Toon posts:

NTFS niet weg te krijgen !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Ik heb een enorm probleem. (althans voor mij een enorm probleem) Ik probeer een NTFS partitie te verweideren. Gaat heel aardig met fdisk maar zodra ik er mee klaar ben en fdisk afsluit, opnieuw opstart vanaf A: (win98 boot) en weer even fdisk opstart vraagt ie grote hd ondersteunen. Mijn antwoord is ja (anders geen fat32 maar fat16) daarna vraagt ie weer h.e.a. over een ntfs partitie als ik dan en geeft fout bericht nr:6 zie fdiskC.msg Bovendien staat de ntfs partitie er nog dood leuk op mijn hd. Op internetr ff gezocht en daar een verhaal gelezen over delpart.exe. leuk progje, ook alle partitie mee weggehaald en afsluiten. Geeft ie fout melding dat de hard disk write protected is !! :( Snap iemand dit nou?

Het gaat om een laptop pI 233 MMX, 3 gig hd, CD-rom. Wie weet helpt dit. Oudje maar onder win98 draait ie heel mooi.

Help please

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:08

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ntfs partitie kan je verwijderen met de originele win2k/xp bootcd.

Systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor reply Ik ga het even proberen. :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=21] :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Oh, :z Ik dacht win2K :)

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:50

St@m

@ Your Service

het kan ook nog met delpart

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Topicstarter
Je heb gelijk !!!! B-) Na lang een blauw setup scherm kon ik hem inderdaad verwijderen. Top Top Top :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 17:16 schreef St@m het volgende:
het kan ook nog met delpart
Heb ik geprobeerd maar dat gaf een fout melding HD write protected o.i.d. :?

Verwijderd

Topicstarter
Kut nu geeft ie weer een fout melding bij fdisk.
PC Quote: Fout: vaste schijf is tegen schrijven beveiligd.
Daarnba opnieuw opstarten en meld ie :( ongeldige partitie tabel. Het ligt aan de opstart partitie die kan ie op een of andere manier niet op de harde schijf zetten. Write protect. :(

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-04 15:44
gdisk pakken. zit in het ghost pakket en is super simpel.

en probeer het anders met partition magic, da's nog makkelijker.

• St@m
  • Laatst online: 21:50

St@m

@ Your Service

fdisk /mbr :? je weet maar nooit...

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

low level format ff maybe >:)

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 18:10 schreef weareborg het volgende:
gdisk pakken. zit in het ghost pakket en is super simpel.

en probeer het anders met partition magic, da's nog makkelijker.
Partitionmagic werkt echtperfect, van en naar ntfs en fat32 etcetc, Download @ ......

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:20

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Deimus, das zijn warez, en dus hier niet toegestaan. Ik zou die link maar gauw verwijderen..

Hier staat tekst

Verwijderd

Done..

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Heb je in het bios toevallig virus-beveiliging aanstaan ?
Deze zorgt er namelijk voor dat er niet naar de mbr van de HD kan worden geschreven ....

Verwijderd

Vanuit DOS (FAT16) kun je geen NTFS benaderen. Daarom kun j e met fdisk de partities niet weg krijgen.
Manier is inderdaad de windows 2000 of NT setup draaien en wachten totdat je de mogelijkheid krijgt om te partitioneren/formatteren.

Gemakkelijker is programmaatje als XFDISK. Is gewoon een aangepaste FDISK die dus wel overweg kan met NTFS en Linux partities. Werkt goed.

Ik weet de link ff niet. Zoek even in Google.

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 23:04
Gewone FDISK werkt toch ook? Partitie verwijderen en dan "Niet-DOS partitie verwijderen" kiezen, werkt perfect

Verwijderd

eeuh hij kan toch gewoon met een proggie van de harddiskfabrikant zn hd nullen?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb je niet in het bios schijfbeveiling aan gezet, of read only... lijkt me namelijk wel

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:08
Op woensdag 08 mei 2002 12:34 schreef ThaNetRunner het volgende:

heb je niet in het bios schijfbeveiling aan gezet, of read only... lijkt me namelijk wel
Antivirus beveiliging bijvoorbeeld als het om een ward bios gaat.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Pagina: 1