Mijn HD werkt niet in een nieuwe puter

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Starky
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 19:28
Als ik mijn IBM ATA 100 schijf van 30 GB met Windows XP en mijn andere software erop geisntalleerd in een nieuwe computer stop krijg ik meteen een foutmelding, hij start niet door en gaat niet diverse zaken aanpassen aan het nieuwe systeem. Hij is gewoon Fat32 geformateerd. Ligt dit aan het systeem om aan Windows XP. En hoe kan ik dit omzeilen.

ASUS P4C800 DELUXE, 1024 , x120GB WD 7200, Radeon 9500, 2 maal Dell TFT 20 inch, Sony DVD+RW, LiteOn 32

Verwijderd

Lees je WindowsXP licentie (indien aanwezig ;)) maar eens door...

• Starky
Hij is inderdaad geregistreerd (een echte officiele) maar in de beschrijving kan ik niets vinden als ik een geisntalleerde HD in een nieuwe PC stop. Vandaar mijn vraag.

ASUS P4C800 DELUXE, 1024 , x120GB WD 7200, Radeon 9500, 2 maal Dell TFT 20 inch, Sony DVD+RW, LiteOn 32

Verwijderd

misschien booten vanaf cd-rom en optie installeren kiezen (dus repair skippen) >> vervolgens zoektie naar vorige win-versies en vraagt ie alsnog of je een repair wilt doen >> die doe je dus

zou kunnen toch :? ;)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 10:51
Ligt aan WindowsXP..
Oftewel hij vindt niet de hardware/onderdelen waarop ie geinstalleerd is en gaat dus over zn nek.

Met 98 was het geen probleem, gewoon in veilige modus starten, apparaatbeheer leeggooien, terug naar gewone windows, hardware laten zoeken en klaar.

Helaas geet het niet zo makkelijk met XP.
Backup maken, format c: en XP dus her-installeren.

Edit: Bij 80-90% van dit soort gevallen hier op mn werk (TD)
gaat die repair-optie van XP volledig de mist in zodat je alsnog format c: kan doen..

Systeem Specs

• Starky
Was er al bang voor.

Verwijderd

Windows XP legt alle ID's van je hardware vast, en accepteert maar een beperkt aantal wijzigingen voor een beperkt aantal keren.
In een ander systeem kloppen de ID's niet, en doettie het dus domweg niet...

MicroSchoft Policy...

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 19:50 schreef drunkfux het volgende:
Edit: Bij 80-90% van dit soort gevallen hier op mn werk (TD)
gaat die repair-optie van XP volledig de mist in zodat je alsnog format c: kan doen..
hmmm, kheb em nu toch al een paar keer moeten gebruiken op verschillende pc's, gaat in principe altijd goed. Tis maar een keer voorgekomen dattie die hele XP-versie niet vond. :)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 10:51
Op vrijdag 03 mei 2002 19:53 schreef Oracle het volgende:

[..]

hmmm, kheb em nu toch al een paar keer moeten gebruiken op verschillende pc's, gaat in principe altijd goed. Tis maar een keer voorgekomen dattie die hele XP-versie niet vond. :)
Damn, heb ik nou dan zo'n pech of jij zo'n mazzel? :)

Systeem Specs

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op vrijdag 03 mei 2002 19:53 schreef Floppus het volgende:
Windows XP legt alle ID's van je hardware vast, en accepteert maar een beperkt aantal wijzigingen voor een beperkt aantal keren.
In een ander systeem kloppen de ID's niet, en doettie het dus domweg niet...
Dat niet alleen, maar door het grote verschil in hardware zal windows sowieso niet goed opkomen..
(misschien na tig hardwaredetecties etc wel, maar dan nog heb je een grote kans om een behoorlijk instabiel systeem te houden!)

Anyway, dit hoorde eigenlijk in WOS thuis, maar ik denk dat het nu wel duidelijk is!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.