Toon posts:

Onwillige UPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alleen even ongenoegen spuien, en misschien dat iemand van jullie een oplossing weet.

Ik ben net verhuisd, en heb een kabelmodem overgenomen.
Het ding is werkend gemaakt onder het account van de vorige gebruiker. Dit ging prima, tot ik het kabelmodem gereset heb wegens een slechte connectie. Hier begint het geemmer.
Eerst UPC gebeld, na een half uur wachten, kreeg ik een tweede lijns supporter aan de lijn die me vermoeid vertelde dat hun server met klant gegevens er uit lag, en dat ik dus niet geholpen kon worden. Dit was op donderdag, of ik morgen even weer terug wilde bellen. Kan gebeuren.

Volgende dag weer gebeld, rond een uur of vijf, na twee uur harrewarren, bleek dat ik bij de klantenservice moest zijn.
Deze waren natuurlijk op vrijdag om 7 uur al dicht.... of ik maandag even terug wilde bellen (10 eurocent per minuut plus de kosten voor het gebruik van mijn mobiele telefoon
:`(

Volgende week weer gebeld, na drie afdelingen gesproken te hebben, kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn die toegaf dat ie het niet snapte, maar wel contact op zou nemen met een afdeling die dit wel begreep. "U wordt teruggebeld meneer" sprak hij monter.

donderdag toch maar weer eens contact opnemen (weer dezelfde piano muziek ) na een kwartier (dit is een record) kreeg ik een tweede lijns medewerker aan de lijn die het allemaal kon fixen. Zei ie...... totdat hij er achter kwam dat mijn gegevens nog niet ingevoerd waren ....
Logischerwijs heb ik gevraagd of dat niet alsnog kon.
Dat was echter niet de bedoeling. Daarvoor moest ik met de afdeling contract overnamen contact opnemen.

hier had ik vrijdag geen zin meer in, dus maandag maar weer geprobeerd.

Maandag; frisse moed, weer bellen. Eerst heb ik me (na ongeveer een half uur wachten ) door een rij eerste lijns, tweede lijns en weet ik veel wat voor volk heen geworsteld, waarna ik iemand (de naam ben ik kwijt) aan de lijn kreeg die het ging uitzoeken, "u wordt terug gebeld meneer"

Woensdag; toch maar eens vragen waarom ik nog niet teruggebeld ben, het is naïef, ik weet het, maar toch.
Niemand die me op deze vraag een antwoord kon geven.
Of ik het verhaal nog een keer kon uitleggen, dan zouden ze kijken wat ze voor me konden doen.
Toch nog maar eens van voren af aan begonnen, met als resultaat; je raadt het al: "u wordt teruggebeld meneer"

ondertussen kreeg ik te horen van mijn collega (de vorige bewoner) dat zijn account helemaal gedisabled is. Dus ook hij kan inmiddels geen contact meer krijgen via zijn kabelmodem.

Ten einde raad heb ik besloten dit bericht te posten, zowel hier, als op de consumenten bond site als ook op de site van upc. eens zien wat het uithaalt. of heeft iemand van jullie hier een patentere oplossing voor ?

bedankt voor het luisterend oor.

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is dit de moeite om te lezen? :)

ik heb ook upc en het ligt er elke dag uit, dus ik zou het echt niet nemen. Moet ook altijd hardstikke lang wachten bij upc voordat ik eindelijk een keer iemand aan de lijn krijg, hier in het oosten is het echt helemaal brak. Ik raad het je echt niet aan om upc te nemen. Neem dan gewoon inet over de telefoon ofzo.

Ook is hier de snelheid flink benden pijl. Ik zou zeggen, wacht nog even 1 maand dan wordt aangekondigd dat ze failliet zijn.

Verwijderd

ga voor een andere provider in de buurt en verpats die kabel modem :)

Verwijderd

wat een geklets, upc is een van de grootste providers en je kunt verwachten dat je redelijk geholpen word. Dat upc (chello?) dat niet voor elkaar krijgt en ondertussen iedereen dat accepteert is toch om te janken?

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:25

Mark_640

In my memory

Op vrijdag 03 mei 2002 16:12 schreef erikpost het volgende:

Ik ben net verhuisd, en heb een kabelmodem overgenomen.
Ehh, wat bedoel je precies met overgenomen??

Heb je zelf een abbonement op Chello en heb je je modem meegenomen naar je nieuwe pand, of heb je een dealtje gesloten met de oude bewoner??

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 08:19
of heb je een dealtje gesloten met de oude bewoner??
Dan kun je de hulp vergeten denk ik zo :-P

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03-2025

AIKANE

Grrrrr

Ik heb met kromme tenen je verhaal gelezen, ik hoop echt dat ze bij de consumentenbond er waat aan kunnen doen... hoewel ik begrijp dat dit soort verhalen veel meer voorkomen... |:(

Ik hou mijn hart vast, want ik heb ook kabel internet bij de UPC aangevraagt. Alleen het aanvragen gaf al problemen... En terug bellen deden ze bij mij ook niet...

Hebben ze bij jullie in de buurt geen UPC "service" centrum, misschien heb je daar meer geluk...

What the heart requires may never be understood by the mind!

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels heb ik reactie van UPC;

--- Virus checked / op virussen gecontroleerd ---

Geachte heer Post,

In reactie op uw bericht:

Sinds begin april ben ik woonachtig aan de Dirk Bonsstraat 22-3 in Amsterdam. Op deze lokatie was een internet aansluiting aanwezig
op naam van J.Buivenga, een collega van me. Het leek ons een goed idee als ik zijn aansluiting overnam. De daartoe benodigde
formulieren zijn ingevuld en opgestuurd. Ik hoorde echter niets, maar ging er van uit dat hier verwerkingstijd voor nodig was.

Op een gegeven moment heb ik mijn kabelmodem gereset, en toen begon het geemmer. Het account van mijn collega was gedisabled,
en ik werd geconfronteerd met de Internet Provisioning Story. In de telefoon geklommen, kon de tweede lijns supporter die ik na een half
uur wachten aan de lijn kreeg, me niet helpen omdat er een server down was, maar;
"morgen zou het opgelost zijn". Dus de volgende dag weer gebeld.
Doorverbonden van tweede lijns naar klantenservice, naar weer tweede lijns die me meldde dat de klantenservice dit moest oplossen,
maar die waren inmiddels dicht.
inmiddels was het weekend, en de afdeling die me kon helpen zou pas volgende week weer bereikbaar zijn.
Dit allemaal met schrikbarend lange wachttijden a tien eurocent per minuut plus de kosten voor het gebruik van mijn mobiele telefoon.

Ik ben godverdomme al twee weken bezig iemand aan de lijn te krijgen die me kan helpen. Er is me al drie keer beloofd dat ik terug
gebeld zou worden, wat tot op heden nog niet gebeurd is. Nu blijkt inmiddels dat mijn collega''s account gedisabled is, waardoor hij op
zijn nieuwe adres zijn internet aansluiting niet kan gebruiken !
Ik wil dat dit probleem opgelost, en verwacht dat iemand contact met me opneemt.
Het is mijns inziens uiterst teleurstellend dat een simpele ingreep als een contract overname zo moeilijk lijkt te zijn.

Informeren wij u graag als volgt:

Overname van uw chello abonnement door derden is niet mogelijk.

Het internet-abonnement is account- en persoonsgebonden, dat wil zeggen dat de gegevens (instellingen) die door ons zijn verstrekt,
speciaal op basis van uw gegevens zijn toegewezen.

Wij hebben uw bericht doorgestuurd naar de technische afdeling.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland

U kunt geen reply geven op dit bericht. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de
website van UPC. Surf naar http://www.upc.nl/overupc/contact.shtml.

Mijn reactie hierop is dat het niet de technicus is die dit moet regelen, maar de administratie... of ligt het aan mij ?
|:(

Verwijderd

Topicstarter
en even voor Mark en Turbo.
Nee, geen dealtjes gesloten. Een volledig legale, met speciale UPC formulieren, contract overname is hier de bedoeling. Maar het geeft niet dat niet zo duidelijk is, dat is het voor UPC blijkbaar ook niet.

Verwijderd

Helaas gaat het altijd zo bij UPC. Toen mijn kabelmodem kapot was, en ik eindelijk iemand van de technische dienst aan de telefoon kreeg die mijn verhaal snapte, en tot precies dezelfde conclusie kwam, heb ik 4 weken dagelijks moeten bellen totdat een monteur langs zou komen. En ja, ze monteur kwam weer niet opdagen :Z Uiteindelijk zeker een maand zonder internet gezeten.

En als het juist helemaal niet nodig is willen ze juist een monteur langssturen. "Mijn internet is enorm traag 's avonds". UPC: "Uw computer is fout ingesteld". Onzin natuurlijk, mijn computer wordt zeker 's avonds traag. Maar dan zeggen ze "Als de monteur niet langs mag komen gooien we al uw klachten weg" :(

Sja, zo blijven die mensen wel bezig daar.

Verwijderd

Net Chello aan de lijn dat ik last van packetloss had, ja die half nederlandse sprekende vrouw moest me doorverbinden naar een 2e lijn of wat dan ook..
Maar daar was een wachttijd van een uur.. (werd van te voren al gezegd gelukkig)
Wie weet of ik ff bij een UPC service center langs gaan en daar meteen een andere kabelmodem kan krijgen.
Lan-city ruilen voor een motorola.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je kunt je toch al vantevoren voorstellen dat dit problemen ging opleveren ?
Goede volgorde:
Collega verhuist zijn aansluiting.
Jij vraagt een nieuwe aansluiting op je nieuwe adres aan.
Overnemen werkt niet.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Wat is er beter?
Kabel via UPC of ISDN ??

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 14:24 schreef Jaded het volgende:
Wat is er beter?
Kabel via UPC of ISDN ??
Download snelheid met upc is sneller, er zijn uitzonderingen..
Met isdn heb je waarschijnlijk wel minder packetloss en een betere ping.

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 14:24 schreef Jaded het volgende:
Wat is er beter?
Kabel via UPC of ISDN ??
Als het mee zit kun je met UPC tot 160 kb/sec downloaden, ISDN maximaal 8 kb/sec.

En ISDN is natuurlijk niet flat-fee.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Op maandag 06 mei 2002 12:16 schreef sjaak250 het volgende:
Net Chello aan de lijn dat ik last van packetloss had, ja die half nederlandse sprekende vrouw moest me doorverbinden naar een 2e lijn of wat dan ook..
Maar daar was een wachttijd van een uur.. (werd van te voren al gezegd gelukkig)
Wie weet of ik ff bij een UPC service center langs gaan en daar meteen een andere kabelmodem kan krijgen.
Lan-city ruilen voor een motorola.
hier heeft helft NL last van al tijdje :S

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:47
Tja moet je maar in Eindhoven Support gebied gaan wonen, wij hebben er tenminste verstand van :P ;)

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Topicstarter
zo langzamerhand begin ik een beetje moedeloos te worden.
inmiddels heeft casema me ook op de een of andere manier gevonden, en denken ze dat ik een internet aansluiting in Amstelveen heb |:( Hoezo gek ?

Mijn mails bij UPC zijn in behandeling genomen en zullen wel in dat grote gapende gat dat UPC heet verdwijnen.

Een gapend gat waarvan ik vermoed dat het zich in de hoofden van de UPC medewerkers bevindt. Toch eens bij die winkel van ze langs lopen. :r
Pagina: 1