Toon posts:

Vastloper in w2k na "opstartgeluid" tijdens werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb W2k draaien op mijn pc.
De laatste tijd heb ik steeds vaker een vastloper. :(
Aan de vastloper gaat eerst een geluidje vooraf.
Lijkt te komen van mijn harde schijf (Maxtor Dx740 40Gig, 2 maand oud)
Ik hoor dus een zachte tik en gelijk daarna een soort van opstartend geluidje (vergelijk het maar met het geluid van je CD-Rom als je hem wilt benaderen) Geluid duurt maar 2 a 3 seconden. Daarna loopt de pc vast. Ik moet zeggen dat het niet altijd gebeurt, maar wel vaak.
Als ik de kast open heb liggen, dan gebeurt het niet zo snel.

Kan het zijn dat mijn voeding aan het eind van zijn latijn is? Dit omdat als ik de zijkant van de kast loshaal, de voedingskabels een stukje naar buiten komen (er staat dus wel een klein beetje spanning op, niet qua volts/amperes/watts or whatever) Je begrijpt het wel. De pc is nu ongeveer 3 jaar oud.

Iemand een idee?

(en ja, ik heb de search gebruikt, maar niks kunnen vinden hierover :P ) Denk dat deze post op de goeie plek staat, zo niet dan hoort ik het wel.

Verwijderd

mwah, ik had z'on tikje ook op een PII 266 en een 6,4 gig hd, maar hij liep daarna wel door..

ik weet niet of je het hardware matig moet zoeken, misschien een verse restal dat dat wonderen doet?

Verwijderd

Heb je niet in je powersettings staan dat je schijf uitschakelt na 20 min. of zo?
Als je dan je muis pakt of iets met je toetsenbord doet gaat ie weer draaien omdat ie weer aan het werk moet. Dat zijn ook zo'n beetje de geluiden die jij omschrijft.

In je config scherm -->energie opties instellen dat je schijf nooit stopt met draaien zolang je PC aanstaat voorkomt dit. Is trouwens ook beter voor je schijf. Zo'n ding is nu eenmaal van metaal en wordt best warm. Dat krimpen en weer uitzetten is niet bevordelijk voor de levensduur....

Misschien dat het weer opspinnen toch niet helemaal lekker gaat en je vastlopers veroorzaakt. Heb zelf ook soortgelijke problemen gehad.

Verwijderd

Lijkt wel of de voedingskabel aan je HD geen lekker kontact maakt, verwissel hem eens met een andere.

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

heb ik ook eens gehad, na veelvuldig losnemen van de voedings stekkertjes waren de metalen busjes hierin een beetje teveel uitgebogen, even voorzichtig met een dun schroeven draaiertje iets "in elkaar" duwen

Verwijderd

Topicstarter
Thnx. ik ga de molex stekkertjes eens goed nalopen, heb ze inderdaad wel erg vaak los gehad..
Pagina: 1