Toon posts:

Probleem met Hardeschijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, eerste post hier (als ik een beetje dom overkom kan het komen omdat ik niet bepaald een held ben met computers ;))

ok, op naar mijn verhaal:

Ok, ik heb dus vanmiddag een nieuwe hardeschijf van 80GB gekocht. Maar nu het probleem:

Ik ging F-disk in, en daar begonnen de problemen al. Hij gaf aan dat mijn harde schijf 10804MB (10,8GB dus) groot was, in plaats van de 80GB die ik gekocht heb, en zoals het ook aangegeven staat op de HD zelf en wat de computer zegt als ik hem opstart) dus ik het een en ander proberen. Allereerst dus een primaire DOS partitie aangemaakt, ook daar vertelde F-disk mij dat de HD 10804MB groot was, ik alsnog die primaire DOS partitie aanmaken met maximale grootte (of hoe het ook heet), en inderdaad... het bleek dus 10804MB groot te zijn. Dus ik dacht, laat ik het eens anders doen. Ik verwijder dus de Primaire partitie en maak een nieuwe aan, maar dit keer kies ik ervoor om niet de maximale grootte te gebruiken. In plaats daarvan had ik gekozen voor 5000MB (5GB dus), en toen vertelde F-Disk mij dus dat de hardeschijf maar voor 7% gebruikt werd. "Da's mooi" dacht ik... niet dus. Ik maak een uitgebreide partitie aan, blijkt het dus dat ik alsnog maar 5804MB overheb, inplaats van de 75GB.

Ik krijg het volgende bericht nadat mijn IDE kabels gecontroleerd zijn: "Primary IDE channel no 80 conductor cable installed"

heeft het daar soms iets mee te maken?

Dus, als iemand mij kan vertellen wat ik verkeerd doe... zeg het vooral, want deze computer held op sokken weet het allemaal niet meer :? :'(

En als je meer informatie nodig hebt, vraag het vooral... want ik zoek het met veel plezier en liefde voor je op :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij is trouwens van Maxtor (als dat helpt)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ja ik zie het al...

je gebruik een opstartdiskette van windows 98 1ste editie, en gebruikt daar de opstart disk van...

dus gebruik hem van ME

en geef wat meer info over je computer

Moederbord/Proc enz enz
.

Niets mailen

Download maar @www.bootdisk.com

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 11:24
En als je geen ME opstartdiskette hebt, dan mail ik hem wel effe. Post hier maar of je hem op de mail wilt ontvangen.

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:52
Kan je BIOS die schijf wel aan? Wat voor moederplank heb je eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, waar kan ik de benodigde files vinden om een ME opstart diskette te maken?

Enkele gegevens:

Moederbord: MSI K7T Turbo (VIA KT133A Chipset based)
Processor: 800 mhz Duron
Geheugen: 384MB DIMM

ehh... nog iets wat relevant kan zijn?

Verwijderd

http://www.bootdisk.com/

Alle bootdisks die je ooit nodig zult hebben 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 20:51 schreef Brakius het volgende:
En als je geen ME opstartdiskette hebt, dan mail ik hem wel effe. Post hier maar of je hem op de mail wilt ontvangen.
jordi@kabelfoon.nl

als je dat zou willen doen... GRAAG :*

Verwijderd

je kan ook even Ranish Partition Manager 2.40 downloaden (=freeware) @ http://www.ranish.com/part/

part.exe is een 64K klein programmaatje dat je op de
win98se bootdiskette erbij kunt zetten.

Booten van die flop en dan part.exe opstarten.

Hiermee kun je fat partities aanmaken en formatteren
op grote harddisks. (en nog veel meer)

• Wheels_Chrome
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-03-2024

Wheels_Chrome

Vergeten = n vorm van vrijheid

Kan het niet met je kabel te maken hebben? Misschien gebruik je een oud type kabel. Je moet de nieuwe ide kabels gebruiken, zat er niet een bij je HD? Dat zou een probleem kunnen zijn. Je bios is het probleem niet als ik je verhaal lees.

AMD 1900+, ABIT KR7A, 1GB DDR, Matrox G550, Adaptec 2930U, Plextor 12/4/32 SCSI, Plextor 40 SCSI, Alienware DA-01-SLD, DigiDoc 5, iiyama 19", HP 17", Barracuda 60GB, IBM 40GB, Miro DV 500, 2x 3Com 10/100, Hercules Game Theater XP, HP DDS3 12/24,

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 11:24
Je hebt mail!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het probleem is opgelost.

Hartelijk bedankt voor de snelle reacties en de mail :)

Overigens ben ik nog wel nieuwsgierig wat dit nu betekent: "Primary IDE channel no 80 conductor cable installed" :?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 21:07 schreef Wheels_Chrome het volgende:
Kan het niet met je kabel te maken hebben? Misschien gebruik je een oud type kabel. Je moet de nieuwe ide kabels gebruiken, zat er niet een bij je HD? Dat zou een probleem kunnen zijn. Je bios is het probleem niet als ik je verhaal lees.
Nope, heb de ME bootdisk gebruikt en het is opgelost :)

Maar kabels zaten er overigens niet bij :( (viel me ook als eerste op)

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-04 10:57
Op vrijdag 03 mei 2002 21:33 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ok, het probleem is opgelost.

Hartelijk bedankt voor de snelle reacties en de mail :)

Overigens ben ik nog wel nieuwsgierig wat dit nu betekent: "Primary IDE channel no 80 conductor cable installed" :?
Dat betekent dat je een gewone IDE kabel hebt gebruikt voor een ATA-66 of ATA-100 schijf. Dit wordt gemeld omdat de maximale bussnelheid door de afwezigheid van een UDMA kabel teruggezet wordt naar ATA-33.

Als je dus een 80 polige kabel ipv 40 polig aansluit gaat je bussnelheid flink omhoog.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Pagina: 1