Pioneer Rubber Belt 365MXL voor een scanner

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 11:48
Ik heb al een tijdje een scanner waarvan de aandrijfriem versleten is. Dit zorgt ervoor dat de plaatjes die hij maakt in de verticale richting nogal vervormen.

Nu ben ik op zoek naar een nieuw aandrijfriem. Ik ben er al achter dat de riem die ik zoek een standaardriem is. Het gaat om een 365MXL 'timing belt' van 3mm dikte en 365mm lengte (in totaal dus ongeveer 73cm) met in totaal 365 tanden.

Mijn speurtocht op internet resulteerde in een aantal japanse bedrijven en een amerikaans bedrijf dat riemen produceert.

Natuurlijk koop ik zoiets het liefst in Nederland en het liefst in een onderdelenwinkel; heeft iemand enig idee waar ik zulke riemen in Nederland kan kopen?

Het gaat dus om zo'n riem :
Afbeeldingslocatie: http://130.89.160.116/trash/rubberbelt_1.jpg

Hier nog even duidelijk zichtbaar het verschil tussen het versleten deel (rechts) en het niet versleten deel (links) :
Afbeeldingslocatie: http://130.89.160.116/trash/rubberbelt_2.jpg

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 16:10

YellowCube

Wait...what?

bel gewoon eens wat computerwinkels/bedrijven af of ze niet toevallig wat oude scnanners hebben staan waar allesbehalve de band kapot van is...Volgens mij zijn dit redelijk standaard onderdelen en het is gekkigheid om een bak met centen aan een gloednieuwe band uit te gaan geven.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• 0rbit
Probleem is dan wel dat je dus al met een versleten band begint. Ik heb deze scanner ook maar gratis gekregen. Ik ben best bereid €5 te betalen voor een nieuwe riem als ik hiermee een scanner heb die weer zo goed is als nieuw :)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 16:10

YellowCube

Wait...what?

hoe oud is die scanner ? Ik snap namelijk niet helemaal dat die belt zo snel slijt...volgens mij is dat 1 van de laatste dingen die kapot gaan..Je hebt naaldprinters (die ook met zo'n band werken) die na tig jaar nog steeds goed werken.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• 0rbit
Op vrijdag 03 mei 2002 16:52 schreef YellowCube het volgende:
hoe oud is die scanner ? Ik snap namelijk niet helemaal dat die belt zo snel slijt...volgens mij is dat 1 van de laatste dingen die kapot gaan..Je hebt naaldprinters (die ook met zo'n band werken) die na tig jaar nog steeds goed werken.
Ik schat dat de scanner een jaar of 3 oud is. Hij is door een huisgenoot van me ongeveer 2 jaar gebruikt en daarna heeft hij hier een jaar op mijn kamer gestaan. Ik heb al diverse malen de schroef die de spanning in de riem versteld aangedraaid, maar dat werkt ook maar een paar keer. :)

De riemen in printers zijn meestal (voor zover ik printers gesloopt heb) geheel van rubber; Die zijn ook een stuk dikker en hebben grotere tanden. De tanden op de riem die ik zoek zijn 1mm hoog en hebben een soort laagje van katoen of iets dergelijks eroverheen. Juist deze afgesleten laag zorgt ervoor dat de tandjes over het motortje slippen.

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:36

Tweaker.nu

we all float down here

Handyman ?
kunnen de gekste onderdelen voor je bestellen..

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

• 0rbit
Op vrijdag 03 mei 2002 22:00 schreef Tweaker.nu het volgende:
Handyman ?
kunnen de gekste onderdelen voor je bestellen..
Nog nooit van gehoord :) Ik zal eens even kijken. Ik kreeg net wel een reactie op een email aan de amerikaanse fabrikant. Ze konden ze leveren voor $3.50... Afname per 8 stuks... :+ Ik zoek dus nog even verder, want 8 vind ik wel veel :)

Pagina: 1