Toon posts:

[koeling] Directe koeling?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit me al een tijd af te vragen of het niet mogelijk is mijn PC te koelen door hem goed dicht te plakken en vervolgens helemaal vol te gooien met een bepaalde koelvloeistof. Heeft iemand hier ervaring mee? Het gaat dan met name om de specifieke te gebruiken vloeistof:
1. Geen elektrische geleiding, ook niet als er wat troep in komt (gedestilleerd water gaat al bij een kleine vervuiling geleiden)
2. Redelijke warmtegeleiding
3. Niet al te stroperig, zodat er met speciale "fans" nog een beetje beweging in te krijgen is
4. Geen chemische reactie met onderdelen van mijn PC

Ik geloof dat glycol (ethaandiol) goed genoeg elektrisch isoleert en dat het niet erg stroperig is. Maar het schijnt ook minder goed warmte te geleiden dan water, en ik heb geen idee of het niet in een paar dagen alle printbanen van mijn mobo af-corrodeert. Iemand die wat meer info heeft over glycol?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Dr is iemand hier die heeft ze pc in de olie gedaan.
Scheen wel goed te werken alleen vond ze hd het niet zo leuk.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

je mamaplank invriezen? nee ff zere neus er loopt hier al div topics over het in een vloeistof te leggen systeem

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 20:39
Slaolie :)

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 13:17
gebruik search, hier zijn namelijk al diverse topics over geweest/aan de gang.

Verwijderd

is inderdaat al heel veel over geweest, ff zoeken dus

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 15:47 schreef ScHrOeFjE het volgende:
je mamaplank invriezen? nee ff zere neus er loopt hier al div topics over het in een vloeistof te leggen systeem
Hmmm ik had er op gezocht maar blijkbaar niet goed...
Maar ik krijg nou niet echt de indruk dat er ooit een goede werkende oplossing is gevonden anders dan dat super-dure 3M spul (of iets van Flutec, PP10 ofzo, maar dat is nog duurder).

Maar ik bedenk me net wat anders. Volgens mij moet het ook nog wel kunnen werken als ik m'n mobo in een extra stevige plastic zak stop en die gewoon in een bak water zet. Het water zal de zak overal goed tegenaan drukken, en door het koelen van het water kan de zak niet smelten o.i.d. .
Moet ik wel zorgen dat de scherpe delen van het mobo niet door de zak heen prikken, en dat de zak niet al te sterk thermisch isoleert.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Fluorinert is de enige mogelijkheid
en dat is hartstikke duur en niet aan te komen. Aan dit antwoord was echter wel te komen, middels El Search!

Verwijderd

als ik m'n eigen goed herinner, waren er een paar idioten die z'n PC in de vriezer hebben gelegd, nix voor jou? :P

Verwijderd

Plastic zak is misschien een idee, maar je kan dan zeker geen gewone plastic zak pakken. Maar ik heb wel ooit een verhaal gelezen over iemand die z'n plankie in een industrieele sealer had gestopt. En dus een plastic laagje overal overheen had, alleen zat ie een beetje met z'n processor want daar smolt de plastic dus wel omdat (zelfs met extra koelblok erop) er niet goed gekoelt werdt. Hij had dus over het plastic een koelblok met fan gezet.

Ik kon de link ff niet meer vinden maar zoekt en u zal vinden :P

Verwijderd

D'r zijn al heel wat topics over geweest. Zoek die eens na. En idd, het blijft op fluorinert of andere HFC's uitkomen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.