[cassette] autoreverse op het verkeerde moment

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik heb in mijn auto een Sony radio zitten met cassettespeler incl. autoreverse.

Het volgende probleem doet zich voor: als ik een bandje afspeel in de 'normale' play-richting (begin van kant 1), schakelt ie vanzelf om naar de andere kant.

Dan krijg ik dus een stukje te horen van het einde van kant 2, daarna schakelt ie weer om omdat ie aan het einde is, en dan begint kant 1 weer.
Na een paar sec schakelt ie dan weer om naar kant 2, enz. enz.

Dit is alleen als ik het begin van een bandje afspeel in de 'normale' afspeelrichting.

Tijdens het afspelen wordt de muziek ook steeds dof, helder, dog, helder, enz. enz.
Dus ik denk dat de cassettespeler misschien vuil is, of versleten (hij ziet er nog niet oud uit, maar hij zat er in toen ik 3 weken geleden de auto kocht).

Hoe kan ik die nou het beste schoonmaken?
Ik heb ei'k geen zin om dat hele ding open te schroeven :(

Zou zo'n bandje met een schoonmaak lint helpen?
Als ik in het klepje kijk zie ik wel dat er een hoop zooi op de capstan-as zit (de ene in elk geval, de andere kant kan ik niet zien)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Meestal is als ie tussendoor autoreversed je tape gewoon rot.
Als die in de auto een beetje zon krijgen is het al gauw gedaan.

Schoonmaken kun je eventueel doen met een wattenstaafje met alcohol al je erbij kunt.

Who is John Galt?

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
De bandjes zijn goed, ze doen het goed in een andere autoradio (die niet van mij is nee, anders had ik die wel erin gezet) en in mijn gewone cassettedeck doen ze het ook goed.

Ze beschadigen verder niet in de autoradio...

Ik denk zelf ook dat het het verstandigst is om met een wattenstaafje schoon te maken, maar dan kan ik er zo niet goed bij, moet ik de hele radio eruit halen (klotewerk) :(

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Je kunt ook de tape eerst een keer heen en weer spoelen, dat wil ook nog wel eens helpen.

Who is John Galt?

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 21:00 schreef justmental het volgende:
Je kunt ook de tape eerst een keer heen en weer spoelen, dat wil ook nog wel eens helpen.
Heb ik allemaal al gedaan, hij loopt ook niet te zwaar en is goed opgewikkeld (geen kreukeltjes of randen erin)

Maar het gebeurt bij elk bandje, en alleen maar vanaf het begin van het bandje in de normale richting

Als ik het bandje erin stop spoelt ie trouwens ook eerst heel ff snel heen en weer zodat je geen losse stukken krijgt zeg maar