Toon posts:

[TV] 4 tv's en veeeel sneeuw

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigenlijk altijd al slecht beeld in mijn kamer gehad. Wij hebben vier tv's in ons huis. Alle spullen die wij gebruiken zijn van de gamma. :r

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2450319004

We hebben in het hele huis eigenlijk niet zo geweldig beeld. Mijn vader zegt ga het maar vragen op die site waar je de hele dag op zit, dus dat doe ik dus nu maar ook.

Wat kunnen we het beste vervangen om zo goedkoop mogelijk goed beeld te krijgen.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik denk dat je signaal versterkers moet plaatsen, omdat het singaan te zwak is geworden.

Verwijderd

Topicstarter
Dat staat toch ook in het tekenningetje. De versterker zet het signaal van de tv en de radio op een kabel. En ook het signaal van de video recorder.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:51

MRic3

Of praat ik weer poep?

Gamma heeft ook goed spullen hoor (alhoewel ik liever naar de karwei ga) maar:

Een goed ontvangst hangt af de kwaliteit van je spullen. Isse simpel. Als je er 1 aansluit zonder splitter, nog steeds slecht beeld ( UPC bellen) en steeds verder analyzeren.

Klote/verkeerde kabel, klote/verkeerde splitters (ja er zijn verschillende), Verkeerd aangesloten, Versterker die niet alleen versterkt maar ook verstoord?

enz enz enz... dus sorry, in plaats van de hele dag op GoT rondhangen kan je alles beter nakijken ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben Casema. Maaruh kan het zijn dat het signaal te vaak wordt gesplit en met slecht spul? Zou het aan de kabels kunnen liggen, ze zijn behoorlijk dun?

Verwijderd

Ik weet niet of je op de kabel(provider) bent aangesloten, maar zo is het al in de praktijk onmogelijk om perfect beeld te verkrijgen met coax kabel en splitters en signaalversterkers, die ook de ruis mee versterken.....

Ik had dit probleem al bij RAI-UNO met twee TV's(mijn vrouw is Italiaanse) dus heb ik het anders opgelost, een SCART-schakelkastje waar 3 signalen in kunnen TV/VDEO/SAT en de uit, toen kwam ik erachter dat ik eigenlijk 2 uits moest hebben, dus toen nog zo'n zelfde kastje er bij en een drietal SCART-kabels (toen een tientje p/st bij Handyman),
en daarmee kon ik alle kanten op schakelen zonder dat de signalen zwakker werden, want ik schakelde tussen VIDEO-Composiet, dat zou voor jullie ook de oplossing kunnen zijn.
Kastjes kosten toen 45 gulden, 7 scart-kabels van 10 gulden=
160 gulden=73 euro.

Ik heb die kastjes toen bij een electronicaboer gekocht, maar je moet even zoeken, Conrad heeft ze ook.

>update
Ik zie nu dat je kabel hebt, dan kun je het radiosignaal gewoon via COAXkabel door laten lopen, en boven 1 TV proberen met COAX en splitter/versterker ivm lengte kabel,
de rest beneden moet je even bekijken hoe je uitkomt met de lengte.

Ik weet wel dat bij UPC(fijn he) ze een garantie geven voor top signaal voor 1 apparaat Videorecorder en TV/Radio, alles wat je er extra aanhangt doen ze niks aan....

Ik heb in het verleden met UPC enorm gezeik gehad, ik had met 1 TV RAI-UNO geen goed beeld, ze zeiden dat LOPIK-Zender bij ons aan de voorkant het singnaal van NED3 te sterk instraalt, toen gaven ze me advies om de kabel en aansluiting plu TV beter hier voor af te schermen, dat heb ik toen geprobeerd, maar hielp niets...
Toen kwamen ze met een Afgeschermde Pro-Monitor van het merk Katrein, ze stoppen de kabel van buiten er op aan en die gaf net zo veel storing, toen moesten ze wel bij de verdeel versterker de boel geheel opnieuw afstellen, en dat
was de oplossing, dan staan de kanalen te dicht op elkaar zodat ze mekaar gaan beinvloeden, maar het is als particulier tegenover UPC/Casema moeilijk aan te tonen, ze denken dat wij dombo's zijn!

Verwijderd

Ik zou eerst een televisie rechtstreeks aansluiten, om te zien of het aan je apparatuur ligt of aan Casema.

Als het aan Casema ligt, moet je gewoon ff bellen en dan komt het zo voor elkaar, tenminste dat is mijn ervaring.

Als het niet aan Casema ligt, dan zou ik steeds kijken bij elke afsplitsing hoe goed het signaal blijft, op die manier zou je de bron kunnen vinden en daar dan misschien een duurdere signaalversterker plaatsen..

Verwijderd

Topicstarter
Cartoon network is beneden ook al behoorlijk slecht. Ik heb net even gekeken en de kabel die van de versterker naar de video gaat is door midden en zit dmv. twee stekkertjes aan elkaar.

Ik denk dus dat het daar aan ligt en dus niet aan de twee splittertjes.

Zou ik er goed aan doen een dikkere hele coax kabel te kopen?

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 10:27
Als je binnenkomend signaal voor 1 tv goed is, raad ik je aan om alles te vervangen door Hirschmann spullen, kwaliteit dus.
Ik heb hier thuis 6 aansluitingen met perfect beeld, dus 4 aansluitingen moet ook zeker lukken.

Kijk even op onderstaande site voor de juiste schema's met boodschappenlijstjes.

http://www.hirschmann.nl/site/mmc-documentatie.htm

Via hirschmann.nl kun je ook dealers vinden.

Succes!

Verwijderd

jpe hoe minder onderbrekingen hoe beter

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 13:27
Op vrijdag 03 mei 2002 18:26 schreef MRic3 het volgende:
Gamma heeft ook goed spullen hoor (alhoewel ik liever naar de karwei ga) maar:
Maar niet op CAI gebied!

Het zou in principe mogelijk moeten zijn om met 4 tv's een goed beeld te krijgen ZONDER versterker!

Zelfs met het signaal wat de UPC aflevert (De upc heeft de "aflevereisen" verlaagd naar amerikaans niveau. Dat houd in dat je inderdaad minder en minder goed signaal krijgt dan vanouds, van de staatsbedrijven.)

Maar het gaat je niet lukken met de bagger van de doe het zelf zaken als gamma/praxis/hubo/karwei enz enz. Ga naar de betere electronicazaken of installatietechniek zaken in de buurt en zie iets te krijgen van hirschman of tratec.

Het liefst een 4 weg splitter en dan alles vandaf dat punt naar de verschillende tv's toeleiden.
Werk niet met die crappy plastic stekkers, maar gebruik overaf F-connectoren (en gebruik voor wat je in de tv steekt hirschman stekkers, of nog beter: zo'n tv aansluitplug op een F-connector)

Als je niet de mogelijkheid hebt om vanuit 1 plek 4 kabels te trekken, doe dan 3x2 splitten. Dus eerst in 2'en naar opnieuw 2 2-weg splitters.

Split niet het tv-signaal, maar split de "grondkabel" en geef het liefst elke kamer zijn eigen einddoos.

Vervang ook je gamma-wanddozen door typen van hirschman/tratec. Je gelooft nooit wat voor verbetering dat kan geven, totdat je het zelf hebt gezien.
Ik heb mijn hubo ding vervangen door een tratec en het beeld ging van ontzettende sneeuw naar retestrak!!

De hele operatie kan zo een 50-100 euro kosten, maar je hebt dan wel strak beeld.

Mocht dan achteraf blijken dat het nog steeds niet optimaal is, kan je voor de eerste splitter een versterker plaatsen (nogmaals: Niet zo'n flut wit kassie van de gamma, maar een echte. Hirschman of kübler) Je kan ook een kübler met 4 uitgangen nemen, dan vervalt je splitter. Een _goede_ versterker kost tussen de 60 en de 90 euro! Die dingen van 15 euro leveren eerder een verlies dan een winst op!

Ik heb hier in huis ook spullen van tratec (de "wanddoos" en splitter) en hirschman (tv/radio connectoren) geïnstalleerd. Bij nederland twee was de winst het beste te zien: We gingen van ruisonderdrukking maximaal en beeldscherpte minimaal (instellingen op de tv) en nog steeds schuine lijnen door het beeld naar ruisonderdrukking standaard en beeldscherpte stand 2 (van de 4, standje 3 is eigenlijk het fijnst) zonder schuine stoorlijnen en een perfect strak beeldje!
We hebben het signaal in drieën gesplit (naar drie kamers met eigen einddoos) en ook een kabelmodem (de upc installeert daar tegenwoordig splitters voor met een 50/50 deling.) dus het signaal is al op halve sterkte voordat we uberhaupt kunnen gaan splitten!

Zeer zeker de moeite waard dus!!

• zjobke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-03-2023

zjobke

dus.....

ik zou zoiezow een dikkere kabel gebruiken voor de abel die naar je andere tv's en radio gaat.
misschien dat je coax kabel naast andere snoeren en kabels in huis loopt kan ook storingen opleveren!!

succes...

realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 09:07
ik heb ook een vraag die in dit rijtje thuis past :)

kan ik ook bijvoorbeeld maar 1 tv beter beeld geven, door sort van signaalversterker voor de tv ofzo, bestaan die dingen :)

• Raymond
Op vrijdag 03 mei 2002 19:34 schreef Rappie het volgende:
ik heb ook een vraag die in dit rijtje thuis past :)

kan ik ook bijvoorbeeld maar 1 tv beter beeld geven, door sort van signaalversterker voor de tv ofzo, bestaan die dingen :)
Nee, een versterker versterkt het signaal dat hij krijgt aangeboden. Als dat al een slecht signaal is, kan hij het niet beter maken.

Je moet een versterker dus zo vroeg mogelijk in de keten inzetten

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op vrijdag 03 mei 2002 18:20 schreef Patrick007 het volgende:
Mijn vader zegt ga het maar vragen op die site waar je de hele dag op zit, dus dat doe ik dus nu maar ook.
/OFFTOPIC: Ehhm, de hele dag, met 151 posts :? :D

Je moet geen splitsing achter een splitsing zetten. Dan krijg je in de meeste gevallen 6 dB verlies en daar nog een keer 6dB verlies overheen.

Ennehhh, de versterker plaatsen waar de kabel binnenkomt is de meest gemaakte fout.

Verwijderd

Om zo min mogelijk verlies te hebben kun je 2 dingen doen.

1 met de wat proffesionele splitter van de beter pc boer + een versterker ervoor.

2 splitten vanaf de eerste tv dus achter in de eerste tv een splitter plaatsen dan naar tv 2 daar weer dan naar drie en zo maar doorgaan tot je ze allemaal hebt.

Bij optie 1 gewoon vanuit de muur naar een goeie versterker niet zo'n flut ding van 30 euro maar 1 van ongeveer 60 euro de wat betere zeg maar,vanaf de versterker naar de splitter(multitap) die heeft 1 ingang 4 uitgangen en 1 doorlus uitgang daar de televisie's op en je bent klaar.
Op de doorlus uitgang zet je je casema kabel heb ik hier ook en het werkt perfect :)

Voor de juiste kabel gebruik hirshman kabel dubbel afgeschermd en maar iets duurder dan het huis tuin en keuken troep.

En kijk voor alle zekerheid ff na of er geen kabel bij zit die korsluiting maakt dit wil vaak gebeuren met dat dunne troep,ook bij het leggen van de kabel omdat het ergens een hoek om moest en knikte ja dan gaat het ook kapot,die hirshmankabel is dubbel afgeschermd en kan wel een knikje hebben zonder dat de kern breekt of contact maakt met de aarde.

• Raymond
Op vrijdag 03 mei 2002 20:02 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Ennehhh, de versterker plaatsen waar de kabel binnenkomt is de meest gemaakte fout.
verklaar je nader?

Verwijderd

Waar de kabel binnenkomt is het signaal het sterkst Ferryheibrink als dat niet zo was dan zou casema langs moeten komen om het signaal op te schroeven.

Wat die andere zegt dus met versterker multitap en elke kamer einddoos is de allerbeste optie zonder het meeste verlies te lijden van het signaal.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik heb nog niet alle replies gelezen maar zorg sowiso dat je goede kabel gebruikt.

Die standard dunne draadjes van de Gamma® zijn heel slecht afgeschermd, met als gevolg dat alles waar het langsloopt (stopcontacten, verwarmingsbuizen) als verzwakker leidt.

Het beste wat je kan hebben is dezelfde type kabel die ook je huis binnenkomt vanaf buiten, maar die kost erg veel :{

Het heeft géén nut om eerst je kanalen te splitten en daarna weer te versterken, want je kan een signaal wat veel ruis heeft niet opkrikken.
Gevolg is dat je niet alleen het signaal versterkt, maar ook alles ruis, dus ben je weer terug bij af.

Als je mbv bovenstaande oplossingen (in de andere replies) nog niet echt een mooi resultaat hebt, en je wil toch de versterker gebruiken, zet deze dan helemaal aan het begin, want daar is de enige plaats waar ie uberhaupt nut zal hebben.

Hier door het huis wordt de kabel eerst in tweeën gesplits, 1 deel naar boven 1 deel naar de woonkamer, boven wordt het weer gesplitst, en die 2 worden allebei nog eens gesplitst.

De kabel die er ligt is zelfde als dat er van buitenaf van UPC komt, en was gratis in dit geval ;)

We gebruiken géén versterker, en het beeld is overal redelijk tot zeer goed te noemen :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Dat is die groene coax....

Ik heb weleens met sateliet-coax kabel geexperimenteerd, (had nog een stuk over van m'n sat-ontvanger)is wel een andere impedantie maar doet het goed naar een 2e TV.

Wat ik ook veel zie dat mensen die zelf een beetje technisch zijn of zich hebben laten adviseren hun standaard(UPC) wandcontactdoos omruilen voor een Hirshmann, die zijn veel beter, ook de pluggen.

Verwijderd

Wij hebben ook een versterker in de meterkast hangen, Wij kreeg ook telkens een beetje sneeuw op onze tv,

de oplossing was de versterker niet zo hoog te zetten dus aan die schroef draaien en hem bijna uit doen en dan een heel klein beetje versterken

(als we hem "vol gas" versterkte kregen we ook weer een beetje sneeuw)

Succes

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Op zaterdag 04 mei 2002 04:36 schreef Miklo1980 het volgende:
Wij hebben ook een versterker in de meterkast hangen, Wij kreeg ook telkens een beetje sneeuw op onze tv,

de oplossing was de versterker niet zo hoog te zetten dus aan die schroef draaien en hem bijna uit doen en dan een heel klein beetje versterken

(als we hem "vol gas" versterkte kregen we ook weer een beetje sneeuw)

Succes
Soort van clipping... Je overstuurt het signaal... Te zwak signaal is niet goed, want dan heeft het signaal veel meer last van invloeden van buitenaf, maar te sterk versterken is ook niet goed...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Aircom is coax speciaal voor grote afstanden, dacht ik
http://www.d-d-s.nl/antenne-kabel-1.htm

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 11:38 schreef Duck-Twacy het volgende:
Aircom is coax speciaal voor grote afstanden, dacht ik
http://www.d-d-s.nl/antenne-kabel-1.htm
Gaat over 50 Ohm kabel.In het kabelnet dus niet gebruiken,
geeft reflecties en daardoor kunnen sommige zenders niet
of slecht worden doorgegeven.

Verwijderd

50ohm is lief :) heb ook een stuk van de signaal versterker naar mijn kametje :) staat meer signaal op dan op de hoogaansluiting >:)

antenne versterker zitten modden :) eerst stond die op vol en dan wast nog niet lekker nu hebk ik aan een kwart genoeg :)

6 tvtjes achter dat ding >:)

Verwijderd

Het komt het er dus op neer dat je 50 ohm kabel
van een dusdanige lengte is dat er geen reflecties
optreden.Kwestie van mazzel dus.Meestal gaat het dus niet goed.
Over die versterker van je:teveel versterken veroorzaakt oversturing,minder is dus inderdaad soms beter

• Raymond
Op zaterdag 04 mei 2002 15:03 schreef Point-blanK het volgende:
Ik moet in ons nieuwe huisje coaxkabel aanleggen.
Vanaf de plek waar de kabel binnenkomt komen er 3 tv en 3 radio aansluitingen op.
Ik weet dat je altijd zo kort mogelijke kabels (meer legte is signaalverlies) en zo min mogelijk splitters moet gebruiken (elke splitter is signaalverlies).
hier probeer ik zo goed mogelijk rekening mee te houden.

De situatie is als volgt:
De kabel komt binnen(huiskamer), hier komt direct de 1e tv en radio te staan (ongeveer 1 meter vanaf aansluiting).
hiernaast komen op de 2 slaapkamers tv aansluitingen te zitten (eerste slaapkamer is ongeveer 15 meter verderop, tweede slaapkamer is weer 5 meter verder).

Ik kan het op twee manieren doen.

optie 1: Als ik de kabel gelijk split in de huiskamer, één voor daar en één naar de eerste slaapkamer (15 meter) en deze aansluiting weer split naar de tweede slaapkamer (5 meter).

[aansluiting kabel]
|
[1e splitter]----1 meter----[tv/radio]
|
|
|15 meter
|
|
[2e spitter]|----1 meter----[tv/radio]
|
|
|5 meter
|
|
|----1 meter----[tv/radio]

optie 2: De kabel gelijk in drieën splitten en de twee kabels naar de slaapkamers paralel laten lopen.
Dus minder splitsingen in de kabel.
(dus drect in drieën en dan direct naar de aansluiting)

[kabelaansluiting]
|
[3weg splitter]
| | |
| | |
| | |___[tv/radio]20 meter 2e slaapk.
| |
| |___[tv/radio]15 meter naar 1e slaapk.
|
|___[tv/radio]1 meter huiskamer

Alle kabel die ik gebruik is goeie kwaliteit coax, goede splitters voor schotelantennes.

Het is mij namelijk niet helemaal duideljk of het signaalverlies van de lengte van de kabels groter is of dat dit meer zal afhangen van het aantal splitsingen.

Ik heb het idee dat het het beste is om direct naar drie te splitsen en paralel te leggen, maar dit weet ik niet zeker. Het wordt namelijk onder het parket gelegt en later kan ik het niet meer veranderen, dus het moet gelijk goed zijn.
wat denken de experts?
Om de discussie op 1 plek te houden heb ik Point-blank z'n topic dichtgedaan. Maar dat betekend natuurlijk niet dat hij geen antwoord mag hebben :P

Vandaar deze copy-paste...

• Point-blanK501
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37
Nog een kleine aanvulling, er zit al een speciaal opzetkastje van de (kabel)internet op. (direct waar de kabel binenkomt).
Verder zal er niet meer uitgebreid worden dan de aansluitingen die nu beschreven worden in de twee opties.
en alles met splitters van Hirschmann (f-splitters)

o ja iedereen in het andere topic nog bedankt voor de aanwijzingen, ik was een dagje feestvieren, dus kon ik niet replyen.

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

sorry voor het openschoppen van een oud topic maar ik vraag me ook af hoe ik een beter tv-signaal kan krijgen

ik heb een tratec kastje met 3 uitgangen die uit de muur komt, vanuit daar gaat er 1`kabel naar een aparte tv 1
1 kabel rechtstreeks naar de radio
1 kabel naar de video, daar wordt ie gesplits naar waarvan 1 naar de tv2 gaat en de splitsing naar video 2 en naar tv3.

maar nu heb ik best slecht beeld op de tv2 moet ik net als in de vraag de splisting ergens anders doen?

...

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 21:49
earthforce schreef op 05 oktober 2004 @ 19:28:

maar nu heb ik best slecht beeld op de tv2 moet ik net als in de vraag de splisting ergens anders doen?
Ik denk dat jij meer hebt aan een nieuw schoon topic en een versterker om het tv signaal te versterken.

Verwijderd

Zo prosinele vier voudige splitter in een metale behuizing doet wonderen ;-).
Pagina: 1