Toon posts:

[perl] Script runnen onder W2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een perl scriptje (naam.pl), hoe kan ik scriptje draaien onder W2K.
Ik ben geen programmeur, dus technisch programmeer jargon begrijp ik waarschijnlijk niet. :)

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Hiervoor heb je in ieder geval een webserver (bijv. IIS) en een Perl-interpreter zoals ActivePerl (die voert je Perl-code uit).

edit:
Meer informatie over ActivePerl vind je hier. Internet Information Service (IIS) is een webserver van Microsoft en zit als het goed is al bij Windows. Daarnaast zou je ook Apache of een andere webserver kunnen gebruiken.

Via Google heb ik ook nog het volgende adres met informatie met betrekking tot Perl & Windows (NT) gevonden, misschien werkt dit ook met Windows 2000: http://www.4images.com/ntperl/.

edit2: Arjan A > je hebt natuurlijk gelijk dat Perl niet alleen in combinatie met CGI gebruikt wordt, maar daar ging ik hier even (ten onrechte :? ) van uit.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:30

Arjan A

Cenosillicafoob

Een webserver heb je er niet voor nodig hoor. Perl wordt voor meer gebruikt dan het dynamisch weergeven van webpagina's :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Topicstarter
Ik hbe een IIS server. Maar hoe roep ik dit script dan aan, en waar plaats ik het?

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ben je op de website van ActivePerl geweest? daar staat precies wat en hoe over Perl.

ActivePerl installer zet alle instellingen goed onder IIS, dus makkelijker kan het niet. Daarna kun je gewoon je script aanroepen met de perl executable. Kijk eerst maar even op ActivePerl voordat je dit soort vragen hier stelt.

Signature van nature

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:02
Op vrijdag 03 mei 2002 16:04 schreef snapnie het volgende:
Ik hbe een IIS server. Maar hoe roep ik dit script dan aan, en waar plaats ik het?
Dit lijkt me nauwelijks een programmeerprobleem. Kijk eens in de manual die bij je IIS licentie geleverd wordt of zoek een tutorial op met Google.
Pagina: 1