Toon posts:

[WC] deze pomp goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een vraag over een pomp voor mijn waterkoelsetup. ik heb bij conrad een zeer goedkoop pompje gevonden:

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0207007081020432792&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=14464&TK_PAR[MEDIUM]=

Is dit wat voor een zelfgemaakt waterblok met radiator. Hij moet een XP 1800+ koelen @ 1690 (voorlopig). In de toekomst wil ik ook nog een pelt gebruiken, maar ik begin maar even gewoon.

Verwijderd

450liter is echt veels te weinig dan word jouw amd een heethoofdje!!!! min 1000 nemen en zeker als je nog een tec er tussen wilt zetten

Verwijderd

Topicstarter
450 l/h te weinig??? Zou best kunnen, want ik weet niets uit eigen ervaring, maar minstens 1000 l/h?? Er zijn toch ook zat mensen die waterkoeling hebben met een Sicce Nova 600 l/h? Dus ik dacht dat 600 l/h voldoende was, en er dus best nog iets onder kon gaan zitten. En het mooie van deze pomp was dat ie klein is, en dus makkelijk in me case past, en dat de aansluitingen 13 mm zijn, waar ik mijn slangen met wat moeite wel op krijg.

Verwijderd

hum.........ik heb ook veel search gebruikt toen ik aan mijn w.c begon maar er gaat niks boven de eheim
en voor een eheim zijn ook weer erg veel losse onderelen te koop rubbertje's etc ik denk zelf dat je nu best wel een underrun in je systeem gaat krijgen en te lage water doorvoersnelheid

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 10:33
Op vrijdag 03 mei 2002 15:45 schreef ScHrOeFjE het volgende:
450liter is echt veels te weinig dan word jouw amd een heethoofdje!!!! min 1000 nemen en zeker als je nog een tec er tussen wilt zetten
450 te weinig. Echt niet. je hebt echt niet zoveel doorstroming nodig. Twater heeft ook nog wat tijd nodig om de warmte op te nemen hoor. 1000 is een beetje overdreven.

Verwijderd

ik denk voor uit hij zegd ook dat hij nog een tec wilt gaan plaatsen.........dan is het gewoon te weinig......

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:22

Wimo.

Shake and Bake!

Op vrijdag 03 mei 2002 16:01 schreef ScHrOeFjE het volgende:
ik denk voor uit hij zegd ook dat hij nog een tec wilt gaan plaatsen.........dan is het gewoon te weinig......
600 moet echt wel voldoende zijn..

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het nou? Is 450 l/h genoeg of moet ik naar zo'n Sicce Nova 600 l/h ofzo. (Eheim vind ik te duur)

Verwijderd

dan zou ik de nova pakken.......maar die is niet magnetisch afgeschermd (eheim wel )

Verwijderd

Topicstarter
Maarja zo'n sicce is wel 22 euro bij oc-shop. Dit pompje maar 8 :) Scheelt toch veel (wil het vooral goedkoop houden), en daarom vroeg ik me af of die 150 l/h extra die 14 euro verschil waard is.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 22-02 18:32

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Goed, niemand weet het dus.

Start een poll, hoeveel doorvoer heeft jouw pompje in jou werkende wc systeem?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

Verwijderd

Topicstarter
Poll.... Goed idee. Maar waar?

• WooK
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

I'm not as think as you stoned I am

• splat
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ik heb de sicce micra als waterpompje.
Deze kan 400l/u. Werkt prima en ook niet duur (€13 bij de dierenwinkel)

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 12:25

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Het plaatje lijkt pcies op mijn vtech pompje
die ik voor €13,- bij www.aquariumveldhuis.nl heb besteld
die is 800 liter p/u
de directe link : http://www.aquariaveldhuis.nl/product.php?P=10412130
Ik had dat adres ook uit een topic hier op GOT erg goede service en netjes thuisbezorgd ! ideaal !

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nog eens een mooi pompje. Niet duur en toch kan hij 800 l/h. Die ga ik ook halen.
Koekie, Wat is maat van de uitgang, en hoe lang loopt hij al bij jou??
Bedankt voor de tip!!!

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 12:25

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

de tubes zijn 13 mm ...
Bij mij heeft hij nog maar 3 dagen proef gedraait :D
maar bij iemand die ik ken draait hij al driekwart jaar zonder probs daarom had ik hem ook gekocht :D

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

zou genoeg moeten zijn (450 L/uur), let alleen ff op dat er staat MAX capaciteit, dus dat is zonder teveel slangen rommel, en zonder opvoerhoogte...

ik zou ff verder zoeken (tip: ruitenwissersproeierpompje(hum, 26 letterwoordenlingo :) :) :)) heb ik ook, maakt ook weinig geluid op 3V, en meer dan genoeg capaciteit...

Electronics development

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:15

Epsilon

Op vrijdag 03 mei 2002 16:09 schreef Jan_de_Wandelaar het volgende:
Maarja zo'n sicce is wel 22 euro bij oc-shop. Dit pompje maar 8 :) Scheelt toch veel (wil het vooral goedkoop houden), en daarom vroeg ik me af of die 150 l/h extra die 14 euro verschil waard is.
kan je hem inline zetten?
want dan kan je er 2 in serie plaatsten (niet gelijk achter elkaar, maar 1 keer voor het blok en 1 keer na het blok (voor de radiator). Mocht het niet inline kunnen zou je kunnen denken aan 2 reservoirs. Dan kan je deze wel gebruiken. Want de doorvoer van 450liter is meer als zat. Alleen haalt ie dat nou eenmaal nooit.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

ik heb zo'n ding aan mijn Geforce 2 Ti hangen, en daar doet ie t goed op. maar ik denk idd dat ie met een gewone processor te weinig waterverplaatsing heeft.

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Ik heb nu ook een gelukje, ik heb bij Oc-shop een Sicce Idra besteld, deze was toen niet op voorraad dus hebben ze mij geheel kostenloos een Sicce Nova opgestuurd. En gister kreeg ik mijn Sicce Idra er ook nog een keer bij.

Ik heb dus nu 2 pompen voor de prijs van 1, de Nova is volgens mij wel eerder gebruikt geweest. Oc-shop heeft (nog) niet gevraagd of ik hem terug wil sturen dus ja.

Ik ga straks mooi bekijken welk pompje het beste koelt en welke het stilste is. De Idra neemt wel ff 25 Watt en produceerd dan natuurlijk vrij veel warmte.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden, maar ik heb al besloten dat ik een andere ga halen. Die Koekie ook heeft. Niet te duur en toch voldoende capaciteit. later ga ook mijn Ti500 waterkoelen, en dan kan ik die pomp van conrad wel halen, maar moet alleen nog ff kijke hoe ik mijn waterblokkie daarvoor maak. Alles op zijn tijd.
Maar bedankt dus, ik ben eruit!!

• Wimo.
  • Laatst online: 17:22

Wimo.

Shake and Bake!

ga je nou 2 pompen gebruiken? Die ene van 400L koelt jouw cpu hendig af.. denk je sowieso dat ie 400l p/u haalt :o

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 23:17
je moet kijken naar pompjes met een minimale water verplaatsing van 800 l/h. minder moet je absoluut niet doen... 12 l/h is ideaal

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:01

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op vrijdag 03 mei 2002 16:40 schreef WooK het volgende:
www.dubbelf.com
en WAAR slaat dit op?

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 19:07 schreef Freezy het volgende:
Ik heb nu ook een gelukje, ik heb bij Oc-shop een Sicce Idra besteld, deze was toen niet op voorraad dus hebben ze mij geheel kostenloos een Sicce Nova opgestuurd. En gister kreeg ik mijn Sicce Idra er ook nog een keer bij.

Ik heb dus nu 2 pompen voor de prijs van 1, de Nova is volgens mij wel eerder gebruikt geweest. Oc-shop heeft (nog) niet gevraagd of ik hem terug wil sturen dus ja.

Ik ga straks mooi bekijken welk pompje het beste koelt en welke het stilste is. De Idra neemt wel ff 25 Watt en produceerd dan natuurlijk vrij veel warmte.
Volgens Dabit's wijsheid zit er nul de botten verschil tussen dus ik zou de stilste nemen ..

Verwijderd

Aantal l/h boeit niet echt veel. Dit is het aantal liters dat ie kan verpompen zonder weerstand.
Wat veel interessanter is hoeveel l/h je overhoudt als je door slangen, koelblokken etc. gaat pompen (weerstand!).
De opbrengst gaat naar beneden volgens een bepaalde karakteristiek/curve (dat voel je aan je water ;) ).
Het hangt ervanaf hoe goed de pomp is hoeveel opbrengst (l/h) overblijft.
Een indicatie is de opvoerhoogte, dus hoeveel druk kan je pompje leveren, dan heb je ook een idee wat er van de flow overblijft als je je spullen aansluit (Zegt conrad hier iets over?. heb geen zin om te kijken..).
Ik heb zelf de Eheim 1048, 600 l/h (kostte 45 euro) die een opvoerhoogte van 1.5 m waterkolom heeft en ik denk dat dat
echt overkill is, maar ik heb geen zin om het allemaal uit te rekenen...
Het gaat er ook om hoe efficient je blokje en je radiateur zijn, m.a.w. hoe goed draagt de warmte aan het water over en hoe goed raak je het weer kwijt. Met een slecht ontworpen blok heb je dus een grotere pomp nodig...
Pagina: 1