linux mandrake 8.2 op ibook

Pagina: 1
Acties:

• alka
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 14:02
hallo allemaal:D

ik heb linux madrake 8.2 ppc iso gedownload maar het installen op m'n ibook lukt niet erg.

je moet het booten vanuit open wirmware maar als ik boot cd:\\yaboot in typ zoals het moet krijg ik "LOAD-SIZE is too small"

iemand dit al geprobeert of weet hoe je het kan verhelpen? voor meer info kijk op
www.mandrake.com
wat daar staat heb ik allemaal al geprobeert en het lukt niet het te booten als ik de C toets ingedrukt houd.:'(

hoop dt iemand me kan helpen.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Sorry dat ik het zeg, maar dit is vrij moeilijk te lezen. Welkom op GOT B.T.W. ;)

En volgens mij staat deze vraag ook al vrij veel op GOT. Maar ik kan het mis hebben. :)

Overigens, wat meer informatie over je iBook zou ook wel handig zijn. :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• alka
600-MHz PowerPC G3-processor met 100-MHz systeembus
256 KB Level 2 "on-chip"-cache op volledige processorsnelheid. Een van de volgende geheugenconfiguraties: 128 MB SDRAM (ingebouwd)
ATI RAGE Mobility 128-videoversneller met 8 MB SDRAM grafisch geheugen en AGP 2x-ondersteuning

dit is m'n ibook

MandrakeLinux-8.2 ppc check http://www.linux-mandrake.com/en/ppc.php3 voor info over de versie

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:51
http://www.linux-mandrake.com/en/demos/PPC/Install/doc/mandrake-ppc.html

Daar lees ik niets over het opstarten van yaboot, alleen dat je de cd erin doet en de C ingedrukt houdt tijdens het opstarten.

[edit]
Ik heb ook nog een beetje op deze foutmelding gezocht, waaruit bleek dat je deze krijgt als je vanaf de verkeerde partitie probeert op te starten ofzo. Zoiets stond tenminste ergens.
[edit2]
Ik heb ook nog ergens "load-size=dbe adler32=c0099eff" gevonden, dit zou je dan achter dat boot cd:\\yaboot moeten typen.

• alka
jah c ingedrukt houden lukt niet en dat wat jij zei heb ik er ff achter getypt maar dat werkt ook niet. en dat pdisk krijg ik niet aan de gang