Toon posts:

Steady as she goes !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed. ik heb eindelijk (na 2 dagen zoeken!) gevonden waar ik mijn processor kan gaan overklokken.. Het is een originele P166 MMX (p55c) die nu op 200 Mhz loopt, maar ik wil graag naar 233..

alleen heb ik geen ervaring met overklokken van cpu's.. Op mijn mobo kan ik 2 dingen veranderen. CPU Core voltage, en CPU speed.

Hoe moet ik dit nou aanpakken, eerst core voltage, of eerst cpu speed? en kan het veel kwaad aan mijn processor doen?

blaas ik niet gelijk het hele zaakje de lucht
in ?

Barracuda

Verwijderd

Topicstarter
Wie oh wie helpt mij..

Barracuda

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:10
Fist of all. Aangezien het oorspronkelijk een 166 is, denk ik niet dat je de 233 kan halen.... maar goed

gewoon CPU speed omhoog (probeer eerst de multiplier, anders de FSB, indien mogelijk)

als ie het niet doet: voltage omhoog en opnieuw proberen.
Als ie niet stabiel is: voltage omhoog en opnieuw proberen.

Verder goed koelen en het voltage niet veel meer dan 15% - 20% boven de specs

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem eerst op 233 gezet, maar merkte wat "unusual" vastlopers.. Dus ik core voltage aangepast (weet niet meer precies - of +) en nu doet ie het goed.

Ik zie ook bij opstarten "Intel Pentium MMX CPU @ 233 Mhz" en ook in windows herkent ie hem.. De temperatuur is ietsje gestegen met een graad of 5.. (Don't panic, koeling is perfect in orde. denk dat de processor niet warmer wordt dan 35 C).. ik hem hem net een poosje de Unreal Flyby laten draaien en draaid heel goed. geen slow-downs , vastlopers, texture-foutjes , helemaal niks.

Maaree, is dit een teken dat ie zo goed is dan, of moet ik nog meer testen?

Barracuda

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Tsja, nachtje laten 'torturen'?

Verder ben ik van mening dat een PC stabiel is zolang ie vaker vastloopt door de software dan de hardware ....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:57
Volgens mij is hij sneller als je je busspeed wat omhoog gooit bijvoorbeeld 3x75=225mhz of eventueel 2,5x83=208mhz.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 12:36
laat hem gewoon een weekje grazen.
Pagina: 1