Hierna doet de pc niets meer, pc tracht verder te gaan maar hij blijft hangen, beeld bevriest niet. ik kan erniet meer van maken.

Aan het idee van de stroomvoorziening vind ik best aannemenlijk. Hij blijft echt hangen, zoekende naar iets, Ik heb die Epox meteen 450 AMD wel in een nieuwe kast zitten. Kan ik meer stroom aan de AGP/moederbord toewijzen of zeg ik nu iets heel doms?
Was wel een truck voor d8 ik, moet je wel solderen (op je mobo)... Zou toch wel kunnen.

Kun je die tnt anders niet in een andere pc testen?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

KneoK

Not in a million lightyears

AMD 450 op het moederbord zitten ? Dit is dan waarschijnlijk een AMD K6-2. En dan heb je waarschijnlijk een moederbord met een ALI Aladdin AGP chipset erop.

Als dit het geval is, haal die kaart er dan maar uit en verkoop 'm weer. Dan is namelijk de kaart goed maar kan het moederbord niet genoeg stroom leveren aan je AGP slot.

Heb ik ook gehad met een V770 (TNT2) en een ALI based moederbord. Ik kwam dan nog wel in Windows, maar na 2-3 minuten een spel spelen zat me hele systeem zo vast als een huis.

Verwijderd

Topicstarter
Een Ali, ik zou er bijna een flauwe grap over maken,haha/
Ik ga naar een ander kaartje kijken. Deze post kan gesloten worden. Ik dank u allen!!!
Pagina: 1