• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ben nu al jaren op zoek naar een kanppe walkman zonder dat gezeik van weinig muziek en batterijengeslurp. Nu wil ik wel eens iets hebben dat voldoet (en minidisc/CD-spelers vallen af).

De Apple iPod lijkt me een prima apparaatje, een portable harddisk met fire-wire aansluiting (vrij zeldzaam dus als reserveHD nutteloos) en een levensduur van 10 uur. Alleen is het gevalletje vrij duur en ik heb nog enige vragen over de functionaliteit van de PC-emulatie-software.

Deze software schijnt iig het broodnodige via de Fire-Wire te kunnen doen, of zitten er meer opties op?

Of zijn er toch nog alternatieven, zoals een mp3-speler die op Compact-flash-sticks draait? Dat dure geheugen heb ik toch wel liggen ivm een Canon G1 Camera waar ik gewoon erg veel mee schiet.

* Delerium denkt dat de Creative DAB afvalt.
Alleen USB-interface is me te sloom + kastje is me te lomp groot ivm de iPod.

• finnyhut
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik heb onlangs een iPod gekocht. Er is op dit moment gewoon geen apparaat dat beter is. Het heeft geen nadelen zoals de rest, zoals bij vele anderen de afmeting of de opslagcapaciteit. Zat daarvoor met een tas vol minidiscs, nu is het echt heerlijk. Je pakt dat ding mee en je hebt al je muziek bij je. De 10GB zitten bij mij helemaal vol inmiddels :) Hij werkt prima op m'n pc, heb een Firewire kaart van Dynalink gekocht voor 35 euro of zoiets en gebruik MacDrive en EphPod (www.ephpod.com). Wat EphPod allemaal kan weet ik niet precies, ik gebruik alleen de basics, het kopieren van liedjes. Al die andere fancy functies die hoef ik allemaal niet ;)

• Dries Arnolds
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Ik heb nu een ruime maand een iPod en ik ben er erg tevreden over. Ik gebruik Xplay en vanaf tp5 issie erg goed. tp6 heeft zelfs een synchronisatiefunctie. Het werkt erg makkelijk, de iPod wordt een gewone HD en je sleept alles naar de map xplay en je bent klaar.

Ik gebruik ook de Dynalink FireWire kaart. Die FireWire poort van de Audigy doet het prima, alleen niet met de iPod :(

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:57
Je kunt in plaats van MacDrive (niet te verwarren met McDrive :P) ook MacOpener gebruiken in combinatie met ephpod, schijnt goed te werken.
Of zijn er toch nog alternatieven, zoals een mp3-speler die op Compact-flash-sticks draait? Dat dure geheugen heb ik toch wel liggen ivm een Canon G1 Camera waar ik gewoon erg veel mee schiet.
Enige goede speler die dat slikt is de NexII, die is wel een beetje betaalbaarder dan de iPod namelijk +/- 150 Euro. Zie o.a. www.nexii.de en www.mp3man.nl

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 11:12

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb ook al 3 weken een iPod en hij bevalt mij ook zeer goed. zeer licht en fijn werk. mooie map structuur om een nummer op te zoeken kortom echt een mooie koop :) :)
Op vrijdag 03 mei 2002 19:10 schreef Dries Arnolds het volgende:
Ik gebruik ook de Dynalink FireWire kaart. Die FireWire poort van de Audigy doet het prima, alleen niet met de iPod :(
ik heb hem ook aangesloten op me audigy. maareh wat is jou probleem dan met de firewire die op die kaart zit?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Nieuwe Creative Jukebox 3 heeft wel fire-wire aansluiting, is kleiner en heeft wel normale levensduur met batterijen, en is goedkoper dan i-pod. Hij is echter nog steeds groter dan de i-pod, maar ik zou hem toch maar eens bekijken als ik jou was.

• waslijn
  • Laatst online: 12:57
Op vrijdag 03 mei 2002 19:53 schreef Oscar28 het volgende:
Nieuwe Creative Jukebox 3 heeft wel fire-wire aansluiting, is kleiner en heeft wel normale levensduur met batterijen, en is goedkoper dan i-pod. Hij is echter nog steeds groter dan de i-pod, maar ik zou hem toch maar eens bekijken als ik jou was.
Zoveel goedkoper is hij toch niet? Gemiddelde prijs in VS is $375,- = E410,-, reken dan in europa maar op een verkoopprijs van minstens E475,-
Meer info: http://www.nomadworld.com/
Review: cnet.com

Je zou wel kunnen kijken naar de Archos Recorder 20(www.archos.com), die ondersteund USB 2 en heeft een 20GB HD. Kost +/- E399,-. Enige nadeel wat ik aan dat ding zie is dat hij gewoonweg lelijk is :).

• Delerium
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 19:10 schreef Dries Arnolds het volgende:
mmm, laat ik nu net die audigy in gedachten hebben.

Alhoewel ik dan verder lees en zie dat het wel werkt.. kwestie van proberen dus.

USB 2.0 aansluiting betekend dat ik ook een USB2.0 geval moet kopen (outdated Athlon XP PC :P) zodat ik dan pas van de Creative gebruik kan maken. En dat downward maakt het dus wel geschikt als incidenteel opslagmedium (ach, ik heb ook compactflashdingetjes ....)

Het voorgenoemde "heeft geen nadelen" klinkt iig erg, heel erg goed. Dat betekend dus dat ik alleen ff de Cnet-site en andere meuk moet naspitten voor dat kastje (20 Gb, zoveel mp3's heb ik niet?) en een onderling vergelijk moet zien te maken. Degelijkheid is echter voor mij de enige must.

* Delerium ziet echter ook dat de creditcard de benodigde 400 Euro heeft opgesnoept.
De enige belemmering is dus nog een declaratie... :)

• P5ycho
  • Laatst online: 06:53
audigy + iPod werkt perfect hoor! ik heb nog nergens problemen gezien verder.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:29

Roy

Hobbies?

Anders kijk even op http://www.mpman.ca/computerinnovation/Comparison1.htm daar staat een overzicht van beschikbare harde-schijf-mp3-spelers (leuk woord voor galgje)

Ik zelf ga denk ik de Archos Multimedia kopen, maar ik denk dat die wel duur gaat worden.

Inderdaad...

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 12:37

chem

Reist de wereld rond

iPod roxor. zo simpel is het :D

Ik heb hem voor m'n vriendin gekocht, en ben blij dat ik voor de iPod ben gegaan: 1x die HD vol flikkeren en gewoon klaar, nix swappen met 32/64 mb kaartjes die loeiduur zijn en je kwijtraakt, laat staan dat je moet gaan bedenken wat je wil luisteren voordat je je MP3 player meeneemt |:(

Hij is hier op een OS X G4 aangesloten, en dat werkt uiteraard perfect...

Er zijn nog wat andere iPod topic in GT, oa. over krassen (heb ik pics geplaatst) en hier vind je foto's van de uitpakdag van mijn iPod :)
<hr>
edit: de reden dat ik zo tevreden ben over de iPod is vooral de BRUIKBAARHEID. Het is geen hebbedingetje wat je soms gebruikt...
Hij is draagbaar: klein en licht;
Hij is makkelijk te bedienen: binnen 2-3 seconden het juiste deuntje in je oren;
Hij gaat lang mee, is snel opgeladen, is snel vol gestort met deuntjes, geen gezeur met trillingen of overslaan (een shock-buffer van een half uur is wel genoeg), en hij ziet er erg sweeet uit.
Oh, en er zit een leuk spelletje op :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

iPod + Audigy + XPlay TP6 = prima! :)

Nog nooit een foutmelding of weigering gehad onder Windows en het kopieren gaat meestal rond de 8 MB p/s :P

Zolang er geen andere mp3-spelers zijn met capaciteit van 5 GB even groot als een pak kaarten, blijft de iPod gewoon de beste keus, mits je het geld ervoor hebt...

Ik vind persoonlijk dat 500 euro best meevalt als je ziet dat een gemiddelde MP3-speler met 64 MB CF kaart al rond de 250 euro zit...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

ben ik nou aan t lullen of zijn alle iPod users hier pc gebruikers???
Grappig...

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 11:30 schreef chem het volgende:
Hij is hier op een OS X G4 aangesloten, en dat werkt uiteraard perfect...
Op vrijdag 10 mei 2002 00:07 schreef MacFan het volgende:
ben ik nou aan t lullen of zijn alle iPod users hier pc gebruikers???
Grappig...
Conclusie : Je ben aan het lulle >:)

Maar je heb wel een beetje gelijk, het meerendeel heeft een windhoos pc.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

als je al deze reacties bekijkt dan heb je 1 iemand met een Mac en de rest heeft hem aan zijn pc hangen :D :D

Verwijderd

toch moet apple ook zelf softweare voor win gaan ontwikkelen. Dan weet je zeker dat alles perfect werkt ;)

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:12

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op vrijdag 10 mei 2002 15:26 schreef Cutebritney het volgende:
http://www.mp3man.nl/product/1477

+

http://www.tweakers.net/pricewatch/12679
Nadelen:
-"maar" 1Gb
-Geen accu.....kortere batterijduur tov iPod
-Niet echt veel goedkoper als iPod, die 10Gb heeft
-Ziet er een stuk slechter uit als iPOD
-Heeft alleen USB en geen FireWire...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Delerium
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 00:02 schreef Ecteinascidin het volgende:
* Delerium ziet echter ook dat de creditcard de benodigde 400 Euro heeft opgesnoept.
De enige belemmering is dus nog een declaratie... :)
Zo, dat probleem is dus ook opgelost.
Ik heb dat ding nu liggen en in gebruik genomen, meerdere details zullen nog volgen.

Voor de apple is het geval ideaal, maar voor de PC is het gebruik van Xplay optisch erg eenvoudig....MAAR dan moet je dus wel Firmware 1.1 hebben terwijl IK dus goddomme 1.04 heb en deze moet upgraden voor ik uberhaupt op de PC iets kan doen.
Dit geintje heeft me 1 weekend gekost zodat ik bij deze een gouden tip heb voor volgelingen: Ga direct opzoek naar een moderne apple-PC (ergens op het werk oid). Vanuit de PC is het werkelijk onmogelijk iets te doen dat productief genoemd kan worden, zoals ik heb ontdekt (het geval was werkelijk naar zijn grootje zodat een full-format (Restore)) nodig was.
Op een apple-PC is het ff op Apple.com kijken naar een firmware 1.1 bestand, downloaden en opstarten zodat het zich installeert. Krijg je 2 knoppen zodat je met beide de boel kan updaten naar 1.1 (en in het tweede geval de in-de-prak-gereden-hardware weer tot leven wekt).
-> probleem opgelost.

Nu firmware 1.1 erop zit, nergens meer last van en met Xplay vullen etc.

* Delerium moet alleen de bediening ff uitzoeken nu. :)

• chem

chem

Reist de wereld rond

veel plezier :)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-03 23:54

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Hmm. Dus Ipod + xplay (nog wel gratis) + firewire = de oplossing die ik wil.

Althans. De 10 gb versie van de Ipod. Vraag: heeft iemand dat stukje speelgoed al voor een fatsoenlijke prijs gespot? 700 euro aka 1540 piek is me een beetje VEEL TE VEEL van het goede. 1000 piek en nooit meer met cd's rommelen wil nog wel maar dit?

• Mooody

Mooody

elmoody

[quote]
[b]Op dinsdag 04 juni 2002 18:34 schreef
het volgende:[/b]
Hmm. Dus Ipod + xplay (nog wel gratis) + firewire = de oplossing die ik wil.

Althans. De 10 gb versie van de Ipod. Vraag: heeft iemand dat stukje speelgoed al voor een fatsoenlijke prijs gespot? 700 euro aka 1540 piek is me een beetje VEEL TE VEEL van het goede. 1000 piek en nooit meer met cd's rommelen wil nog wel maar dit?
ik heb de 5gb versie...
er staan nu zo'n 700 liedjes op, bijna allemaal op 192 kb/s kwaliteit en ik heb nog bijna 2gb vrij...
wat ik wil zeggen is dat een normaal mens aan 5gb meer dan genoeg heeft, dan is ruim 80 uur muziek op cd-kwaliteit (192 kb/s)

ik heb 'm voor 499 euro gekocht bij een lokale apple-winkel (5gb model ging uit de collectie), hier zat nog een ipod-kit gratis bij (hoesje, kabels voor stereo en auto, vloeibare krasverwijderaar, firewirepoort-beschermer etc.)

en over de batterijduur...
de 10 uur indicatie die wordt gegeven, haalt-ie makkelijk...
ik heb 'm een nachtje laten spelen en kwam uit op ruim 12 uur (natuurlijk zonder een knop ingedrukt te hebben, maar toch...)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Q

Q

Normaal zou je zeggen 5 gig is genoeg. Maar ik heb een collectie van 7 gig. (al mn audio cd's met eac + enc naar mp3 omgezet). En deze collectie groeit af en toe nog. Als ik nummer X wil horen dan moet ik ook gewoon nummer X kunnen luisteren en niet alsnog weer een cd moeten wisselen, een 2e ipod kopen etc. Zo zie je maar, ik ben een veel eisend, over t paard getild ventje. ;)

• Mooody

Mooody

elmoody

[quote]
[b]Op dinsdag 04 juni 2002 18:46 schreef
het volgende:[/b]
Normaal zou je zeggen 5 gig is genoeg. Maar ik heb een collectie van 7 gig. (al mn audio cd's met eac + enc naar mp3 omgezet). En deze collectie groeit af en toe nog. Als ik nummer X wil horen dan moet ik ook gewoon nummer X kunnen luisteren en niet alsnog weer een cd moeten wisselen, een 2e ipod kopen etc. Zo zie je maar, ik ben een veel eisend, over t paard getild ventje. ;)
als je het zo bekijkt zal je ook met 10gb niet tevreden zijn als er over een paar maand een 20gb ipod uitkomt...

ik heb er een stuk of 50 artiesten opstaan met 10 tot 25 nummers per artiest, maar ik draai de boel meestal random en laat me verassen welk nummer van welke artiest gaat draaien....

als je steeds wanneer een nummer is afgelopen, een ander nummer gaat zoeken, moet je toch echt werk vinden met meer uitdaging >:)

gewoon laten draaien dat ding, dan heb je aan 5gb meer dan genoeg en spaar je ook nog eens 200 euro uit (als in 450 piek :z))

• botoo
  • Laatst online: 11:23

botoo

💀 too old to die young

Na een halfjaar om het ding heengedraait te hebben heb ik de knoop doorgehakt en een 10GB exemplaar besteld :)

Dus als er nog meer 'gouden tipgevers' zijn hoor ik dat graag.

Nu nog zoeken naar een bruikbare koppeling voor in de auto, liefst via FM zendertje, maar die zijn verboden (te verkopen) in Europa, en de USA Dr.Bott sites verwijzen je naar de Europese resellers ;(
Ik heb (helaas?) geen cassetespeler in de auto (radio/cd).
Iemand opties/ervaringen?

Mijn voorkeur gaat dus uit naar een SoundFeeder FM Stereo Transmitter
Afbeeldingslocatie: http://www.drbott.com/images/sm/5403-SFMX.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Q

Q

Waar heb je m gekocht?

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 18:08 schreef Ecteinascidin het volgende:

[..]

Voor de apple is het geval ideaal, maar voor de PC is het gebruik van Xplay optisch erg eenvoudig....MAAR dan moet je dus wel Firmware 1.1 hebben terwijl IK dus goddomme 1.04 heb en deze moet upgraden voor ik uberhaupt op de PC iets kan doen.
Dit geintje heeft me 1 weekend gekost zodat ik bij deze een gouden tip heb voor volgelingen: Ga direct opzoek naar een moderne apple-PC (ergens op het werk oid). Vanuit de PC is het werkelijk onmogelijk iets te doen dat productief genoemd kan worden, zoals ik heb ontdekt (het geval was werkelijk naar zijn grootje zodat een full-format (Restore)) nodig was.
Xplay met Win98se werkte voor mij wel. Je moet dus een Firmware 1.1 versie voor Windows hebben. De officiele Firware 1.1 versie van apple.com werkt dus niet!. Ik heb het allemaal binnen een dag gedaan. Het is wel wat klooien, maar het werkt dus zeker wel!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://www.iowawhitetail.com/upics/DSCF4560.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.iowawhitetail.com/upics/DSCF4561.JPG

dit is mijn iPod is een mooi bescherm hoesje die we via een inkoopactie door mij gestart is gekocht. ben er zeer tevree mee en de krassen worden er niet meer op :)

ok dit hoesje kost je dan wel ong. fl 100,= maarja dat had ik en nog wat anderen voor een hoesje er wel voor over.. :D

• chem

chem

Reist de wereld rond

er zij trouwens geruchten over iPod 1.2 software... erg sw33t!!

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 16:52 schreef botoo het volgende:
Na een halfjaar om het ding heengedraait te hebben heb ik de knoop doorgehakt en een 10GB exemplaar besteld :)

Nu nog zoeken naar een bruikbare koppeling voor in de auto, liefst via FM zendertje, maar die zijn verboden (te verkopen) in Europa, en de USA Dr.Bott sites verwijzen je naar de Europese resellers ;(

[afbeelding]
http://www.chipmunk.nl/Muziek/iPod.html
Soundfeeder FM zender voor iPod
Mini zendertje dat op de koptelefoonpoort van de iPod (of discman of MP3 speler) aansluit. U kunt de muziek vervolgens (draadloos!) op de
autoradio beluisteren. speeltje kost 39 euro.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Dank je fonz.

Toch nog een klein addertje onder het gras:
Verwachtte levertijd: Lang (Dit is slechts een schatting. U kunt hier geen rechten aan ontlenen.)
Klinkt als: langer dan de anderhalve week die nog resten totdat ik op vakantie ga (idd met de auto, en ook lang onderweg) ;(

Maar ik zal Chipmunk maandag eens bellen over wat ze precies bedoelen met 'lang'

word vervolgt

[edit]
Xplay werkt bij mij vanaf de WinXP pc ook prima, op de iBook gaat het weliswaar een stuk makkelijker (als in: inpluggen en klaar).
Via Xplay kan ik ook makkelijk andere bestanden naar de iPod sturen en deze als Firewire drive transportschijf gebruiken (gelukkig maar, want dat was de opzet ook).

[Q]
Ik heb 'm bij Mac&PC Solutions in Ouderkerk aan de Amstel gehaald

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
Hoe duur was ie daar? Kan niets vinden op hun site. Of kijk ik gewoon niet goed? :)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Hoe duur?
errr...
Niet goed op gelet 'eik, ik had een G3 ingeruild, vandaar dat de totaalprijs v.d. iPod niet zo zwaar op de maag viel ;)
Maar het was zo'n beetje dezelfde prijs als via de Apple.nl sites (+/- 700 Euro incl.btw).

[edit]
Bij Chipmunk kunnen ze idd niks zinnigs zeggen over een levertijd van de transmitter :(
* botoo wacht wel ff totdat iemand het vanuit de States op wilt sturen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• bogaards
  • Niet online
http://www.microboss.de/mp3/mp3rocknroll.htm

Kijk hier even voor een 20GB (!!!) portable mp3-player met li-ion accu en alle goodies die je nodig hebt. Mooi is ie niet, functioneel wel.

en de kosten: 399,-

• jjbstolk
  • Laatst online: 12:10
Op woensdag 05 juni 2002 16:52 schreef botoo het volgende:

[afbeelding]
Deze is ook in Nl. te koop:
http://www.pdamagic.nl/pages/Arkon.html

• botoo

botoo

💀 too old to die young

jjbstolk,
een bedrijf(?) dat geen vestigingsadres heeft en alleen bereikbaar is via mail of o6 nummer is niet iets waar ik gauw zaken mee zal doen.
Lijkt wel op een omhooggevallen inkoopaktie website...

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd

ja die nieuwe van Toshiba wil ik ook!!!

• Delerium
  • Niet online
Dat duitse ding had deze dimensies
150 x 80 x 26 mm, ca 280g

De nieuwe Toshiba "It measures 7.2 centimeters (cm) by 2.2 cm by 11.2 cm and 235 grams with the drive inserted,"

En de Apple
Height: 102 mm), Width: 61.8 mm, Depth:19.9 mm Weight: 185 g)

Nu zal al die andere meuk an sich wel technisch beter zijn qua HD en functionaliteit, maar de iPod is nog steeds stukken kleiner en lichter, terwijl daarop OOK 5 Gb en 10 uur batterij inzit ..... ofwel, je betaald idd meer voor en makkelijker apparaat dat wel in een broekzak past. :)

* Delerium thinks it was worth it.

Overigens is het bedieningsgemak van de iPod met slechts 2 (bruikbare) goed onderscheidbare knoppen en een grote volumedraaischijf ook subliem. Je kan deze zelfs door de voering van je winterjas (niet getest met dit weer) bedienen, iets waar een apparaat IMHO erg veel punten mee pakt.

• mkamonster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-12-2025
Op donderdag 20 juni 2002 21:43 schreef B0MBACI het volgende:
mischien dit ding ?

[afbeelding]

http://www.tweakers.net/nieuws/22235
Ziet er goed uit zeg.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op donderdag 20 juni 2002 21:43 schreef B0MBACI het volgende:
mischien dit ding ?

[afbeelding]

http://www.tweakers.net/nieuws/22235
wat ene gruwelijk lelijk ding.
En idd, wat ect... zegt: liever een kleinere, lichtere, en voor makkelijker bedienbare iPod dan zo'n kreng. Laat staan dat je zo'n ding wil vullen via USB :P

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 20 juni 2002 09:05 schreef bogaards het volgende:
Kijk hier even voor een 20GB (!!!) portable mp3-player met li-ion accu en alle goodies die je nodig hebt. Mooi is ie niet, functioneel wel.

en de kosten: 399,-
Dat ding is in de c't een keer heel goed getest (de hoofdtelefoon schijnt ook goed te zijn), maar toen was ie nog zo'n 1800DM. Aardig in prijs gezakt dus ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:59
Op vrijdag 03 mei 2002 18:28 schreef Ecteinascidin het volgende:
Ben nu al jaren op zoek naar een kanppe walkman zonder dat gezeik van weinig muziek en batterijengeslurp. Nu wil ik wel eens iets hebben dat voldoet (en minidisc/CD-spelers vallen af).

De Apple iPod lijkt me een prima apparaatje, een portable harddisk met fire-wire aansluiting (vrij zeldzaam dus als reserveHD nutteloos) en een levensduur van 10 uur. Alleen is het gevalletje vrij duur en ik heb nog enige vragen over de functionaliteit van de PC-emulatie-software.

Deze software schijnt iig het broodnodige via de Fire-Wire te kunnen doen, of zitten er meer opties op?

* OutSIdeR denkt dat de Creative DAB afvalt.
Alleen USB-interface is me te sloom + kastje is me te lomp groot ivm de iPod.
Ik zit er ook eigenlijk aan te denken, om zon iPod te kopen, maar issie wel compatible met Windows?

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 13:55 schreef OutSIdeR het volgende:

[..]

Ik zit er ook eigenlijk aan te denken, om zon iPod te kopen, maar issie wel compatible met Windows?
www.mediafourd.com/xplay

En check de rest van het topic: Ja dus
je hebt wel een firewire kaart nodig. Ik heb zelf btw ook een Ipod :D

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-03 20:18

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Als je al behoorlijk wat CF geheugen hebt liggen zou ik de Diva MP3 spelers toch ook even bekijken. Ze zijn echt heel klein en zien er best mooi uit. Daarbij heb je een ingebouwde voice recorder :P.

http://www.tweakers.net/pricewatch/28578
Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetdelivery.nl/Images/Products/g22-2.jpg

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:59
Op vrijdag 21 juni 2002 14:04 schreef Generaal_Putlucht het volgende:

[..]

www.mediafourd.com/xplay

En check de rest van het topic: Ja dus
je hebt wel een firewire kaart nodig. Ik heb zelf btw ook een Ipod :D
Sorry. ik deed het om t ff snel te weten. Moest weg snappie? :o

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:12

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik zit ook te denken om een iPod te kopen. Die Toshiba speler is weer iets groter/zwaarder en niemand weet wanneer hij hier te koop komt. En aangezien er geen (goed) alternatief voor de iPod is (die ook geen nadelen heeft, behalve brakke Windows-ondersteuning en geen remote in het snoer, dat laatste mis ik denk ik wel, het zat namelijk wel op mijn MiniDisc) zit ik écht te twijfelen om binnenkort zo'n ding te kopen. Of zijn er nog meer HD-MP3-spelers met zo'n database ingebouwd of iets dergelijks, dat je heel makkelijk je mp3's kan vinden en niet een ellenlange playlist moet gaan doorbladeren :?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Pagina: 1