Toon posts:

beeld "schuift" over tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Radeon 8500 en als ik via mn tv out mijn monitor aansluit, op een resolutie van 800*600 (kleiner kan niet) past het beeld niet geheel op de tv en schuift het als het ware heen en weer als ik mijn muis verplaatst. Het is zegmaar zo dat mijn tv een kleinere resolutie weergeeft en als ik naar bijvoorbeeld mijn startknop ga (wat niet in beeld is omdat dat niet past) dan schuift het beeld daarheen. Best wel lastig als je divx wil kijken. mn monitor staat ingesteld als primairy en tv secondairy. Voor mijn monitor staat de juiste driver geinstalleerd en de tv staat bij display properties als default monitor. Ik gebruik windows XP pro.

Iemand ???? pleeze help me.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
zet je tv als primary display en je monitor als secondary !! Dat moet het oplossen.

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
dat lost het dus niet op.

Iemand anders nog een idee?

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

Als ik gewoon mijn vidkaart instellingen gebruik (TwinView e.d.) om beeld op mijn teevee te krijgen krijg ik veelal dezelfde crap (soms wel soms niet).
Ik gebruik dan ook TvTool om het netjes in beeld te krijgen, wel op 800x600 voorlopig, maar dat maakt geen flikker uit, omdat als je je DivX op fullscreen zet, het toch perfect erop komt.

Verwijderd

tja , je moet gewoon je resolutie lager zetten lijkt me... :{

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

Op zaterdag 04 mei 2002 13:17 schreef Courage het volgende:
tja , je moet gewoon je resolutie lager zetten lijkt me... :{
Mwoa, dan moet je het steeds weer terugzetten.
Als ie alleen op je tv mooi op 800x600 komt, is er geen probleem zou ik zeggen toch? :)

Verwijderd

Topicstarter
laat maar, ik heb het al gevonden, ik heb nu mn tv als plug and play monitor ingesteld ipv default monitor en het werkt nu weer helemaal jofel. :9

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er is ook een instelling dat ie DiVXjes fullscreen afspeelt terwijl je gewoon iets anders aan het doen bent. Dit werkt zeer goed moet ik zeggen. Je draait de film dan dus gewoon op de achtergrond(zonder dat je em op het beeldscherm ziet) en je broertje/moeder kan dan gewoon gaan tetrissen oid.

Ik had dit probleem ook van het scrollen, maar aangezien dit niet zo is bij DiVXtjes door die instelling heb ik er niet veel moeite mee. Ik heb er toch niet veel aan om mn Windows beeld op tv te hebben.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:31
Op zaterdag 04 mei 2002 13:27 schreef wcduck het volgende:
Er is ook een instelling dat ie DiVXjes fullscreen afspeelt terwijl je gewoon iets anders aan het doen bent. Dit werkt zeer goed moet ik zeggen. Je draait de film dan dus gewoon op de achtergrond(zonder dat je em op het beeldscherm ziet) en je broertje/moeder kan dan gewoon gaan tetrissen oid.

Ik had dit probleem ook van het scrollen, maar aangezien dit niet zo is bij DiVXtjes door die instelling heb ik er niet veel moeite mee. Ik heb er toch niet veel aan om mn Windows beeld op tv te hebben.
DivxG400 heet dat voor de matrox. Exended overlay ofzo. Geen idee of dat ook voor de ATI werkt, of dat die ATI dat standaard zelf al kan.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, voor mij ist wel handig want ik speel ook mn winamp als ik knetter op de bank zit op mn tv af. Maar dat terzijde, het is niet zo dat die driver die ik heb veranderd voor mn tv ( plug and play monitor) de oplossing gaf maar de frequentie. Als ik hem op 60 hertz zet geeft hij een normaal beeld en als ik em 56 of 47 hertz zet dan geeft hij dus niet meer het hele beeld weer waardoor je dus over het beeld schuift.

<edit>

ander probleempje, ik heb hydravision geinstalleerd maar weet iemand toevallig of er een mogenlijkheid is dat de applicatie de monitor komt waar mijn muis zich bevind, dus zegmaar vanaf welke monitor ik hem aanroep?

Verwijderd

Topicstarter
Oke, na het een en ander zoeken ben ik achter het volgende gekomen, mijn tv wordt in mijn advanced display settings aangegeven met een max resolutie van 1024*768 60Hertz. Mijn monitor staat op 1280*1024 en het beeld van mijn tv zit zegmaar rechts naats die van mijn monitor maar dan iets kleiner (kleinere res.).als ik de tv hoger instel dan geeft mijn tv alsnog 1024*768 aan waardoor het beeld er zegmaar overheen valt. eigenlijk ben ik dus op zoek naar een mogenlijkheid waarmee ik of:

mediaplayer en the playa kan laten maximaliseren naar een resolutie lager dan die van mijn primairy monitor zodat ik hem op de secondairy fullscreen kan kijken

danwel een mogenlijkheid waarmee ik de tv een hogere resolutie kan laten weergeven. de tv kan het wel aan want ik heb het al eens met een andere kaart geprobeerd (nvidia) en daarmee doet hij het dus wel.

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een idee?

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:44
nee, wel hetzelfde probleem, maar dan heb ik ook nog eenz zo dat mediaplayer visualitaties wel weergegeven worden, maar films zwart blijven :S

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
composite aankliken bij je ati videokaart settings -> displays -> tv -> advenced, of gewoon overlay :)

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:44
het schuiven gaat weg als de res van beide gelijk is, en dat probleem met mediaplayer door de tv primary te maken :) :+
Pagina: 1