[el]Wie weet een vervanger voor dit onderdeel?

Pagina: 1
Acties:

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Ik heb een onderdeeltje, waar ik met veel moeite datasheets bij gevonden heb. Het type is IRGBF20F, en de fabrikant is International Rectifier. Dit is het symbool:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2227877002
n-channel (staat onder plaatje)

Description:

Insulated Gate Bipolar Transistors (IGBT's) from International Rectifier have higher usable current than comparable bipolar transistors, while at the same time having simpler gate-drive requirements of the familiar power MOSFET. They provide substantional benefits to a host of high-voltage, high-current applications.
(typo's voorbehouden :P)

Er staan een heleboel specs bij maar er staat in het groot het volgende:

VCES = 900V
VCE =< 4.3V
@VGE = 15V, IC = 5.3A

Behuizing is TO-220AB, en als iemand een onderdeel weet wat (ongeveer) aan die eisen voldoet dan zou ik heel blij zijn :).

Verwijderd

Ik denk dat je waarschijnlijk dit niet kunt vervangen met een conventioneel componentje... M'n vorig eindewerk bestond uit een IGBT gebaseerde eindtrap (zijn eigenlijk transistorgestuurde mosfets). Het beste wat je kan doen is een nieuwe proberen te bestellen.
Goedkoop waren ze toen ook niet...zo'n €30/stuk

waar heb je 'm uitgehaald?

• Krankenstein
Nieuwe bestellen gaat niet, want deze wordt niet meer gemaakt. Staat niet eens meer op de site van International Rectifier.

Verwijderd

De IGBT's die ik heb gebruikt voor m'n eindversterker was van het type GT20D201 en GT20D101 (ene is N type, de andere P type) van Toshiba.
Misschien ben je hier iets mee (datasheets vergelijken e.d.)
De behuizing is wel geen TO220, maar een groter model.

• Krankenstein
Is er eigenlijk zoveel verschil met een MOSFET of vermogenstransistor? (ik heb dr niet zoveel verstand van) Of kan ik gewoon zo'n onderdeel als vervanging gebruiken?

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 16:14 schreef Krankenstein het volgende:
Is er eigenlijk zoveel verschil met een MOSFET of vermogenstransistor? (ik heb dr niet zoveel verstand van) Of kan ik gewoon zo'n onderdeel als vervanging gebruiken?
ja, d'r zit toch wel een groot verschil in...Een vermogentransistor wordt met stroom gestuurt, een MOSFET met spanning. Als je dus een vermogentransistor zou steken ipv een mosfet, dan zouden je predrivers de nodige stroom niet kunnen leveren, waardoor je schakeling niet meer gaat werken.

Uit wat voor een schakeling komt het eigenlijk?

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

ehm, post ff de volledige datasheet, ik denk dat je vrij dicht in de buurt komt met de MPG20N60, da`s e3en soortgelijke, als je de rest van de spec`s heb kan ik dit ff voor je controleren...

hij kost rond de 5 euro...
ik zou der wel aan kunnen komen :) (jij ook...)

Electronics development

Verwijderd

Je zou in de parametric search op de site van Int. Rectifier kunnen kijken naar een vervanger.
In TO220AB hebben ze alleen nog IGBT's met Vces tot 600v.
Misschien kan je ze een mailtje sturen..?
Pagina: 1