60 mm gat.. dremelen of zagen ??

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
halloa

ik wil morgen een 60 mm fannetje bij m'n case inzetten... en nu is m'n vraag ... kan ik dat gat beter dremelen of zagen met ee decoupeerzaag ??? 't gat is namelijk redelijk klein .. en ik heb al wat gaten in m'n case gemaakt en ik denk niet dat 't mooi wordt als ik zo'n klein gaatje ga zagen .. maar een maat van me (die morgen ook wat aan z'n case gaan modden) denkt dat 't niet mooi wordt met een dremel ...

wat is jullie mening ????

pc | server | laptop | pda

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Denk dat het allebei gaat.

Maar je scheint met een dremel preciezer te kunnen werken.

En waarom maar een gat van 60 en niet van 80 of groter.

O ja het mooiste vind ik met een gatenzaag persoonlijk maar die zijn vrij prijzig.

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 19:22 schreef jbcyber het volgende:
Denk dat het allebei gaat.

Maar je scheint met een dremel preciezer te kunnen werken.

En waarom maar een gat van 60 en niet van 80 of groter.

O ja het mooiste vind ik met een gatenzaag persoonlijk maar die zijn vrij prijzig.
80mm past niet ... ik wil 'm zegmaar net onder m'n voeding (in de achterkant van m'n case bij m'n cpu) plaatssen .. en daar zitten die aansluitingen van je ubs en alles ... daar in de buurt past net een 60 mm .. vandaar dat er zoeen gebruik ....

en een gatenzaag vind ik net ietje te duur voor 1 keer gebruiken ;)

• jbcyber
Kan ik me voorstellen.

Het is dus achter in je kast.

Ik denk dat ik het dan zou doen met een dremel want je kunt het oppervlak dan niet echt goed klemmen en dat is toch wel vereisd met een decoupeerzaag.

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 19:33 schreef jbcyber het volgende:
Kan ik me voorstellen.

Het is dus achter in je kast.

Ik denk dat ik het dan zou doen met een dremel want je kunt het oppervlak dan niet echt goed klemmen en dat is toch wel vereisd met een decoupeerzaag.
hmm ja ... ik kan die 'lade' waar m'n mobo aanhangt en die acherkant zegmaar er wel uithalen (ik heb een AOpen HQ08)

• jbcyber
Met welk stuk gereedschap heb je veel ervaring??

Waar je het beste mee kan werken moet je het dan doen.

Denk je er wel aan dat je ff je mobo van de mobo tray (lade) afschroeft anders krijg je straks kortsluiting omdat er ijzer vijlsel opzit.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

"7 gaten zaag" is perfect ervoor. Even een pilothole boren, je ken NOOIT uitschieten, het gat = perfect rond en als je geluk hebt, is je gat ook net 2 mm kleiner dan 6 cm, zodat je de lelijke fanranden niet ziet... (Ik heb een 8cm gatenzaag, die is 7,6 :))

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 19:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

met een decoupeer zaag lukt het niet netjes, dremel zou kunnen, en het beste is een gatzaag. maar ff buiten de vraag om: is het eigenlijk nodig hiervoor een topic te starten? (nofi)

Verwijderd

BTW , zou een gatzaag voor beton door Aluminium geraken ? Ik had eerst een stalen case maar daar moest ik een gatenzaag met diamantkop voor hebben ..

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 19:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op vrijdag 03 mei 2002 23:17 schreef real_raichu70 het volgende:
BTW , zou een gatzaag voor beton door Aluminium geraken ? Ik had eerst een stalen case maar daar moest ik een gatenzaag met diamantkop voor hebben ..
aluminium daar geraakt het wel door :D
en beton kan ook, maar dan moet je punt 1 kwaliteitsmateriaal hebben, en punt2 met water koelen

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

ik heb me hele case met een figuurzaag gedaan :7
3 x 80 mm gaatjes en een window van 20 bij 30 ofzo

tis wel een redelijk klus maja tis wel netjes :P

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

Ik heb m'n hele kast (links en rechts) gedecoupeerd, en daarna nog wat bij-gedremeld bij wijze van afwerken..

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 19:44 schreef jbcyber het volgende:
Met welk stuk gereedschap heb je veel ervaring??

Waar je het beste mee kan werken moet je het dan doen.

Denk je er wel aan dat je ff je mobo van de mobo tray (lade) afschroeft anders krijg je straks kortsluiting omdat er ijzer vijlsel opzit.
ik heb alleen ervaring met een decoupeerszaag, maar 't leek me dat 't daarmee fout ging ;) en mobo ligt er natuurlijk allang uit !!
Op vrijdag 03 mei 2002 23:08 schreef Scyth het volgende:
"7 gaten zaag" is perfect ervoor. Even een pilothole boren, je ken NOOIT uitschieten, het gat = perfect rond en als je geluk hebt, is je gat ook net 2 mm kleiner dan 6 cm, zodat je de lelijke fanranden niet ziet... (Ik heb een 8cm gatenzaag, die is 7,6 :))
ja maar ik vind zo'n ding iets te duur voor 1 gaatje
Op vrijdag 03 mei 2002 23:14 schreef AtomicShockwave het volgende:
met een decoupeer zaag lukt het niet netjes, dremel zou kunnen, en het beste is een gatzaag. maar ff buiten de vraag om: is het eigenlijk nodig hiervoor een topic te starten? (nofi)
uhmm ja ik vond dat wel ff nodig ... dit hele formum is er toch voor dat als je vragen hebt dat je die kan stellen .....

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 23:53 schreef Firecow het volgende:
ik heb me hele case met een figuurzaag gedaan :7
3 x 80 mm gaatjes en een window van 20 bij 30 ofzo

tis wel een redelijk klus maja tis wel netjes :P
hmmmm ja dat duurt me net iets te lang ... ;)
Op zaterdag 04 mei 2002 01:09 schreef SuiCid4L_MaNiaC het volgende:
Ik heb m'n hele kast (links en rechts) gedecoupeerd, en daarna nog wat bij-gedremeld bij wijze van afwerken..
ja ik heb die andere gaten (120 mm en 8 mm) ook met decoupeerzaag gedaan .. die kan ik nu mooi ff bij dremelen :)

anyway .. ik ga zo eerst ff werken en dan ga ik 't vanmiddag gewoon ff proberen met die dremel

tnx mensen !!

Pagina: 1