Toon posts:

PHP file Upload zonder die Bladeren knop Dawn!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb de search al gebruikt maar niets kunne vinde
wat ik graag wil is wanneer ik een pagina aanspreek (bv die hier onder staat (stond hier ook ergens!))
Ok wat wil ik graag dat de sourcefile in een variabele kan worden aangeboden door dus zonder dat ik die bladeren butten moet gebruiken
(waarom ik dit wil is als volgt vanuit een vb programma wil ik de php pagina openen die connect met de ftp server die vervolgens de output van het vb programma upload naar de ftp server dus local drive naar remote drive

<?
$ftpfile = "c:\\test.txt";
if (($submit) && ($usepass == "spiderman")) {
$connid = ftp_connect("$ftpserver");
$loginresult = ftp_login($connid, "$ftpusrname", "$ftppassw");
$upload = ftp_put($connid, "$destinationfile", "$sourcefile", FTP_BINARY);
if (!$upload)
{
echo "Ftp upload has failed!";
}
else
{
echo "Upload succeeded!";
}
ftp_quit($connid);
}
else
{
?>
<FORM enctype="multipart/form-data" action="test3.php" method=post>
Use Password <INPUT type="password" name="usepass"><br>
FTP-Server <INPUT type="text" name="ftpserver"><br>
FTP Username <INPUT type="text" name="ftpusrname"><br>
FTP Password <INPUT type="text" name="ftppassw"><br>
Source file <INPUT name="sourcefile" type="file" file="<?php echo $ftpfile; ?>"><br>
Destination file <INPUT type="text" name="destinationfile"><p>
<INPUT type="submit" name="submit">
</FORM>
<?
}
echo "<br>";
echo $ftp_local;
echo "<br>";
echo $sourcefile;
echo "<br>";
echo $destinationfile;
echo "<br>";
echo $ftpusrname;
echo "<br>";
echo "<br>";
?>

Iemand enig idee hoe ik dit kan doen ?? |:(

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
PHP:
1
<?$ftpfile = "c:\\test.txt";if (($submit) &amp;&amp; ($usepass == "spiderman")) {   $connid = ftp_connect("$ftpserver");   $loginresult = ftp_login($connid, "$ftpusrname", "$ftppassw");   $upload = ftp_put($connid, "$destinationfile", "$sourcefile", FTP_BINARY);   if (!$upload)      {      echo "Ftp upload has failed!";      }   else      {      echo "Upload succeeded!";      }   ftp_quit($connid);   }else   {?><FORM enctype="multipart/form-data" action="test3.php" method=post>Use Password  <INPUT type="password" name="usepass"><br>FTP-Server  <INPUT type="text" name="ftpserver"><br>FTP Username  <INPUT type="text" name="ftpusrname"><br>FTP Password  <INPUT type="text" name="ftppassw"><br>Source file  <INPUT name="sourcefile" type="file" file="<?php echo $ftpfile; ?>"><br>Destination file  <INPUT type="text" name="destinationfile"><p><INPUT type="submit" name="submit"></FORM><?}echo "<br>";echo $ftp_local;echo "<br>";echo $sourcefile;echo "<br>";echo $destinationfile;echo "<br>";echo $ftpusrname;echo "<br>";echo "<br>";?>

(Even iets duidelijker, gebruik PHP tags als je php code weergeeft want anders is het onleesbaar).

Voor zover ik weet is het onmogelijk met PHP of Javascript. Misschien VBscript?

Verwijderd

Topicstarter
is niet een andere mogelijkheid met bv iets van transparant ftp?(ooit eens gehoort ergens)

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Das juist uitgeschakeld om veiligheidsreden: denk je eens in dat je dan automatisch een wachtwoordenbestand laat opsturen; je moet altijd zelf je file selecteren als je het op deze manier wilt doen.

Verwijderd

Topicstarter
tja zit wel wat in

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:02
Je kan om voor de hand liggende redenen geen files selecteren voor de gebruiker. Los daarvan: schrijf in 't Nederlands en code tussen [code]-tags, alsjeblieft.

Verwijderd

Topicstarter
Ok is er een andere manier voor bij voorbeeld dat ik een file in een variabele (vanuit eigen software) mee stuur tijdens het aanroepen van de php pagina ??

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik denk dat het makkelijker is om in je eigen software een ftp-client te implementeren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Op vrijdag 03 mei 2002 16:10 schreef heuvels het volgende:
Ok is er een andere manier voor bij voorbeeld dat ik een file in een variabele (vanuit eigen software) mee stuur tijdens het aanroepen van de php pagina ??
Nee, dat is niet mogelijk: het is een browser-beveiliging, die in ieder geval in IE en NS is ingebouwd. Je kunt INPUT-TYPE=file-formulieren niet van tevoren invullen met PHP, of achteraf met JavaScript, en zonder die formulieren kun je niet via PHP een bestand uploaden. Je hebt kans dat hele exotische browsers die beveiliging niet hebben, maar ik denk dan eerder dat die INPUT TYPE=file niet zullen kennen.

Ik denk dat Janoz' suggestie de beste oplossing is.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
je kunt het evt ook wel oplossen door een eigen HTTP-client te implementeren, al valt het niet mee om dat zelf te doen. er zijn ook commerciele aanbieders die http-clients op basis van java-applets of activex controls aanbieden alleen die zijn zover ik weet niet bepaald gratis (bijv. xupload en jupload van [url="http://www.persits.com[/url"]persits[/url]

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
ik denk dat je met java wel ongeveer dat kunt bereiken wat je van plan bent.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Wat een moeilijk gedoe zeg? Vanuit een visual basic prog iets via php naar een ftp server uploaden?

Regel dan een ftp interface voor vbasic. daar kom je in 1x mee door die beveiliging heen, en het scheelt je het implementeren van een webbrowser control.

Wat je nu probeert noemen ze een plakband oplossing :P

[edit]
na een googletje:

http://www.marshallsoft.com/fce4vb.htm
vwala :)

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1