Op vrijdag 03 mei 2002 19:39 schreef T-Mug het volgende:
daar gingen ze met een special dingetje over de verf heen en toen werd het mat en toen met commandore 2 eroverheen en werd het echt super glimmend
maar wat moet ik gebruiken wat voor dingetje leek op een spons maar dat was het niet schuurde echt heeel dun heeeeeel dun wat is dat ??? of was het gewoon schuurpapier (1000 ofzo)
Helaas heb ik het programma niet gezien, wel jammer, aangezien ik al 18 jaar

in het vak zit als auto spuiter, blijft het altijd leuk om te zien hoe andere bedrijven werken
Dat "speciaal" dingetje zal wel een een schuur padje geweest zijn, met water - P1500 of P2000 (P=korrelgrofte)
Als je voor grover gaat, krijg je de krasjes niet meer weg gepolijst hoor, p1000 is dus véél te grof!
Dat polijsten, is toch niet zo heel eenvoudig, moet je met beleid doen hoor, want als je niet uitkijkt ga je zo door een randje heen, of je verbrand zelfs de lak, omdat het erg heet wordt.
Hier hebben we een speciale lijn van cleaners voor, van 3M:
1) de grove, dit is om de ergste krassen weg te halen,
2) middel, deze kan je in principe gebruiken zoder de grove, maar dat duurt dan wel erg lang,
3) fijn/was dit wordt altijd voor nabehandeling gedaan, om de resten van het vorige weg te halen.
Er zijn houdertjes en sponsjes vrkrijgbaar, voor op een boormachiene of zo. Zelf gebruiken we een haakse slijper.
Ow ja ff iets rechtzetten:
In elke spuiterij, waar ter wereld ook, en ja zelfs in auto fabrieken, hebben ze last van stofjes, en die moeten verwijderd worden.
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com