Aldi schijven crashen bij bosjes?

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
We hebben op de zaak al 2 nieuwe p4-2000 aldi pc's met gecrashte schijf gehad. wij zijn 1 van de 3 pc zaken in dit gebied, er zullen ook mensen zijn die hem naar de garantie sturen van de Aldi, en er zijn er hier hoogstens 30 ofzo verkocht. nogal hoog aantal dus. meer mensen last van?

het gaat hier btw om seagate u-series 80 gig.

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
he das grappig, dat zijn zeker die dingen met een gf4?
haha hebben wij hier ook al 5 van gehad (leiden)
harde schijven werden niet meer gezien of ze begonnen te klonken :)

• Octopus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2004

Octopus

Woei! Poeh hé!

Aldi...
Een gozer bij mij op school heeft al zowat de hele computer moeten vervangen :)
Videokaart, toetsenbord, muis, hd en weet ik veel wat nog meer!

Hier hoort eigenlijk een leuke sig te staan...

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmm, das kut, ik heb er eentjuh :{ No problems yet :{ Ik w8 af, echt vaak uitstaan doet ie ook weer niet en ik heb nog geen problemen met traag worden enzo. Geen vreemde geluiden en verder nog niets anders wat er op wijst.

Verwijderd

zou het me nooit riskeren om er een pc te kopen
hebben er een radio en een koffiezetapparaat gekocht: radio gaat automatisch luider spelen en koffiezet loopt constant over :(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:32
Vriend had laatste die 1.8GHz van de Aldi, wel een mooi ding, maar na een poosje ineens het moederbord dood.
Hij dat ding opsturen of op laten halen, krijgt ie em een week later terug: moederbord vervangen, harddisk vervangen. Harddisk zal wel niets mee aan de hand zijn geweest, maar ja.. zijn ze daar zo snugger om te zien dat WinXP niet weet wat ext2fs is?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-04 15:44
ja, met een seagate en dan vooral uit de u serie vraag je gewoon om problemen...
die dingen vallen ook met bosjes uit (ervaring mee gehad!).

• AMDFreak
  • Laatst online: 09-04 17:25

AMDFreak

Intel is zo..

Daarom zijn ze ook zo goedkoop he *D dat is waarschijnlijk ook het risico dat je loopt :Z

Ook al heb ik daar vorig jaar een Lifetec laptop gekocht (werkt nog prima *D)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:49

DinX

Motormuis

Op zaterdag 04 mei 2002 12:58 schreef Scalle-- het volgende:
hebben er een radio en een koffiezetapparaat gekocht: radio gaat automatisch luider spelen en koffiezet loopt constant over :(
Wie weet ocerclocken ALDI-pc's zich dan ook uit zichzelf *D

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
wat ik niet snap is dat mensen de aldi kut vinden omdat die seagate schijven als dooie muggen uit de lucht vallen. wat als ze bij alternate die schijven ook verkopen? is alternate dan ineens kut? dacht het niet.

kapotte hdd's worden gewoon omgeruild, wat is het probleem?

• Bjorker
  • Laatst online: 18:22

Bjorker

Cadillacs rule!

Wat ik eigenlijk niet begrijp is waarom mensen splinternieuwe aldi pc's die iets mankeren naar een dealer brengen. Als bv zo'n schijf defect is gaat deze toch de volle prijs rekenen + arbeidsloon?
Dat er is een enkeling is die het binnen een dag gefixt wil hebben ofzo, maar anders gebruik je toch de aldi garantie?

Nope

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 18:08 schreef Bjorker het volgende:
Wat ik eigenlijk niet begrijp is waarom mensen splinternieuwe aldi pc's die iets mankeren naar een dealer brengen. Als bv zo'n schijf defect is gaat deze toch de volle prijs rekenen + arbeidsloon?
Dat er is een enkeling is die het binnen een dag gefixt wil hebben ofzo, maar anders gebruik je toch de aldi garantie?
Ik heb er anders ook regelmatig over de vloer met een aldi pc ter herstelling :)

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-03 17:28
same for P4 1.8 GHz en opeens HD dood, tja kon niet anders denken dan pech. Het was toch een Seagate schijfje. Maar heb nu toch mijn twijfels.
de service was goed, ik stuurde hem op en binnen een weer een nieuwe retour. voor de mensen die het nog niet hebben gehad be warned. (voor je data)

Verwijderd

Nee, ik ook niet echt! Had zelf heel vroeger :o een 486DXII bij de ALDI aangeschaft. Kek apparaat, man! Twee weken: HD kaduk. Garantie: nieuwe gekregen!

Daarna direct de bon opgestuurd voor extra 2 jaar garantie. Zag het al aankomen dat er nog meer ging uitvallen :Y)

Na de garantieperiode hadden 11 nieuwe harde schijven, 4 nieuwe moederborden (incl. proc), 3 nieuwe videokaarten en 1 nieuwe geluidskaart de binnenkant van me case gezien!

Winst: 500mb schijf bij aankoop --> 2gb na drie jaar :P
1 mb videokaart bij aankoop --> 4mb na drie jaar :9
cheap soundblastertje --> Creative SB na drie jaar :P

Alleen het mobo en de proc. zijn nooit ge-upgrade! :+

Nu een bak die klinkt als een klok en waar ik nu af en toe een aantal classics speel!

• smvs
  • Niet online
onze klant had er nogal wat data op staan. als je de hd opstuurt krijg je gewoon een nieuwe, maar hij wilde nog proberen of er wat af te krijgen was. dat is ons gelukt.
en idd, wij rekenden volledig prijs + arbeidsloon. 300 euro in dit geval. (hd, data recoveren, nieuwe windows install + drivers) dikke handel die aldi pc's voor ons!

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 21:24 schreef Octopus het volgende:
Aldi...
Een gozer bij mij op school heeft al zowat de hele computer moeten vervangen :)
Videokaart, toetsenbord, muis, hd en weet ik veel wat nog meer!
nou zo barre slecht is de reputatie van de Aldie op het gebied van pc's nog niet, maar als ik dit zo lees :D

geen aldi pc voor mij ;)

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04 11:17
Ik had laatst iemand die zij dat er allemaal knallen en rook uit zijn Aldi-PC kwamen. Ik zeg breng maar langs, probeer hem aan te doen --> Helemaal niets

Ik schroef de voeding open; een stuk of 4 condensatortjes waren gewoon ontploft en het omhulsel was gelanceerd. Daarna onderdelen stuk voor stuk gecontroleerd. ALLES was kapot. Geheugen chips stonden bol, smeltplekken op de geluidskaart, HD (quantum Bigfoot >:)) & proc. Het enige wat nog werkte was de case :o Alles was weggefikt...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 19:56
Op zondag 05 mei 2002 19:19 schreef Steven het volgende:
Ik had laatst iemand die zij dat er allemaal knallen en rook uit zijn Aldi-PC kwamen. Ik zeg breng maar langs, probeer hem aan te doen --> Helemaal niets

Ik schroef de voeding open; een stuk of 4 condensatortjes waren gewoon ontploft en het omhulsel was gelanceerd. Daarna onderdelen stuk voor stuk gecontroleerd. ALLES was kapot. Geheugen chips stonden bol, smeltplekken op de geluidskaart, HD (quantum Bigfoot >:)) & proc. Het enige wat nog werkte was de case :o Alles was weggefikt...
blikseminslag :?

zoiets gebeurd echt niet zomaar...

• Steven
Op zondag 05 mei 2002 19:21 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

blikseminslag :?

zoiets gebeurd echt niet zomaar...
Ik heb geen flauw idee, hij zei zelf van niet, en alleen zijn PC was kapot. Verder geen kapotte apparaten. Heb niets in de voeding gevonden wat eventueel kortsluiting zou hebben kunnen veroorzaakt. Was wel één weerstand wat aangebakken >:)

Verwijderd

Ik snap echt niet waarom er mensen zijn die een PC bij een zaak als de ALDI kopen, niet vanwege de kwaliteit want een seagate kan ook bij een ander bedrijf naar de klote gaan, zoals een paar mede tweakers al aangaven, maar puur vanwege het feit dat het personeel er de ballen verstand van hebben, en je dus ook niet bij kleine dingen kunnen helpen, dus toch naar de vakman, of zelf bouwen.

• Steven
Op zondag 05 mei 2002 21:27 schreef JJMeatloaf het volgende:
Ik snap echt niet waarom er mensen zijn die een PC bij een zaak als de ALDI kopen, niet vanwege de kwaliteit want een seagate kan ook bij een ander bedrijf naar de klote gaan, zoals een paar mede tweakers al aangaven, maar puur vanwege het feit dat het personeel er de ballen verstand van hebben, en je dus ook niet bij kleine dingen kunnen helpen, dus toch naar de vakman, of zelf bouwen.
Wat dacht je van de prijs... Die Aldi dingen zijn ECHT goedkoop. En een leek stapt geen computerzaak binnen, zeker aangezien de meeste PC's niet voor geïnstalleerd zijn.

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 21:27 schreef JJMeatloaf het volgende:
alsof ze je bij een echte pc zaak wel kunnen helpen 90% is n00b

Verwijderd

zeegaten zijn gewoon minder als je naar Maxtor kijkt :)

als ze er nou is maxtortjes inbakten :D scheeld hun nog kosten ook

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:55
Op zondag 05 mei 2002 16:53 schreef aatos het volgende:
wat ik niet snap is dat mensen de aldi kut vinden omdat die seagate schijven als dooie muggen uit de lucht vallen. wat als ze bij alternate die schijven ook verkopen? is alternate dan ineens kut? dacht het niet.

kapotte hdd's worden gewoon omgeruild, wat is het probleem?
Tuurlijk ligt het wel op zijn minst gedeeltelijk aan Aldi. Als je zo'n pc samenstelt moet je ook wel beetje kijken wat de reputatie van bepaalde onderdelen is. En dat moet je wel laten uitzoeken door iemand die er ervaring mee heeft. Dan moet je er dus geen schijven in doen waarvan je weet dat er veel problemen mee zijn.

Verwijderd

Als ik zie hoe de pakken suiker op de pallets liggen als ik daar inkopen doe - kijk ik altijd 3x of het pak niet kapot is.

Een PC is wel wat gevoeliger als een pak suiker - maar wie garandeerd mij dat er niet mee wordt gegooid - net als de TNT met mijn postpakketten deed (en ik dus claimde en vergoed kreeg).

Mensen kopen maar bij de Aldi - het is goed spul, lage prijs en je hebt toch jarenlang garantie (bij de hardwarefabrikanten/Medion).
Het enige is dat je dan wel even geduld moet hebben - als ik bij A-tembo (lokale PC-boer) een harddisk koop en hij crasht - ook al heb ik geen bonnetje - dan wordt hij gratis vervangen. Heb ik het bonnetje nog wel, dan krijg ik onmiddelijk een iets grotere HD mee - ivm het "ongemak".

Mijn laatst gecrashte schijf was een 6 GB Seagate uit 1998 - die na 4 jaar opgaf door met zijn kop te tikken. M'n eerste was een 10MB die het niet fijn vond om 14 volt te krijgen van mijn toendertijd brakke voeding toen hij 7 jaar oud was.

Een aantal mensen in mijn omgeving hebben nu een Aldi PC, maar geen enkele heeft hardware problemen.

Kortom - het valt wel mee (als je uitkijkt).

Iedereen maakt toch wel backups / ghost-images / gebruik van de mogelijkheden van Raid?

• Steven
Op maandag 06 mei 2002 06:53 schreef euss het volgende:
[..]
Iedereen maakt toch wel backups / ghost-images / gebruik van de mogelijkheden van Raid?
Mensen die bij de Aldi kopen niet...

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb nog steeds nergens last van en hoop het ook niet te krijgen ook eigenlijk >:) Me vorige PC had ook zo'n seagate u-nogwat en die doet het nog prima nu :) En die heb toch best wel lang aangestaan. Als je maar rustig omgaat met je hardware en je behandelt het goed is er niets aan de hand :P

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-04 13:24
Ik heb ook zo'n Aldi pc. Echt een perfect ding, maar ik heb het idee dat de harde schijf steeds meer herrie gaat maken. Was dat ook zo bij degene die een kapotte hd hadden?

• mars-L
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01-2024
ik zag net een reactie staan waarin werd gesproken over data recovery.
is dit mogelijk bij een schijf waarvan de electronica waarschijnlijk verrot is....
ik heb nl mijn HDD aangesloten terwijl het systeem draaide, sindsdien gaat de HDD niet meer aan (pc gelukkig wel).
enig idee???

Verwijderd

ik heb altijd seagate gehad
en ik verkoop en aanraad deze hardeschijf juist aan

misschien een slechte serrie
of aldi gaat kijken of ze inderdaat schok proof zijn

zelf heb ik de seagate u5 serrie ultra100 40g

in tegen deel van maxtor heb ik al 1x een hardeschijf kapot gehad
met seagate nooit
met qwantum 1x een bigfoot van 2,1g
westeren digital juist problemen met detecteren in de bios

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Op zaterdag 04 mei 2002 12:58 schreef Scalle-- het volgende:
Duhhhhh, je moet het water ook niet bijvullen :+

And The Only One

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zondag 05 mei 2002 18:52 schreef CompBreaker het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet echt! Had zelf heel vroeger :o een 486DXII bij de ALDI aangeschaft. Kek apparaat, man! Twee weken: HD kaduk. Garantie: nieuwe gekregen!

Daarna direct de bon opgestuurd voor extra 2 jaar garantie. Zag het al aankomen dat er nog meer ging uitvallen :Y)

Na de garantieperiode hadden 11 nieuwe harde schijven, 4 nieuwe moederborden (incl. proc), 3 nieuwe videokaarten en 1 nieuwe geluidskaart de binnenkant van me case gezien!

Winst: 500mb schijf bij aankoop --> 2gb na drie jaar :P
1 mb videokaart bij aankoop --> 4mb na drie jaar :9
cheap soundblastertje --> Creative SB na drie jaar :P

Alleen het mobo en de proc. zijn nooit ge-upgrade! :+

Nu een bak die klinkt als een klok en waar ik nu af en toe een aantal classics speel!
11 Harddisks :? *D

Ik had een keer met een sony miniset met minidisc. Controller deed het niet meer als je een keer de stekker eruit trok en even later er weer in deed. Dan ging de versterkerdeel wél aan maar de minidisc niet en de ab deed het dan ook niet.

tot 5 keer toe de hele controller vervangen zelfs nog 5 dagen ná de garantie van dat onderdeel :9

Daarna met een 6e controller draait ie nu nog steeds en gaat elke dag wel 2x de stekker eruit want hij staat bij de server en die gaat 's avonds uit na het inetten (stroomrek = hoog).

Ook bij mijn minidisc portable (MX-R35) had ik om de 3 maanden een nieuw loopwerk :9 :+ *D .

En nét voor de garantie ging ie stuk, wéér het loopwerk vervangen en nu een paar jaar later loopt ie nog als een zonnetje :9

Die sony's gaan na de garantie nooit meer stuk, net of er een garantievloek over heerst bij ons :+ *D

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Voor HD's kan ik niemand eigenlijk een bepaald merk aanraden, aangezien van van elke wel kapotte series tussen zitten... Blame Seagate, blame ALDI, poep gebeurt, gewoon omruilen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1