Toon posts:

[superglimmend maken] verf

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag vandaag op Discovery channel hoe ze een auto opknapten inclusief een nieuwe spuitbeurt (veel uit geleerd)

daar gingen ze met een special dingetje over de verf heen en toen werd het mat en toen met commandore 2 eroverheen en werd het echt super glimmend

maar wat moet ik gebruiken wat voor dingetje leek op een spons maar dat was het niet schuurde echt heeel dun heeeeeel dun wat is dat ??? of was het gewoon schuurpapier (1000 ofzo)

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

na, ik werk bij zo`n zaak waar ze dat spul verkopen, (halfords weer 8-))...
Je moet gewoon met commandANT (niet commandore(krijg je een ouwe pc...) 3 beginnen, (het is trouwens een polijst middel), en dan daarna met commandant 7, (evt 5 of 6 ertussenin.), je zou ook evt eerst met polijstpapier (schuurpapier) korrel 600, 1000 of 1200 voor kunnen schuren, zorg er wel voor dat je lak ECHT goed droog is...

P.S. ik weet niet of het glimmend genoeg is, anders kan je er ook met blanke lak overheen (spuiten...)

Electronics development

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

hellfire_ultd

Effe checke!

Een tip: gebruik hoogglans lak in plaats van het matte (rally) zwart dat veel gebruikt wordt. Het is veel makkelijker om hoogglans lak die een beetje dof is uitgevallen glanzend te krijgen, dan matte verf.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 19:46 schreef 3lmowww het volgende:
na, ik werk bij zo`n zaak waar ze dat spul verkopen, (halfords weer 8-))...
ik heb nog een bus 5 en een bus 7 staan (voor de auto en de motor(Harly davinson 900cc sportster) >:) (van me ouder hoor :+)

dat is gewoon schuurpapier dus dan moet ik der morgen wat halen....

Verwijderd

Hier staat het ultime article hoe je dat moet aanpakken:
http://www.pc-workshop.net/articles/paint102/paint102-1.shtml

Ik heb het verder gewoon gedaan door hele kast kaal te schuren, tot ik alleen nog maar staal zag. lian li zeg maar :)
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/got/h600-li/SIDE2.JPG

Schoongemaakt en stofvrij. toen voorzichtig 4 lagen auto primer uit een spuitbus erover
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/got/h600-mil/TOP.JPG

dat met 1200 schuurpapier opruwen (niet schuren) en dan voorzichtig 3 lagen hand gemengde autoverf erover heen. en de laatste laag iets dikker zodat het een gladde laag vormt
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/got/h600-final/SHINY.JPG

Behoorlijk reflecterend.
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/got/h600-final/SWITCH.JPG

Redelijk shiny. het kan nog beter door die guide van hierboven aan te houden. Ik was er 3 dagen mee bezig maar het resultaat mag er zijn.

Je kan evt deze verf laag nog glad gaan schuren met 2000 schuurpapier, schoonmaken en dan opnieuw spuiten. evt dan nog in de was en je hebt letterlijk een spiegel. :) Wellicht doe ik dat later nog wel.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:52

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
blanke lak doet ook wonderen, en beschermt ook nog eens tegen stoten en krassen...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09

Acid_Burn

uhuh

Op vrijdag 03 mei 2002 19:39 schreef T-Mug het volgende:
Ik zag vandaag op Discovery channel hoe ze een auto opknapten inclusief een nieuwe spuitbeurt (veel uit geleerd)
"A car is reborn".. cool programma :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
daar gingen ze met een special dingetje over de verf heen en toen werd het mat en toen met commandore 2 eroverheen en werd het echt super glimmend
Woei, ik heb ook gekeken!!

Dat is echt een mooie serie op discovery, daarnet was de aflevering erop dat ze achterwiel ophanging monteerden.

Het dingetje wat jij noemde was gewoon schuurpapier (korrel 1200, als ik het goed heb onthouden)

Dat deden ze om de lak helemaal vlak te maken (als je net hebt gespoten, zitten er als het ware allemaal kleine "deukjes" in. Een beetje sinaasappelhuidje :P)

Daarna inderdaad met een cleaner erover en het resultaat was ontzettend cool!

Ik vraag me af of ze daarna nog een keer transparante lak erover hebben gedaan. De "kleurlak" aan de oppervlakte lijkt me vrij fragiel...

Verwijderd

Gewoon slecht spuitwerk in dat programma. Goed spuitwerk hoef je niet met een zware cleaner bij te werken...

Edit: Verf in spuitbussen van Halfords ownz.
De azur blauwe verf wordt echt spiegelglad zonder commandant.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 21:26 schreef Acid_Burn het volgende:

[..]

echt super cwl,

maar is 3000 wat lekker zwaar is genoeg??? en ook watervast te krijgen (wil waterschuuren beter ffect)

Verwijderd

Topicstarter
owja werkt het het zelfde dat poleisten op plastic ??

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

mm.. ik denk dat haarlak ook wel zal werke.. ofnie?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Op vrijdag 03 mei 2002 21:26 schreef Acid_Burn het volgende:

[..]

idd cool

heb het goed bekeken, was super

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

[topic=452007]
mijn casemod met gewoon hoogglans verf van histor en een verfroller >:) als je dit ook gaat doen doe het echt een een stofvrije ruimte want het vernu#$$%# je hele mod

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2950958682
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2257975766

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik benk btw als je dat wil doen wat hij dee, je naar die gast moet rijden (die "stomme" gast dus die dat werkje dee) dat kan je nl niet zelf doen zoals ze ook vrolijk vertellen :)

twas btw wel een pokkewerk zoals je kon zien :)

cool programma though ;)

alleen doet die gast nu net alsof ie er alles van weet, terwijl die in de voorganger (a car is born, hoe origineel) zelf een replica maakte, en daar ook zo af en toe zei "i'm telling this like i know everything about it, but i'm just going along and hoping it works ;)"

maar ja :)

blup

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

mm.. ik heb dus me case al gespote... *D
Alleen hij ziet er erg dof uit.. Is het dan mogelijk om er gewoon met een lak er overheen te gaan?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Peltier, waarom heb je je hele case eigenlijk kaalgemaakt tot het staal (wat een werk zeg....) Beetje opruwen en primeren had toch ook wel gekunt?

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09

Acid_Burn

uhuh

Op vrijdag 03 mei 2002 21:39 schreef klausewitz het volgende:
Gewoon slecht spuitwerk in dat programma. Goed spuitwerk hoef je niet met een zware cleaner bij te werken...

Edit: Verf in spuitbussen van Halfords ownz.
De azur blauwe verf wordt echt spiegelglad zonder commandant.
slecht spuitwerk.. jaja..

je mocht willen dat je zo kon spuiten. Het was op zich al glad, maar die manier van afwerken maakte het ultra glad en glimmend.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 23:37 schreef Firecow het volgende:
[topic=452007]
mijn casemod met gewoon hoogglans verf van histor en een verfroller >:) als je dit ook gaat doen doe het echt een een stofvrije ruimte want het vernu#$$%# je hele mod

[afbeelding]
[afbeelding]
mmm netjes maar ik ga toch voor spuiten

ik ga eerst maar eens wat testen op een 486 ofzo >:)

maare niet te veel uit de bus laten komen en in lange halen (rechte) gelijke op de zelfde oppervlakte

moet ik ook primeren ??? en wat is primer eigenlijk ?

me is 14 dus heb nog nooit wat geverft (ja op papier |:( *D)

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

maar wat moet ik gebruiken wat voor dingetje leek op een spons maar dat was het niet schuurde echt heeel dun heeeeeel dun wat is dat ??? of was het gewoon schuurpapier (1000 ofzo)
Helaas heb ik het programma niet gezien, wel jammer, aangezien ik al 18 jaar :7 in het vak zit als auto spuiter, blijft het altijd leuk om te zien hoe andere bedrijven werken :)

Dat "speciaal" dingetje zal wel een een schuur padje geweest zijn, met water - P1500 of P2000 (P=korrelgrofte)
Als je voor grover gaat, krijg je de krasjes niet meer weg gepolijst hoor, p1000 is dus véél te grof!

Dat polijsten, is toch niet zo heel eenvoudig, moet je met beleid doen hoor, want als je niet uitkijkt ga je zo door een randje heen, of je verbrand zelfs de lak, omdat het erg heet wordt.
Hier hebben we een speciale lijn van cleaners voor, van 3M:
1) de grove, dit is om de ergste krassen weg te halen,
2) middel, deze kan je in principe gebruiken zoder de grove, maar dat duurt dan wel erg lang,
3) fijn/was dit wordt altijd voor nabehandeling gedaan, om de resten van het vorige weg te halen.

Er zijn houdertjes en sponsjes vrkrijgbaar, voor op een boormachiene of zo. Zelf gebruiken we een haakse slijper.

Ow ja ff iets rechtzetten:

In elke spuiterij, waar ter wereld ook, en ja zelfs in auto fabrieken, hebben ze last van stofjes, en die moeten verwijderd worden.

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 03 mei 2002 23:37 schreef Firecow het volgende:
[topic=452007]

[afbeelding]
[afbeelding]
:P jij kijkt zeker graag naar jezelf :P
FF serieus: zeer strak gespoten!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1