Gforce 4 MX440 + BP6 mainboard

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Diz-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 05:42
Ik heb net een Gforce 4 MX440 gekocht en krijg hem niet aan het werk op mijn Abit BP6 op de doos staat dat hij AGP 2x zou moeten supporten staan namelijk AGP 4x/2x.

Hij geeft zwart scherm en soms gaat hij vage karakters geven. als ik hem gewoon verder op laat starten zie ik verneukt scherm van windows. :'(

Wie kan me helpen :(

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Heb je alle andere kaarten er al eens een keertje uitgehaald, dus zo kaal mogelijk opgestart? Met name PCI-slot 1 kan een probleem vormen.

Daarnaast zijn er bios-settings die noodzakelijk zijn of juist een negatief effect geven. Kijk hier http://www.geforcefaq.com voor wat tips (b.v. onder "What are the recommended BIOS settings for a GeForce?")

Mede-Tweaker BalusC heeft wat dit laatste betreft ook een interessante site opgezet. Zie http://213.46.22.12:8001

Verwijderd

Heb je de search al gebruikt ? Bijvoorbeeld [search=agp2x agp4x] kan je ook wel helpen. :)

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op zaterdag 04 mei 2002 13:37 schreef Courage het volgende:
Heb je de search al gebruikt ? Bijvoorbeeld [search=agp2x agp4x] kan je ook wel helpen. :)
Persoonlijk vind ik het vreemd om aan te nemen dat het aan AGP2x/4x ligt. Wel als je meldt dat OpenGL onder Windows vastloopt :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

In Windows 98 had ik dit ook met de GF4 MX440, in Windows XP geen last evenals Win2k.

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op zaterdag 04 mei 2002 13:48 schreef Tha_ExOrCiSt het volgende:
In Windows 98 had ik dit ook met de GF4 MX440, in Windows XP geen last evenals Win2k.
Klinkt als een driver-probleemje. Maar goed, als ik de melding van de topicstarter lees heeft hij voordat Windows start al een probleem. Is dit niet het geval dan zou een andere Windows-versie of een totale herinstallatie een oplossing kunnen bieden.

Edit: een BP6 is een dual-moederbord, dus waarschijnlijk gebruikt hij reeds W2k of XP :)

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 13:47 schreef Jake Blues het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het vreemd om aan te nemen dat het aan AGP2x/4x ligt. Wel als je meldt dat OpenGL onder Windows vastloopt :)
Ik niet, als je bedenkt dat het mobo alleen AGP2x ondersteund en je kaart en je drivers staat ingesteld op AGP4x :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Euhm, moet ik dan concluderen dat ik ook maar geen GF4 moet kopen met mijn BX chipset en 2 procs? Dat zou wel een teleurstelling zijn. Het zal vast wel zo zijn dat een GF4 niet tot zijn recht komt om AGP2x ipv AGP4x, maar helaas: heb ik gewoon niet en ik ben ook niet van plan een nieuw mobo te kopen nu.

Edit: we hebben het hier over mijn Workstation in mijn sig, maar dan met 2 P3-800E's ipv 2 Celeron 533's

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op zaterdag 04 mei 2002 14:03 schreef Courage het volgende:
Ik niet, als je bedenkt dat het mobo alleen AGP2x ondersteund en je kaart en je drivers staat ingesteld op AGP4x :)
Ik bedoel het eigenlijk meer i.v.m. de BP6. Dit moederbord i.c.m. een GeForce geeft de meest uiteenlopende resultaten. Prachtig bord, maar het heeft zo z'n standaard nukken :)

Kijk even hier voor de beeldvorming :
http://216.247.220.192/Forum/forum.asp?forum_id=33&forum_title=Video+Cards
http://www.open.org/~cowanm/bp6/agpmod.htm

• Diz-X
Ik draai windows 2000, een Gforce 2 MX400 werkt wel perfect op mijn systeem. heb die uit me broers systeem gesloopt. en de GForce daaringebouwt. Heb ik iedergeval even tijdelijk een videokaart |:(

Ik zit toch eigelijk nog even te twijvelen of die Gforce4 niet alleen AGP 4x support. staat achter op de doos 4x/2x AGP en op een stikker voorop 4x AGP. En volgens mij support mijn mainboard dan geen 4x AGP :(

• Diz-X
Op zaterdag 04 mei 2002 15:58 schreef Jake Blues het volgende:

[..]

Ik bedoel het eigenlijk meer i.v.m. de BP6. Dit moederbord i.c.m. een GeForce geeft de meest uiteenlopende resultaten. Prachtig bord, maar het heeft zo z'n standaard nukken :)

Kijk even hier voor de beeldvorming :
http://216.247.220.192/Forum/forum.asp?forum_id=33&forum_title=Video+Cards
http://www.open.org/~cowanm/bp6/agpmod.htm
Heb alleen niet zo'n zin om op mijn mainboard te gaan solderen :'( ben al niet zo'n held met de soldeerbouwt :P

Bij deze gozer doet de kaart al meer dan hij bij mij doet. en ik heb bijna de zelfde config! :'(
http://216.247.220.192/Forum/topic.asp?topic_id=10513&forum_id=33&Topic_Title=Abit+Siluro+Geforce+4+MX+440+%3D+problems%2E%2E%2E&forum_title=Video+Cards&M=0&S=

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb geprobeerd wat mijn kaart deed toen ik het bios instelde op 2x...

hij doet t gewoon (zoals verwacht), dus ik denk uberhaupt niet dat je daar het probleem moet zoeken.

• Animal_X
  • Laatst online: 07:03

Animal_X

Rodin

Op zaterdag 04 mei 2002 14:07 schreef Grrrrrene het volgende:
Euhm, moet ik dan concluderen dat ik ook maar geen GF4 moet kopen met mijn BX chipset en 2 procs? Dat zou wel een teleurstelling zijn. Het zal vast wel zo zijn dat een GF4 niet tot zijn recht komt om AGP2x ipv AGP4x, maar helaas: heb ik gewoon niet en ik ben ook niet van plan een nieuw mobo te kopen nu.

Edit: we hebben het hier over mijn Workstation in mijn sig, maar dan met 2 P3-800E's ipv 2 Celeron 533's
Bullshit, werkt prima!
Perfect zelfs, Ik heb in het onderstaande systeempje al een Ti4600, Ti4400, 440MX, GF3 Ti500 en een GF2 GTS gehad. :)

Met de Ti4600 haalde ik tegen de 11000 3dmarks aan, een aangezien dit sneller is dan de meeste p4 en XP+ processors ben ik nog niet van plan m'n BX mobo'tje te upgraden.

[edit]
Nog ff over het probleem. Kan het ook aan je monitor liggen?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Diz-X
Lijkt me van niet. Op een Gforce 2 MX400 gaat het dus wel goed. Enige vage is dat de GForce 4 MX440 rare karakters gaat geven bij opstarten en soms helemaal niet detecteert. in windows blijft hij melden op de s3 als output dat hij nieuw hardware heeft gevonden. lijkt alsof hij in een loop blijft hangen. installeer je de drivers begint hij weer te zeuren over nieuw hardware. enz enz |:( Als ik hem alleen in me systeem heb zitten zie ik alleen verneukt beeld.

Ik zal anders wel even meer informatie geven over me setup :

Mainboard: Abit BP6
Geheugen: 310MB Dimm
HD: 15 Gig Western Digital 5200RPM
Netwerk: Intel Pro Netwerk Manager 100+
Geluid: SB128
Extra Videokaart: S3 VirgeDX ( ik heb ookal zonder deze kaart proberen te booten, gaf nog steeds zelfde probleem. )
+Extra USB poorten op een PCI slot

Voor de rest heb ik op die usb (alsof dit er mee te maken heeft :P )
1x Emagic AMT8 (midi interface)
1x Akai S5000 (Sampler)
1x Logitech Wingman Force
1x Muis

En ik draai Windows 2000, en heb er naast als previous boot MSDOS 6.1.

hoop dat dit iets meer helderheid in de zaak brengt :Y)

• Animal_X
  • Laatst online: 07:03

Animal_X

Rodin

ik zou het op de volgende manier proberen:

stap 1) set je bios settings naar "fail safe defaults.

werkt het nog niet>

Stap 2) haal alles uit je pc behalve je processor, geheugen, HD en dus je MX440> clear je "CMOS" en probeer het weer.

Werkt het nog niet>

Stap 5)Controleer of de koeler goed op de GPU zit.

Stap 3) probeer de MX400 in een ander systeempje en kijk of'ie daar in wel werkt.

werkt ie dan nog niet> kaart kapot!! (geld terug!)
Werkt ie dan wel> Dan weet ik het ook niet meer :?

ik hoop dat je hier iets aan hebt.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Diz-X
Ander systeem werkt hij wel! :P maar ik zal straks eens proberen alles uit me pc te slopen behalven de noodzakelijke onderdelen. en dan nog eens te proberen wie weet. misschien is hij wel keihard in conflict met iets.

Verwijderd

kan best zijn dat je voeding het niet meer haalt
ik weet niet of de geforc4 mx440 meer stroom gebruikt als de normalen geforce2mx

Verwijderd

De BP6 heeft in sommige/veel revisies problemen met goede spanning en stroom leveren aan de AGP. Die van mij had er 3 mods opzitten voordat het een beetje stabiel wilde draaien.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zaterdag 04 mei 2002 13:32 schreef Jake Blues het volgende:
Mede-Tweaker BalusC heeft wat dit laatste betreft ook een interessante site opgezet. Zie http://213.46.22.12:8001
Tnx voor het maken van reklame :P ;)

Diz-X, wat voor een voeding gebruik je? Welke videokaart gebruikte je vóór de GF4MX? Als je voeding minstens 300W levert, dan zou ik de AGP mod, zoals enkele keren eerder vermeld, toch eens gaan proberen. Het is niet zo moeilijk, slechts goed kijken waar de juiste contactpunten zijn en dan verbinden met een simpel draadje. Anders kun je je vader ook effe om hulp vragen, dat vindt-ie vast wel leuk om te doen :)

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op zaterdag 04 mei 2002 22:13 schreef Sepans het volgende:
De BP6 heeft in sommige/veel revisies problemen met goede spanning en stroom leveren aan de AGP. Die van mij had er 3 mods opzitten voordat het een beetje stabiel wilde draaien.
Tsja, ik probeerde de niet-BP6-gebruikers al duidelijk te maken dat dit moederbord zo z'n eigenaardigheden heeft...

Verwijderd

wat ben ik blij dat de bp6 die ik heb geen enkele mod nodig heeft
deze is de laatst versie er van

problemen van de bp6 waren

slecht transistors (waren te zwak)
agp die niet de goede spannig geeft
wat de derde is weet ik niet?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zondag 05 mei 2002 02:16 schreef suijkerbuijk het volgende:
wat ben ik blij dat de bp6 die ik heb geen enkele mod nodig heeft
deze is de laatst versie er van

problemen van de bp6 waren

slecht transistors (waren te zwak)
agp die niet de goede spannig geeft
Zwakke transistoren? Verwar je ze niet met condensatoren? Dat was inderdaad het probleem van de BP6 :)

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op zondag 05 mei 2002 02:16 schreef suijkerbuijk het volgende:
...
De Highpoint-controller die sommigen uit pure wanhoop middels een gehackte bios uitzetten?

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 10:38 schreef Jake Blues het volgende:

[..]

De Highpoint-controller die sommigen uit pure wanhoop middels een gehackte bios uitzetten?
wel daar heb ik ook geen last van onderwindows 2000pro

loopt er gewoon stabiel op met de laatste bios update en de laatste drivers van highpoint zelf

heb ik hier nu massel ???

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zondag 05 mei 2002 14:09 schreef suijkerbuijk het volgende:
wel daar heb ik ook geen last van onderwindows 2000pro

loopt er gewoon stabiel op met de laatste bios update en de laatste drivers van highpoint zelf

heb ik hier nu massel ???
Het is meer een kwestie van de juiste BIOS/driver/harddisk combinatie en een ietwat overgeklokte FSB. Het probleem is niet altijd de stabiliteit maar meer de snelheid van de HPT366 controller. Dat is zeer afhankelijk van de BIOS/driver/harddisk combinatie. Wat betreft de stabiliteit, er zijn veel vermeldingen dat de HPT366 stabieler is bij een FSB van 72MHz dan bij 66MHz. Raar, maar waar! Ik heb het zelf ervaren :)

Momenteel heb ik de HPT366 ook met een gehackte BIOS "uitgeschakeld". Tussen haakjes, omdat slechts de opstartscherm van de HPT366 niet meer voorkomt, maar de HPT366 blijft nog wel werkzaam (je moet nog altijd een IRQ toewijzen en een driver installeren). Niet omdat het brak is, integendeel, ik haal er goeie scores mee, maar omdat ik aan RAID-0 ben begonnen met een Promise controller :)

[beetje offtopic en aan BP6 gericht]
Ik vond het volgende stukje tekst ergens op het Web, ik weet niet meer waar, ik heb hem namelijk op een txt bestand staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
The reason the BP6 is such a killer board is that it still
commands as much intrest today as it did when it was first
released.

No other board has been;
1.Overclocked
2.Underclocked
3.Rebuilt
4.Redesigned
5.Rewired
6.Frozen
7.Burnt
8.Blowen up
9.Killed by water
10.Loved by so many
11.Hated by just as many

People are still talking about it.
People are still pushing the limits of it's spec and succeeding.
Motherboards come and go.
The BP6 is more than a motherboard, it's a way of life!

Amen! ;)
[/beetje offtopic en aan BP6 gericht]

• Diz-X
wat me trouwens wel een beetje opvalt nu, heb nu de GForce 2 van me broer in me pc gegooit, ik wil toch eigelijk even gamen... is dat me cdrom speller het soms gewoon niet doet. geen stroom heeft om precies te zijn. lijkt er op of mijn voeding het niet trekt :r en ik heb een 300 watt voeding er inhangen.
Pagina: 1