[Netware 5] drive mappings worden niet aangemaakt

Pagina: 1
Acties:

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30

TF

bla bla

Topicstarter
Even een vaan probleem.

Novell Netware 5 heb ik hier draaien en 5 windows machines met client 4.8 sp3.

Als ik in wil loggen, dan maakt hij maar af en toe de drive mappings aan naar de server. Meer niet dan wel.

Hetgeen erg vreemd is want nadat ik ingelogd ben, kan ik wel via netwerkomgeving de server benaderen. En ook de mappen wanaar hij moet 'drive mappen'

1 van de drive mappings die aangemaakt moet worden is
\\server\vol1 en \sys

Deze wil hij (bijna) nooit aanmaken en zijn dus naderhand wel te berijken via netwerkomgeving. Ik heb nog geen andere client geprobeerd. Maar lager dan 4.8 kan niet omdat ik met Zenworks 3 werk.

ik hoop dat iemand mijn probleem begrijpt want ik kom er niet meer uit.

Als ik alle profiles en inlognamen in windows weggooi. Dan is het probleem ook niet opgelost.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
hoe zit je met je 'base server license' op die machine? (onderdeel van je license disk)

dit zelfde probleem had ik namelijk enkele weken geleden ook op een NetWare 6 machine, daar kon je wel inloggen maar hij maakte soms geen drive mapping (vaker niet als wel), na de 'herinstallatie' van de license disk was dit over

overigens waren de licenties wel correct geinstalleerd, maar op 1 of andere manier had die server er wat moeite mee,

A wise man's life is based around fuck you

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
hee! aan die oplossing had ik niet gedacht. Ik ga het maandag meteen proberen (het is een bakje op mijn werk)

Verwijderd

Netware 6 heeft een andere manier van licentiebeleid. Het heeft mij heel wat uurtjes gekost om er achter te komen.

iedere derde user of meer kom wel inloggen, maar kreeg fouten in het loginscript tijdens het mappen van de drives. De eerste twee users gingen wel goed. Na veel zoeken bleek dat de licentiemethode die we gewend waren (Licentieobjecten bij het serverobject) niet meer werkte. De lic objecten moeten bij 6 in dezelfde container staan als de users. Wel is het mogelijk om meerder objecten van dezelfde lic in de NDS te installeren.

Aangezien jouw probleem optreedt bij nw51 kan ik niet garanderen dat het werkt, maar het is het proberen waard.

als je serverbase lic niet geinstalleerd is kun je maar met twee users inloggen. De daaropvolgende useres kunnen niet eens connectie maken met de server, laat staan mappings maken.

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 23:48 schreef Mooseman het volgende:
Netware 6 heeft een andere manier van licentiebeleid. Het heeft mij heel wat uurtjes gekost om er achter te komen.

iedere derde user of meer kom wel inloggen, maar kreeg fouten in het loginscript tijdens het mappen van de drives. De eerste twee users gingen wel goed. Na veel zoeken bleek dat de licentiemethode die we gewend waren (Licentieobjecten bij het serverobject) niet meer werkte. De lic objecten moeten bij 6 in dezelfde container staan als de users. Wel is het mogelijk om meerder objecten van dezelfde lic in de NDS te installeren.

Aangezien jouw probleem optreedt bij nw51 kan ik niet garanderen dat het werkt, maar het is het proberen waard.

als je serverbase lic niet geinstalleerd is kun je maar met twee users inloggen. De daaropvolgende useres kunnen niet eens connectie maken met de server, laat staan mappings maken.
mm ok ik zal de licentie nog eens nakijken.
iedere derde user of meer kom wel inloggen, maar kreeg fouten in het loginscript tijdens het mappen van de drives.
Ik heb het door mij omschreven probleem ook als ik als eerste user inlog.

Misschien zijn er ook mensen die dit probleem wel eens gehad hebben onder novell netware 5? iig bedankt voor de reacties