[FreeBSD 4.5] device not configured

Pagina: 1
Acties:

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 11:42
Het lukt me maar niet om op mijn Laptop (Toshiba 320 CDT) mijn netwerkaart Xircom 10/100 +56 (REM56G) aan de praat te krijgen.
Tijdens het opstarten krijg ik continu de melding "device not configured". Ik zag in een aantal mailinglijsten dat ik niet de enigste ben, maar de oplossing die daar vaak worden gegeven werken niet.

Iemand suggesties?

Verwijderd

Het lukt me maar niet om op mijn Laptop (Toshiba 320 CDT) mijn netwerkaart Xircom 10/100 +56 (REM56G) aan de praat te krijgen.
Tijdens het opstarten krijg ik continu de melding "device not configured". Ik zag in een aantal mailinglijsten dat ik niet de enigste ben, maar de oplossing die daar vaak worden gegeven werken niet.

Iemand suggesties?
Welke oplossingen uit die mailinglists heb je toegepast ?
En wat gaat er fout ?

Weet je zeker dat de drivers in de kernel zitten ?
code:
1
device ex #  Xircom/Intel EtherExpress Pro100/16 PC Card ethernet controller.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Is het een PCMCIA (16-bit) of Cardbus (32-bit) device?

Ik kreeg hier onder FreeBSD ook mijn ethernetkaart (RTL 8139 Cardbus) niet aan de praat, helaas. FreeBSD ondersteunt nog geen Cardbus.

(Als het inmiddels wel is hoor ik het graag... Ik heb nu Debian Woody draaien.)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Klaus_1250
Is 16bit, geen 32bit CardBus. Overgens, in FreeBSD 5.0-current zit al wel CardBus support, maar het is misschien nog niet verstandig om die te gebruiken.

Driver (xe) is gecompiled. Oplossing die ik heb geprobeerd zijn een/amder irq opgeven en rc.conf aanpassen (pccardd_flags="-z -i 10")...

• Klaus_1250
OK, ik hem de kaart aan de praat, maar ik krijg een aantal watchdog-timeouts. Het lijkt erop dat de kaart nog niet helemaal is opgestart als ifconfig="DHCP" begint. Als de kaart gerestart word (en ook het ledje aangaat) is er geen probleem meer. Ook als ik terugkom uit suspend heb ik hetzelfde. Iemand suggesties?