Spel instabiel in XP

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi,

Ik heb sinds gisteren weer een Baldur's Gate uit de kast gehaald (de eerste versie dus!) en geinstalleerd op Windows XP Pro. Ik heb ook de Tales of the Sword Coast add-on geinstalleerd met de laatste update van de site.
Nu wil het wel eens gebeuren dat het spel in een keer zonder enige melding of aanleiding er mee kapt en dan heb ik m'n desktop weer voor m'n neus :(. Ik heb ook al geprobeerd om het spel in compatibiliteits modus te draaien (Windows 98/Me simulatie), maar hierdoor is het spel enorm traag en niet speelbaar. Ik heb geen exotische hardware ofzo, en XP zelf crashed ook niet..toch maar ff de specs :)
P3 450, 640 MB RAM, TNT2/32 MB... iemand enig idee?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Soms springt ie er gewoon uit als er iets verkeerd zit in je geheugen.

• ^Mo^
Vreemd dat het dan alleen hiermee gebeurd aangezien de rest altijd stabiel draait...

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
warmte probleem van je Tnt 2 denk ik . weet niet zeker. probeer het eens met je kast open te gamen.

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Sommige progs zijn er gevoeliger voor dan andere en aangezien dit spel niet ontworpen is voor XP kan het zijn dat het minder goed draait.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Deze gaat maar ff naar [forum=12] :)

• ^Mo^
Op vrijdag 03 mei 2002 21:42 schreef Galaxis het volgende:
warmte probleem van je Tnt 2 denk ik . weet niet zeker. probeer het eens met je kast open te gamen.
m'n kast staat voortdurend open :)
Op vrijdag 03 mei 2002 21:45 schreef OProg het volgende:
Deze gaat maar ff naar [forum=12] :)
Ah, zat al een beetje te twijfelen tussen spielerij en SA :)

Maar okay, het zal inderdaad iets in de richting zijn dat het er niet voor is ontworpen. Ben niet zo heel bekend met de compatibiliteitsmodus, maar zou dat dan niet een boel moeten oplossen? Het wordt er echter enorm traag van....

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Ik denk dat het niet met warmte te maken heeft... ik weet dat er idd zo'n soort bug inzit, ik ben hem een aatal keer tegen gekomen terwijl ik windows Me gebruik... Een echte oplossing weet ik niet, ik savde BG gewoon vaak zodat er nooit te veel schade wordt aangericht, als je net een moeilijke battle hebt gewonnen gewoon gelijk saven...

• Shagura
  • Laatst online: 08-01 18:00
Bij mij knalt Baldur's Gate 2 er op win2k ook wel eens zo maar uit, maar ik heb er niet echt veel last van omdat het hier heeeeeel weinig gebeurt.

• ^Mo^
jeetje, dat ik dat nog mag meemaken... een bug in Baldur's Gate ... 'tis in mijn ervaring echt het allerstabielste spel wat ik ooit heb gezien, vooral gezien de grootte van het geheel.

Misschien dat het met windows 95 simulatie beter gaat, heb ik nog niet getest .. doe ik later nog even :)

• Shagura
  • Laatst online: 08-01 18:00
Op vrijdag 03 mei 2002 22:08 schreef _Mo_ het volgende:
jeetje, dat ik dat nog mag meemaken... een bug in Baldur's Gate ... 'tis in mijn ervaring echt het allerstabielste spel wat ik ooit heb gezien, vooral gezien de grootte van het geheel.

Misschien dat het met windows 95 simulatie beter gaat, heb ik nog niet getest .. doe ik later nog even :)
Ik zeg ook niet dat het geen goed spel is, maar er zijn veel dingen die het niet doen hoor. Soms kun je in bg2 namelijk niet praten met iemand terwijl dat wel zou moeten en soms kun je items niet oppakken. Ze zijn wel allemaal makkelijk op te lossen door een game te laden, maar het is echt helemaal niet bugloos (zoals geeneen spel van tegenwoordig)

Maar Baldur's gate is nog wel een van de beste betere spellen qua bugs imo, het is namelijk grooooooot (1 en 2)

• ^Mo^
Op vrijdag 03 mei 2002 22:16 schreef Shagura het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het geen goed spel is, maar er zijn veel dingen die het niet doen hoor. Soms kun je in bg2 namelijk niet praten met iemand terwijl dat wel zou moeten en soms kun je items niet oppakken. Ze zijn wel allemaal makkelijk op te lossen door een game te laden, maar het is echt helemaal niet bugloos (zoals geeneen spel van tegenwoordig)

Maar Baldur's gate is nog wel een van de beste betere spellen qua bugs imo, het is namelijk grooooooot (1 en 2)
Ik wilde ook niet zeggen dat het een slecht spel was. Ik heb trouwens nog geen Bgate 2 gespeelt, maar 1 vond ik al prachtig en daar heb ik eigenlijk nog geen bug in gevonden...

Verwijderd

Xp zuigt voor het spelen van spellen.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Op vrijdag 03 mei 2002 22:23 schreef eXistence het volgende:
Xp zuigt voor het spelen van spellen.
En dat is een reactie waar we allemaal op wachten ;)

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Op vrijdag 03 mei 2002 22:28 schreef White Dust het volgende:

[..]

En dat is een reactie waar we allemaal op wachten ;)
En dit ook ;)

• ^Mo^
Tja, je blijft hopen he :)

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-01 16:57

Damian

Insane Obtrusion

Op vrijdag 03 mei 2002 22:30 schreef XoiN het volgende:

[..]

En dit ook ;)
maar hij heeft wel gelijk, Spellen onder XP draaien beter dan onder welke OS ook!!

dus niet van die domme opmerkingen maken :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Pagina: 1