Toon posts:

[XP] partitie aanmaken met partitionmagic 7.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb een probleem met mijn hardeschijf, ik kan geen partitie maken.

Ik heb al een aantal maal geprobeerd om een partitie te maken van zo'n 10 GB of groter, ik laat dan de computer herstarten om de partitie te laten resizen en de nieuwe aan te laten maken, en dan geeft het programma een fout en stopt ie met resizen van de partitie.

een beetje later start de computer gewoon verder op en geeft de melding dat de partitie gemaakt is, terwijl dat niet zo is.

kan iemand mij helpen pls?

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 11:24
Ik kan mij indenken dat dit komt omdat windows xp geen dos kent. Dit programma gaat de computer opnieuw opstarten om in dos de partitie aan te maken.

In windows xp kun je bij schijfbeheer of ergens daar (ik ben nog niet zo thuis in windows xp) partities aanmaken en wijzigen, of niet?

Verwijderd

ik weet niet of het kan, maar je probeert toch neit per ongeluk een FAT16 partitie te maken in partition magic? fat16 gaat nl tot 2048 meg. je moet iig een FAT32 of nog beter, een NTFS-partitie maken.

Verwijderd

Gebruik je wel PM7

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik gebruik partition magic 7

en mijn vader heeft het op zijn pc al eens gedaan (ook win xp) en heeft het bij mij ook eens geprobeerd, maar het lukte niet

echt niemand die kan helpen?

ik probeer NTFS partitie aan te maken, en toen dit niet lukte heb ik de rest ook maar geprobeerd

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
bij mij werkt het prima iig. met PQ Magic 7 Pro :{

Verwijderd

Vantevoren je harddisk compleet controleren (scandisk/chkdsk) en defragmenteren wordt wel door PQmagic gewaardeerd.
Als je de error nou eens hier neerzet, of even bij PowerQuest in de documentatie duikt, kom je al een aardig end op weg.

• Ernie_rules
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08-2025
Op vrijdag 03 mei 2002 20:50 schreef pierre het volgende:
ja, ik gebruik partition magic 7

en mijn vader heeft het op zijn pc al eens gedaan (ook win xp) en heeft het bij mij ook eens geprobeerd, maar het lukte niet

echt niemand die kan helpen?

ik probeer NTFS partitie aan te maken, en toen dit niet lukte heb ik de rest ook maar geprobeerd
Heb je de volledige versie Partition Magic of de demo ? Met de demo kun je alleen zien hoe het programa werkt en niks uitvoeren..:(

...::Under Construction::...

Pagina: 1