Mobo vind HD niet en Athlon XP 1150mhz???

Pagina: 1
Acties:

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:07
Ik heb zojuist een nieuwe pc in elkaar gezet met de volgende specs:
MSI K7T PRO 2 - RU
Maxtor D740 40GB
Lite-On 52x
256MB Kinsgston DDR
AMD Athlon XP 1800+
Zalman 5100CU

Nu heb ik twee problemen. Ten eerste vind het moederbord geen HD en ten tweede wordt mijn 1800+ aangegeven als 1150mhz??!!!

Iemand een oplossing???

Verwijderd

voor die proccesor moet je op dat bord meen ik een jumper verwijderen. (read the manual!)

en voor die hd - heb je alle handelingen gedaan?

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Wat als je een andere HD gebruikt... alles goed aangesloten, herken je in je bios de HD ...

Hoe is je mobo ingesteld... jumperfree... en tevens in de bios.???

INFO

euh...ja

• JJapie
Hmm.. kzal ff m'n BIOS checken, mssichen dak dan me 1800+ wel op 1,53ghz krijg als ik de FSB op 133 mhz zet (als dat dus nog niet het geval is) en dan kijk ik ook nog ff of ie toch niet een HDD vindt, hij geeft nl. een hele vagen foutmelding!?!?
De foumelding:

No array found......

ik kom me BIOS niet in????, hij start op, krijg videokaart gezeur, dan heel snle iets en dan komt ie op Fastrak LITE of zoiets???

Verwijderd

CTRL-F drukken en ARRAY aanmaken ....... :Z

Je hebt je HDD op je RAID-controller aangesloten.
Je moet ff een array definieren.
Heel simplel, wijst zich vanzelf

Verwijderd

Ik ken overigens dit moederbord. Standaard staat de FSB op 100 MHz. Als je je FSB naar 133 zet, dan draait je XP weer op normale snelheid.

Dat Fastrack Lite gedoe, waar jij het over hebt is je RAID-controller!

• JJapie
Ik heb hem ff op PAUSE gezet, hij geeft aan dat ie geen primairie master vind, wel een primairie slave, maar kheb me HDD wel op master staan en op IDE 1, niet op een RAID ding (of is 1 van de RAID)???
En ik kom m'n BIOS dus echt niet in

Verwijderd

en je processor loopt inderdaad op 100mhz
11.5*100 = 1150
11.5*133 = 1533 :Y)

• JJapie
Fasttrak (??) geeft aan dat ie geen HD kan vinden, wat moet ik doen om mijn HDD po master te krijgen, ik heb de jumpers achter op de HDD op MASTER staan, heb ik msscihen een verkeerde IDE poort gebruikt (kheb er 4, m'n CD-ROM zit op 2 en m'n HDD op 1; 3 en 4 zijn leeg)

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 15:43 schreef GFM het volgende:
Ik heb hem ff op PAUSE gezet, hij geeft aan dat ie geen primairie master vind, wel een primairie slave, maar kheb me HDD wel op master staan en op IDE 1, niet op een RAID ding (of is 1 van de RAID)???
En ik kom m'n BIOS dus echt niet in
Uit mijn hoofd: IDE3 en IDE4 zijn je RAID kanalen.
IDE1 en IDE2 gewone IDE-kanalen. Heb je de jumpers op de HDD zelf wel goed staan (master/slave)?

En waarom sluit je je HDD op een normaal IDE-kanaal aan als je RAID hebt, beetje zonde!

Het kost tijd om een RAID/SCSI-controller te laden. Je moet gewoon even wachten; zeker als je geen array gedefinieerd hebt! Daarna lukt het je echt wel om in de bios te komen. Als dat dan nog niet lukt moet je ff je CMOS-chip resetten dmv verplaatsen jumpers op moederbord (zie handleiding).
Op vrijdag 03 mei 2002 15:48 schreef GFM het volgende:
Fasttrak (??) geeft aan dat ie geen HD kan vinden, wat moet ik doen om mijn HDD po master te krijgen, ik heb de jumpers achter op de HDD op MASTER staan, heb ik msscihen een verkeerde IDE poort gebruikt (kheb er 4, m'n CD-ROM zit op 2 en m'n HDD op 1; 3 en 4 zijn leeg)
Vind je het vreemd? Er zit geen HDD op kanaal 3/4!

• JJapie
waarom zou ik RAID gebruiken als ik 1 HD heb???, ik moet op een of andere manier de HDD op master krijgen, toch nog ff goed kijken...

• JJapie
ok, lama, kgeloof dattie het doet

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Je moet in je Bios ff je Raid uitzetten, de rest van de cdrom spelers enz eruit knikkeren en dan met een mooie simpele ide kabel (geen 80-polige) op de IDE 1 kijken wat ie aangeeft. Heb je dan nog probs probeer dan met die jumper toch alle mogelijke settings.

I got a problem-solver and its name is revolver

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

1: Computer aan
2: Druk op del
3: Zet Raid uit
4: Zet FSB op 133
5: Start opnieuw op
6: Check temps (just in case)
7: GoT Happy ever after

Raku

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
1 hd op een raid controller zetten en een array aan maken
nou ik weet niet hoe je dat denkt te doen maar is duidelijk onmogelijk,voor raid 0 heb je altijd nog 2 identieke hd's
nodig wil je een optimaal systeem hebben.

gewoon je hd als master op de eerste ide poort zetten met 80 adrige kabel en de blauwe stekker in mainboard je hd op de laatste stekker aan de kabel,je cdrom en evt brander als master en slave op de 2e poort deze mag met een gewone 40 adrige kabel aangesloten worden.

je raid controller kun je uit zetten geeft alleen vertraging
als je hem niet gebruikt,ook je fsb instellen dmv je jumpers op mainboard anders staat je cpu iederekeer op 11,5x100
als je pc helemaal spanningsloos is geweest.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op zaterdag 04 mei 2002 00:22 schreef monterey het volgende:

als je pc helemaal spanningsloos is geweest.
daarvoor heeft men de CMOS-batterij gelukkig uitgevonden ;)
Pagina: 1