probleem maken raid array proliant 1500

Pagina: 1
Acties:

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:55
Ik heb hier dus een compaq proliant 1500 server staan, met 5x u2w 4,3gb schijven op een smart2 controller.
Nu heb ik het volgende probleem, ik heb met de compaq erase utility de raid 5 array verwijderd, er is dus nu geen logisch station meer, nu wilde ik dus een nieuwe raid5 array aanmaken , dus ik de floppy van de system configuration utility erin, en booten maar, heb daarna, in dat programma drive array config gekozen, maar nu komt het probleem, dan vraagt ie dus om een drive array floppy, en die kan ik nergens vinden, er bestaat wel een array configuration utility voor win2000 maar ik heb geen array/logisch station, dus kanik geen os installen.

Weet iemand hoe ik op een andere manier een array kan aan maken op die smart2 controller??..of hoe ik aan die drive array configution disk kan komen?? op de site van compaq kan ik het in ieder geval niet vinden :(

Alvast bedankt!

Verwijderd

Zit er bij die Compaq's geen bootable CD's meegeleverd om de RAID te configgen?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je een disk nodig hebt dan is dat voor een recovery van een oude array configuration meestal.

Ik denk dat je dan een échte nieuwe array moet maken.

Dit is dan bij een Mylex controller, waar ik ervaring mee heb.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:22

DarkSide

theres no place like ::1

Ik gebruik altijd een SmartStart CD om de array aan te maken. Heb het nog nooit met een floppy gedaan.
Maar hoe heb je hem eerst dan aangemaakt?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

makkelijk ...

Eerst systeem 2x erasen met smartstart .

booten , naar ACU , raidset aanmaken ,

verder met smartstart , install OS

klaar .

• sverzijl
  • Laatst online: 23:31
Op vrijdag 03 mei 2002 20:27 schreef remsie het volgende:
Ik heb hier dus een compaq proliant 1500 server staan, met 5x u2w 4,3gb schijven op een smart2 controller.
Nu heb ik het volgende probleem, ik heb met de compaq erase utility de raid 5 array verwijderd, er is dus nu geen logisch station meer, nu wilde ik dus een nieuwe raid5 array aanmaken , dus ik de floppy van de system configuration utility erin, en booten maar, heb daarna, in dat programma drive array config gekozen, maar nu komt het probleem, dan vraagt ie dus om een drive array floppy, en
Zo te horen heb je alleen maar floppies (?)
Als je ergens de "SmartStart CD for Servers" kan bemachtigen ben je er. Die _zou_ bij iedere Proliant meegeleverd moeten zijn.

• remsie
Nou hij was al als raid 5 geconfigged toen ik hem kreeg, maar ik heb dus het probleem dat ik geen smartstart cd heb, is het ook mogelijk zonder smartstart cd??

• sverzijl
  • Laatst online: 23:31
Op vrijdag 03 mei 2002 20:38 schreef remsie het volgende:
Nou hij was al als raid 5 geconfigged toen ik hem kreeg, maar ik heb dus het probleem dat ik geen smartstart cd heb, is het ook mogelijk zonder smartstart cd??
Probeer deze link eens (en kijk onder het kopje 'ACU')

http://www.geocities.com/rlcomp_1999/manual-smartstart.html

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:22

DarkSide

theres no place like ::1

Sommige Raid controllers ondersteunen ook een configuratie via F10 volgens mij?
Dus op F10 drukken nadat de raid controller geinitialiseerd is. Tenminste mijn raidcontroller in mijn ML370 heeft dat.
Anders is het volgens mij toch echt SmartStart CD.
Of de link hierboven :)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• remsie
Op vrijdag 03 mei 2002 20:46 schreef sverzijl het volgende:

[..]

Probeer deze link eens (en kijk onder het kopje 'ACU')

http://www.geocities.com/rlcomp_1999/manual-smartstart.html
Fantastisch!!! tegek :) ik heb dus hier die acu vandaan gehaald, en eindelijk heb ik een array kunnen maken!

Tnkx Guys!!!
Pagina: 1