Op vrijdag 03 mei 2002 17:03 schreef Vinnienerd het volgende:
Ik wil dus
cameraman worden zelf films maken...maar welke apparatuur moet ik hiervoor aanschaffen?
Ik dacht zelf aan:
• Een 2ehands betacamera, de
Sony DXC-327P
• Een 2e hands casablance
• Evt. mengpaneel
• Natuurlijk een stereomicrofoon
Iemand anders?
Je moet niet op SP gaan draaien, das vragen om problemen, want dan ga je je camera ook als player gebruiken, moet je eens kijken hoe snel het dan met je koppen gaat, bovendien is het onderhoud en niet te vergeten de tapes een kostbaar iets. De langste tapes die je bovendien hebt voor ENG-SP camera's zijn 30 min.
Je bent veel beter uit om een semi-profi-DVCAM-camera te kopen. Als je er goed mee om kunt gaan doet zo'n camera niet onder voor een aardige SP. Maar je moet niet vergeten dat vooral licht erg belangrijk is voor je uiteindelijke plaatje.
Als montagesysteem zou ik lekker een zware pc nemen met firewire en een Avid Xpress DV pakket.
Maar eik. zou ik het hele verhaal maar ff vergeten.. En eerst een cameracursus nemen en daarna eens flink gaan klooien met een goedkope camera, immers het gereedschap zorgt er niet voor dat je goede producten maakt. Bovendien wil je nu alle disciplines tegelijk gaan doen/leren. Dat is gewoon niet verstandig, je moet het stapje voor stapje doen, voordat je alles echt goed onder de knie hebt ben je tientallen jaren verder.
veel succes !
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©