Toon posts:

standolone DVD speler VS dvd-rom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in m'n pc'tje al een dvd-rom spelertje zitten (16x48), een goed dingetje met een verloopje naar m'n tv voor (optimaal) kijkplezier.

Nou denk ik er toch over om ook een standalone DVD speler aan te schaffe, omdat dan volgends mij het beeld beter is.

Zijn er nog meer voordelen?

En is er ook verschil in kwaliteit?

Verwijderd

Zover ik weet is het zo dat niet elke dvd film met je tv out werkt. Das tegen copyeren op band ofzo..

Maar beeld is wel wat beter ja.
En een stand alone is wat makkelijker in gebruik.

En voor 179,-- heb je al een dvd speler die alles afspeeld

Verwijderd

Topicstarter
waar is de DVD speler voor 179.- dan te koop???? En haperd deze niet bij het overgaan op een evt 2de laag??

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of iemand de mediamarkt krant heeft ( ik ook niet meer) maar daar staat een DVD spelertje voor 111.- in, zou deze goed zijn. Nogmaals omdat ik het blaadje kwijt ben heb ik geen specs.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 20:14
Op vrijdag 03 mei 2002 16:57 schreef tommyguy het volgende:
waar is de DVD speler voor 179.- dan te koop???? En haperd deze niet bij het overgaan op een evt 2de laag??
Bij winkels als onder andere de mediamarkt verkopen ze voor een zeer laag bedrag dvd-spelers. Ik heb zelf zo'n goedkoop ding, een cyberhomne AD-L 528, maar ben er niet helemaal tevreden over. Beeld blijft redelijk vaak hangen. :(

Zelf geef ik de voorkeur aan een stand-alone dvd-speler. Gewoon wat meer gebruikersgemak. Vaak zijn ze stiller dan een pc, en een afstandsbediening is erg handig. :)

Verwijderd

Topicstarter
die cyberhome heb je die bij alternate gekocht???

hoe duur was die?

• Asclepius
Die Cyberhome heb ik in december 2001 voor FL366,- (let op, guldens) gekocht bij de mediamarkt. Ik ben er alleen niet helemaal tevreden over, kijk liever naar een dvd-speler van een bekend merk. Die zijn iets duurder, maar zijn over het algemeen wel wat beter.

Verwijderd

Wil je echt zeker zijn bij de aanschaf van een goede DVD standalone, neem dan deze 3 films eens mee naar de winkel: The Sixth Sense, The Abyss en The Patriot (Mel Gibson versie).

Sixth Sense heeft een vage bitrate, veel van de cheapo's gaan volledig over hun nek bij het afspelen van deze film.

Abyss heeft een korte en lange filmversie op een schijf gezet. De korte versie skipt gewoon bepaalde scenes. Daar gingen weer een aantal spelers op hun bek. Vooral de laatste 20 minuten gaan helemaal fout. Meerdere films worden met deze techniek gemaakt tegenwoordig.

The Patriot: dat was een van de eerste RCE beveiligde films. Sommige regiovrije spelers geven een foutmelding. Steeds meer en meer DVDs zijn met RCE beveiligd.

Ik heb een Cyberhome, een Hiteker en nog zo'n merk gehad. Ze zijn alle drie weer terug naar de winkel. Nu staat er een Philips. Regiovrij en speelt alles. Over de hapering bij de overgang naar de tweede layer, die hebben bijna alle goedkopere spelers, niets om je druk over te maken. Alleen de Hiteker was heel erg snel, maar die had andere problemen! :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de specs van een deawoo dvd speler voor 149 euro:

Formaten: DVD, VCD, CD, CDR, CDRW, MP3
Optische coaxiale uitgangen :? whatever that may be :?
Dolby digital, DTS
PAL, NTSC compatible
Selectable screen format
zoom function

zou deze goed zijn?

'k heb namelijk die DVD's (the patrion enz..) niet.
De DVD's die ik heb zijn:

Contact
Enemy of the state
Jurassic park
Daylight
Passenger 57
Deep blue sea
Red planet
The Matrix
Bicentenial man
Kiss the girls
Under siege
Under siege 2
Air force one
Final destenation
Epicenter
Tombraider (love angelina)
the storm of the century
--------------------------

welke van deze DVD's zou ik mee kunnen nemen?

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of dit dezelfde is als die asclepius heeft maar zou deze ook goed zijn?

http://www.alternate.nl/html/nodes_info/cdhc05.html

Verwijderd

Topicstarter
*kikt topic omhoog*

Please anyone

• Asclepius
Op vrijdag 03 mei 2002 17:32 schreef tommyguy het volgende:

Optische coaxiale uitgangen :? whatever that may be :?
Optische en coxiale uitgangen zijn twee verschillende soorten uitgangen om het geluid van de dvd-speler digitaal door te sturen naar een receiver met een DTS of Dolby Digital decoder. Je laat dan niet de dvd-speler het geluid decoderen, maar de versterker. Wil je van deze aansluitingen gebruik kunnen maken, dan moet je wel een versterker hebben die deze ingangen heeft en een ingebouwde decoder heeft.

Die dvd-speler die jij noemt van alternate is dezelfde als die ik heb. Maar zoals ik eerder al zei ben ik er niet echt tevreden over. Het beeld blijft bij mij regelmatig hangen, en niet alleen wanneer ie naar de tweede laag gaat. Ik dacht eerst dat dat kwam doordat er wat krassen op het dvd-tje zaten (van de videotheek), maar ook bij mijn eigen nieuw gekochte dvd's slaat hij regelmatig over. Vervelend is dat ie dan meteen 10 tot 20 seconden verder gaat, zodat je een stukje mist. Als dit één keer gebeurt is het niet zo erg, maar wanneer het een paar keer achter elkaar gebeurt wordt het echt vevelend.

Een ander nadeel is is dat ie vrij luidruchtig is en dat de hoek van waaruit je hem met de afstandsbediening kan bedienen erg klein is. Je moet er zegmaar goed voor gaan staan.

Mijn advies is dus om niet die cyberhome te kopen, en eens te kijken naar wat andere dvd-spelers.

Verwijderd

Topicstarter
en die deawoo zou dat een goede keus zijn???

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:36

mno

Philips heeft ook weer nieuwe modellen. Kijk eens op de site van deblock.nl naar de DVD620/DVD623/DVD633. De 620 kost daar maar EUR199, de andere modellen iets meer (de 633 speelt ook MP3).

Zoals gezegd, het zijn nieuwe modellen en ik heb er nog geen gebruikerservaringen over gelezen. Tot op heden waren alle Philips-spelers makkelijk regiovrij te maken (met one4all afstandsbediening).

Ik heb hiervoor een Philips 712 gehad, die beviel met niet helemaal met SVCD's. Als het goed is zijn die problemen met firmware opgelost in de nieuwe modellen. Dus ik zit er ook weer aan te denken om een Philips te kopen.

Gewoon rösti

Verwijderd

Bij mij beneden staat een 5 cd/dvd wisselaar van panasonic :)
Perfect apparaat maarhet is geen stand alone het is zo'n thuis bioscoop

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt weer allemaal, ik ga morgen is effe rondkijken bij een paar winkels en ga ze wel mooi ff vragen die DVD'tjes te laten zien waarmee je kan aantonen of die echt zo goed is. Maar ik stel wel een maximum geld limiet, zo'n 250 EUR maximaal. Dan heb ik natuurlijk alleen de speler en dan ga ik effe sparen voor mooie speakerjes en een goede versterker!!! :P :9

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Ik heb sinds anderhalve week de JVC XV-S42. Een uiterlijk hele mooie speler (maar smaken verschillen natuurlijk ;))

Tot nu toe heb ik nog geen echte problemen ondervonden. Hij speelt geen MP3/svcd af maar dat vind ik niet zo'n heel groot probleem.

Ik heb zojuist een DVD gehuurd waar achterop staat dat hij uit 2 lagen bestaat dus dat hij even kan haperen. Ik ben benieuwd hoe hij zicht houdt.

Afbeeldingslocatie: http://193.121.210.231/JvcCons/products/images/xv-s42.jpg
Afbeeldingslocatie: http://193.121.210.231/JvcCons/products/images/xv-s40.jpg

De zilveren is de XV-S42 en de zwarte is de XV-S40

oja.. €199 bij de Correct

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op vrijdag 03 mei 2002 17:24 schreef zasher het volgende:
Over de hapering bij de overgang naar de tweede layer, die hebben bijna alle goedkopere spelers,
pardon.... :? 1700 ouderwetse piekemannen (die mijn Philips Matchline gekost heeft) noem ik niet echt goedkoop. Er zijn er geloof ik maar een stuk of wat die er geen last van hebben doormiddel van een extra buffer maar voor de rest stotteren ze allemaal bij de layer change... (is geen flame maar ik wilde het even kwijt ;) )

En on-topic ik heb een DVD in de comp en dus een standalone maar ik ruil die stand alone nooit meer in voor de comp. De DVD in de comp mag nu alleen zo af en toe eens rippen :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
okay

goed dan, ik ga er morgen dus eentje kopen, ik neem the matrix mee om te testen, deze is dubbellaags

Hoe groot moet die buffer dan zijn om dat haperen niet te hebben?????

• Baklap

Baklap

Op vrijdag 03 mei 2002 22:02 schreef tommyguy het volgende:
okay

goed dan, ik ga er morgen dus eentje kopen, ik neem the matrix mee om te testen, deze is dubbellaags

Hoe groot moet die buffer dan zijn om dat haperen niet te hebben?????
In eenander topic heb ik iets gelezen over een Thomson met 4 mb en die zou dat niet hebben maar deed beeldtechnisch nogal onder voor Philips...

[edit] KLIK voor topic

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 09:03
wat is er erg aan als hij eventjes hapert?

Verwijderd

Topicstarter
nou dat verstoord je kijkgenot!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op vrijdag 03 mei 2002 22:18 schreef BlubberZwijn het volgende:
ja dat vraag ik me ook af, het is dan ook maar 1x in de film...

Ik denk dat het ook wel belangrijk is wat voor tv je hebt, ik ken aardig wat mensen die zo'n CyberHome hebben en die zijn er toch wel tevreden mee.

Verschil maakt natuurlijk of jij op een 51cm 50 Hz tv'tje zit te kijken want dan merk je het verschil met een duurdere speler ook niet echt.
Zit je met een 72cm 100 Hz dan is het alweer een ander onderwerp...

De kwaliteit van van mijn TV-out in vergelijking tot zo'n cyberhome vind ik slecht.... beeld is geblurred en contrast is te hoog (kan ik wel bijregelen, maar wordt alleen maar lelijker)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:02

mokumouse

LOLstoel User

Ik heb nu een jaar een samsung (DVD511 gloof ik). heb ik in de tijd aan geschaf voor 450 gulden (aanbieding megapool).

Fijn dingetje, Puur gericht op dvd (dus geen mp3 CD, video CD etc ongein). S video uitgang, scart uitgang, optische uitgang, DTS en dolby 5.1 decoder erin.

Nooit problemen mee erg goed beeld en geluid. Zelden een hapering bij de overgang naar een volgende laag.

DVD in mijn bezit:

Saving Private Ryan
T2 (special edition, metal case :9~)
Blade Runner
Alien box (dus alien 1 t/m 4)
Face Off
Crouching Tiger Hidden Dragons
Species
Gladiator
Hannibal
Star Wars episode I
Cast away
etc. Hebt er nu 30 staan ofzo.

Blaat...

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:02

mokumouse

LOLstoel User

Ik heb nu een jaar een samsung (DVD511 gloof ik). heb ik in de tijd aan geschaf voor 450 gulden (aanbieding megapool).

Fijn dingetje, Puur gericht op dvd (dus geen mp3 CD, video CD etc ongein). S video uitgang, scart uitgang, optische uitgang, DTS en dolby 5.1 decoder erin.

Nooit problemen mee erg goed beeld en geluid. Zelden een hapering bij de overgang naar een volgende laag.

DVD in mijn bezit:

Saving Private Ryan
T2 (special edition, metal case :9~)
Blade Runner
Alien box (dus alien 1 t/m 4)
Face Off
Crouching Tiger Hidden Dragons
Species
Gladiator
Hannibal
Star Wars episode I
Cast away
etc. Hebt er nu 30 staan ofzo.

[...]
ja dat vraag ik me ook af, het is dan ook maar 1x in de film...
Sommige grote DVDfilms (patriot, saving ryan etc) Staan op een DVD met meerdere lagen, aan het eind van de eerste laag gaat hij naar een volgende, daar kan een hapering plaats vinden

Blaat...

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 00:26
Ik ben zelf begonnen met een Creative dxr3 setje in m'n pc. Sinds ongeveer anderhalf jaar ben ik in het bezit van een standalone Pioneer 717 speler en ben erg blij dat ik die gekocht heb.

De beeldkwaliteit is een stuk beter (door o.a. de rgb verbinding), geluid is (bij mij althans) beter, geen pc aan tijdens het film kijken (100% stille kamer) en het is een stuk handiger dan naar je pc toemoeten om een schijfje te verwisselen.

Ik zou in het iedergeval nooit meer terug willen naar een pc dvd oplossing.

ps: overigens hebben veel "el-cheapo" dvd spelers verre van goed beeld en spelen ze ook niet alles goed af, ik raad je daarom aan om liever iets meer uit te geven voor een merk speler.

ps2: ik heb zelf zo'n 1800 gulden betaald (anderhalf jaar terug) en bij mij is de layerchange ook duidelijk te merken (in de ene film is die echter beter geplaatst dan de andere), een kennis heeft een speler van zo'n 700 gulden en daar merk je het nauwelijks. Echter, die speler van 700 gulden (een Yamakawa 715) heeft aanmerkelijk mindere beeldkwaliteit dan mijn speler en heeft problemen met sommige films. Dan maar liever een iets duidelijker te merken layer change dan minder kwaliteit.

• Baklap

Baklap

Op vrijdag 03 mei 2002 22:18 schreef BlubberZwijn het volgende:
helmaal mee eens dat is al net zo'n gezeik als een klein stukje zwarte balk in super giga mega smartzoom op een breedbek tv.. :z Geniet gewoon van de film, 5 jaar geleden zaten we nog naar brakke VHS te kijken... en naar joepie dolby surround te luisteren... ;)

Verwijderd

Inmiddels staan bijna alle films op dual layer DVDs. Ik heb nog wel een paar films waarbij ik de schijf halverwege om moet draaien, maar dat is passe.

Het is zeker waar dat sommige dure spelers ook die hapering hebben, maar in de klasse rond de 2000 Euro ben je er zeker vanaf. De Hiteker waar ik het over had kostte 160 Euro en had die hapering niet, maar dat is wel een unicum. Het stoort mij trouwens niet, het is zon kleine hapering dat wanneer ie in een rustige scene zit, ik het niet eens merk.
Pagina: 1