Vreemde vastlopers ?

Pagina: 1
Acties:

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:29

WarPuppy

Electronic Technology

Topicstarter
Ok, ik zit nu al geruime tijd met dit probleem, en het is hoogst irritant :(

Ongeveer zon 2 maanden geleden ging mijn moederbord(MSI K7T Turbo) dood, gelukkig was het geen probleem en ik krijg een nieuwe teruggestuurd.

Ik blij, ik alles weer in bouwen en de pc weer opstarten.

Nah, alles werkt fijn denk ik, dus tijd voor een potje CS, ik start, join en BAM!, helemaal vast, geen beweging in te krijgen, het geluid hangt, het beeld, en de muis.

Nah, nu wat ge-experimenteer kwam ik erachter dat ik dus geen OpenGL meer kon draaien, en af en toe wel op Direct3D.

Nu heb ik al 3x van OS, en drivers verwisseld, 2 verschillende bios'sen gehad, maar het probleem blijft.

Zal dit niet sneaky in me mobo zijn gebakken :? :D
Anyway, wat me laatst opviel, was dat ik eerst met 2 HD's op 1 IDE kabel had, en nu ze anders had staan ( hd+cdromspeler | hd + fikker ).

Maar wie kent dit probleem, en please wie kan mij helpen ?

specs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Systeemkast Aopen HX45 
Moederbord MSI K7T Turbo 
Processor(s) AMD Duron 850@1020 
Geheugen 384 SDRAM DIMM PC133 Cas3[1x256+1x128] 
Hard Disk(s) Maxtor 5TH030H3 30GB UDMA-100 7200RPM 2Mb Cache / Seagate ST320423A 20GB UDMA-66 5400RPM 1MB Cache  
Videokaart(en) Hercules  
Monitor(en) Iiyama Vision Master Pro 411 
Brander(s) Creative 4-4-24x 
CD/DVD-Drive(s) Sony 52x 
Speakers Labtec LCS2514 
Geluidskaart(en) Creative Soundblaster Live! Player 
Netwerkkaart(en) 3Com EtherLink 10/100 PCI NIC (3C905-TX-NM)  
Muis Logitech Cordless Mouseman Wheel  
Toetsenbord Microsoft Natural 
Printer(s) Hewlett Packard Deskjet 670C  
Temp CPU/Case 42/28 
CPU cooler OCZ Gladiator  
Casefans Papst 3412NM 92MM koeler  
Internetverbinding Chello 
Operating System Windows XP Pro NL 
Extra Copper Spacer

Verwijderd

Bij mijn Thunderbird moet ik altijd een K7 AGP patch installeren. Die stond op de cd van mijn moederbord. Als ik die niet installeer, hangt elk OpenGL of D3D spel direct bij de eerste 3d activiteit. Ik weet niet of deze patch bij de duron ook nodig is. Maar het zou kunnen.

Verwijderd

idd de via 4-1 drivers en de nieuwste drivers voor je videokaart dan zou het in principe gewoon moeten werken.

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 16:28 schreef Juustem het volgende:
idd de via 4-1 drivers en de nieuwste drivers voor je videokaart dan zou het in principe gewoon moeten werken.
Heb ik ook, zelfs oude die het voorheen wel goed deden laat het gewoon vastlopen.
Op vrijdag 03 mei 2002 16:27 schreef FirePower het volgende:
Bij mijn Thunderbird moet ik altijd een K7 AGP patch installeren. Die stond op de cd van mijn moederbord. Als ik die niet installeer, hangt elk OpenGL of D3D spel direct bij de eerste 3d activiteit. Ik weet niet of deze patch bij de duron ook nodig is. Maar het zou kunnen.
Waar kan je die vinden, of hoe heet die :?

Verwijderd

kan je vinden bij amd zelf
even zoeken bij hun

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 22:20 schreef WarPuppy het volgende:
Waar kan je die vinden, of hoe heet die :?
Deze:

http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_871_2367,00.html

De zgn LargePageMinimum.reg patch. Er moet alleen een waarde in je register worden aangepast. Dit geldt voor de Duron en Athlon processoren. Als IK dze patch niet installeer, loopt geen enkel spel. Maar het lijkt erop dat deze patch NIET NODIG is voor Windows XP... je kunt hem toch proberen, maar natuurlijk op eigen risico.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Hmz. Nieuw mobo is andere chipset. Wellicht wil deze minder scherp OCen dan de vorige. Probeer 't es op normale snelheid...

[edit] En snuffel de bios eens na: AGP Driving speed, naar D A zetten. Aperture op 128MB, Fast writes uitzetten. Wil wel eens helpen...

...o, en video mem cachable: UC.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Er zijn wel vaker spontane probs met dat mobo.... Als je searched kun je er zo een paar uitpikken met vreemde probs.... Niet dat je had moeten searchen of zow hoor... ;)

Raku

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 23:23 schreef FirePower het volgende:

[..]

Deze:

http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_871_2367,00.html

De zgn LargePageMinimum.reg patch. Er moet alleen een waarde in je register worden aangepast. Dit geldt voor de Duron en Athlon processoren. Als IK dze patch niet installeer, loopt geen enkel spel. Maar het lijkt erop dat deze patch NIET NODIG is voor Windows XP... je kunt hem toch proberen, maar natuurlijk op eigen risico.
Jo, ik had hem gevonden, en na het toepassen in WinXP, en een reset er achteraan, was ik totaal tevreden :)

Alles deed het weer perfect ! Elke game draaide weer, wel vreemd vind ik dat ik het voorheen niet nodig had. Maar daar zeuren we niet over, hij doet het weer :)

Tnx kerls !
Pagina: 1