PC beuuuuu! problemen, schokken en weet ik wa nog!

Pagina: 1
Acties:

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 15:08
Ik heb dus de volgende configuratie:

Abit KT7a/raid
2*10 GB in raid + 40 Gig ata100
512 MB Ram
Athlon 1000
SBlive
Intel netwerkkaartje 10/100
Gforce2 GTS/Pro

Nu heb ik een lange tijd geen problemen gehad: al wat ik hier opnoem heb ik tot vorige week nooit gehad.
Ik had dus een reinstall van windows gedaan (don't ask why)
en alle laatste nieuwe drivers gedowned etc...

nu als ik renegade opstartte had ik in het spel schokken, geen lage framerate maar het is net alsof het lijkt dat als er iets gebeurd van activiteit of geluid of weet ik veel, schokt deze

Hetzelfde bij Tribes2 :'(
Hetzelfde bij Red Faction

Bij halflife niet!
en bij 3dMark 2001SE ook niet!

als ik hetzelfde allemaal probeer met mijn DELL PC is het (natuurlijk) niet!

pfff... iemand dezelfde ervaringen?

btw, ik gebruik dus XP (zowel Home als Professional)

Verwijderd

Van Renegade snap ik het, meest GARE spel wat ik ooit gespeeld heb, ik heb ook precies dezelfde problemen gehad daarmee als jou. De resr van de spellen ken/speel ik niet.

Zal eerder aan de spellen liggen dan aan je systeem al zeg ik het zelf.

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 01:39
Nou moet je dus gaan uitzoeken wat het verschil is tussen de spellen die wel schokken en de spellen die niet schokken. Dat kan bijv. zijn dat het ene directx is en het andere opengl maar ik denk het niet want renegade is directx en 3dmark ook. Noem ook eens op welke detonators je hebt en andere drivers van bijv. van VIA ofzo.

Verwijderd

Ik had die problemen eerst ook met m'n SBLive en Renegade. ik heb even de verschillende audio-instellingen in het spel geprobeerd, en er was er wel één die het goed deed...

Gelukkig voor jou weet ik uit mijn hoofd natuurlijk niet welke dat was... :P (En momenteel zit ik niet achter mijn eigen systeem...)

kijk anders ook even naar je SBlive instellingen hoeveel kanalen wave je ingesteld hebt staan...

• Da-WiZZy0n
Op vrijdag 03 mei 2002 15:04 schreef Flipke het volgende:
Van Renegade snap ik het, meest GARE spel wat ik ooit gespeeld heb, ik heb ook precies dezelfde problemen gehad daarmee als jou. De resr van de spellen ken/speel ik niet.

Zal eerder aan de spellen liggen dan aan je systeem al zeg ik het zelf.
Grote nonsense dus, want hij vertelde net dat hij het voordat hij z'n pc overnieuw had geinstalleerd, de problemen niet had en Renegade werkt trouwens gewoon goed bij mij.

• Ligone
Op vrijdag 03 mei 2002 15:06 schreef Da-WiZZy0n het volgende:
Nou moet je dus gaan uitzoeken wat het verschil is tussen de spellen die wel schokken en de spellen die niet schokken. Dat kan bijv. zijn dat het ene directx is en het andere opengl maar ik denk het niet want renegade is directx en 3dmark ook. Noem ook eens op welke detonators je hebt en andere drivers van bijv. van VIA ofzo.
Ik had eerst de laatste nieuwe: 29.11 en via 38a of b, daarna terug geuninstalled en 28.83 en via 37a en da gaf nog steeds hetzelfde resultaat, dan maar systeem nog eens geherinstalleerd en direct de 28.83 en 37a en nog steeds hetzelfde...

Verwijderd

misschien het einde van je videokaart? Heb je ook veel blauwe schermen? nou ja onder xp da van die foutenmeldingen om te versturen? of valt dat wel mee?

• Ligone
Op vrijdag 03 mei 2002 15:07 schreef Floppus het volgende:
Ik had die problemen eerst ook met m'n SBLive en Renegade. ik heb even de verschillende audio-instellingen in het spel geprobeerd, en er was er wel één die het goed deed...

Gelukkig voor jou weet ik uit mijn hoofd natuurlijk niet welke dat was... :P (En momenteel zit ik niet achter mijn eigen systeem...)

kijk anders ook even naar je SBlive instellingen hoeveel kanalen wave je ingesteld hebt staan...
ik had dat wel eens verzet op directsound ipv eax en dan leek het "iets" beter, maar belange nog nie goe, ja kzit nu ook op mijn werk, dus kan nie direct proberen

• Ligone
Op vrijdag 03 mei 2002 15:16 schreef jv777 het volgende:
misschien het einde van je videokaart? Heb je ook veel blauwe schermen? nou ja onder xp da van die foutenmeldingen om te versturen? of valt dat wel mee?
hebbek nog nooit gehad? geen vastlopers, blauwe schermen of weet ik veel, systeem draait superstabiel voor de rest

Verwijderd

hmmm... dan ligt het in ieder geval niet aan de videokaart die ermee ophoud. Je kan ook proberen ff de kabeltjes na te lopen of de niet een beetje los zitten. Misschien dat er een slecht contactje tussen zit ergens?

• Da-WiZZy0n
Kijk eens ff hoeveel je cpu word weggevevreten enzo. Zet bijv. de priority van iets wat die problemen geeft iets hoger. Het kan iets met je cpu zijn.

Edit: wel een beetje onwaarschijnlijk, want hij deed het nog goed voordat je het overnieuw had geinstalleerd.

• Ligone
Op vrijdag 03 mei 2002 15:23 schreef jv777 het volgende:
hmmm... dan ligt het in ieder geval niet aan de videokaart die ermee ophoud. Je kan ook proberen ff de kabeltjes na te lopen of de niet een beetje los zitten. Misschien dat er een slecht contactje tussen zit ergens?
kheb em al helemaal uiteen gehaald, en terug ineengestoken natuurlijk :) dus geen kabeltjes

zou het misschien iets te maken kunnen hebben met 1 van de schijven in raid?

das eigenlijk het enige dat ik nog niet geprobeerd heb, XP installen op 1 schij in normale mode

• Ligone
Op vrijdag 03 mei 2002 15:27 schreef Da-WiZZy0n het volgende:
Kijk eens ff hoeveel je cpu word weggevevreten enzo. Zet bijv. de priority van iets wat die problemen geeft iets hoger. Het kan iets met je cpu zijn.
kan die een "beetje" kapot zijn? nee toch?

• Da-WiZZy0n
Op vrijdag 03 mei 2002 15:28 schreef Ligone het volgende:

[..]

kan die een "beetje" kapot zijn? nee toch?
Het kan. Maar lijkt me sterk als hij het nog deed voor het overnieuw installeren. Of het moest juist de reden zijn dat je overnieuw geinstalleerd hebt :), dat hij raar ging doen vanwege je cpu en dat je maar opnieuw hebt geinstalleerd ofzo????

• Ligone
Op vrijdag 03 mei 2002 15:33 schreef Da-WiZZy0n het volgende:

[..]

Het kan. Maar lijkt me sterk als hij het nog deed voor het overnieuw installeren. Of het moest juist de reden zijn dat je overnieuw geinstalleerd hebt :), dat hij raar ging doen vanwege je cpu en dat je maar opnieuw hebt geinstalleerd ofzo????
Nee eigenlijk had ik gewoon zin om hem opnieuw te installeren en ook omdat ik mijn partitie indeling nie goe vondt...

maar voor de rest werkt het perfect hé

• Da-WiZZy0n
Op vrijdag 03 mei 2002 15:36 schreef Ligone het volgende:

[..]

Nee eigenlijk had ik gewoon zin om hem opnieuw te installeren en ook omdat ik mijn partitie indeling nie goe vondt...

maar voor de rest werkt het perfect hé
Hoe staan de partities nou en hoeveel ruimte heb je op elke partitie vrij?

• Ligone
Op vrijdag 03 mei 2002 15:50 schreef Da-WiZZy0n het volgende:

[..]

Hoe staan de partities nou en hoeveel ruimte heb je op elke partitie vrij?
raid (2*10gig)
C: 5gig waarvan 2 vrij
D: 15Gig waarvan 10 vrij

ata (40gig)
e: 10 gig leeg
d: 30 gig waarvan 10 gig vrij

• Da-WiZZy0n
Op vrijdag 03 mei 2002 16:01 schreef Ligone het volgende:

[..]

raid (2*10gig)
C: 5gig waarvan 2 vrij
D: 15Gig waarvan 10 vrij

ata (40gig)
e: 10 gig leeg
d: 30 gig waarvan 10 gig vrij
Op welke van de partities staat windows? Of kan ik beter zeggen, op welke partitie staat welk besturingssysteem?

• Ligone
Op vrijdag 03 mei 2002 16:27 schreef Da-WiZZy0n het volgende:

[..]

Op welke van de partities staat windows? Of kan ik beter zeggen, op welke partitie staat welk besturingssysteem?
windows staat tot nu toe enkel op de C-partitie

wou eigenlijk zeggen dat ik zowel XP als Home geprobeerd heb, niet dat ik ze naast elkaar gebruik

• Da-WiZZy0n
Op vrijdag 03 mei 2002 16:29 schreef Ligone het volgende:

[..]

windows staat tot nu toe enkel op de C-partitie

wou eigenlijk zeggen dat ik zowel XP als Home geprobeerd heb, niet dat ik ze naast elkaar gebruik
Probeer anders alles wat mogelijk is uit het geheugen te snokken. Dus ctrl + alt + del en dan processes (Engels) en daar alles weg halen wat er weg te halen valt. Als dit werkt moet je de volgende keer wat minder weg halen en zo er achter zien te komen wat de hapering veroorzaakt. Als dit allemaal niet werkt, probeer dan wat kaarten eruit te halen, om te beginnen je audio kaart.

• Ligone
Op vrijdag 03 mei 2002 17:20 schreef Da-WiZZy0n het volgende:

[..]

Probeer anders alles wat mogelijk is uit het geheugen te snokken. Dus ctrl + alt + del en dan processes (Engels) en daar alles weg halen wat er weg te halen valt. Als dit werkt moet je de volgende keer wat minder weg halen en zo er achter zien te komen wat de hapering veroorzaakt. Als dit allemaal niet werkt, probeer dan wat kaarten eruit te halen, om te beginnen je audio kaart.
da eerste emmek al gedaan, brengt nie op, en da tweede...tsja... er zit alleen maar een audio en een netwerk-kaart in, en Vga natuurlijk (maar das nie zo practisch als ik da der uithaal :) )

kzal eens proberen straks

• Da-WiZZy0n
Op vrijdag 03 mei 2002 17:29 schreef Ligone het volgende:

[..]

da eerste emmek al gedaan, brengt nie op, en da tweede...tsja... er zit alleen maar een audio en een netwerk-kaart in, en Vga natuurlijk (maar das nie zo practisch als ik da der uithaal :) )

kzal eens proberen straks
Kan aan de netwerk kaart ook liggen maar lijkt me sterk omdat sommige dingen het wel doen. Kan ook geheugen zijn, maar denk et ook niet. Probeer maar.

• Ligone
Ok, kheb nu alles bijna vervangen gehad, ram geheugen, Andere Gforce2, Andere SBlive (andere koeler :) )
but still the same!!!!!!! :'( :'( :'(

Zou het niet meer ergens softwarematig gelegen zijn?

een of andere kutstomme instelling of zo?

• Ligone
kickje :'( wanhoop...

• Da-WiZZy0n
iets met je raid ???

• Ligone
Op zaterdag 04 mei 2002 00:12 schreef Da-WiZZy0n het volgende:
iets met je raid ???
kheb ondertussen ook al geprobeerd om windows te installeren op die andere schijf (niet in raid) en no difference!

• Ligone
kickje: the need for spe... euh info!!! :)

• geintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04 17:37

geintje

=| zeiken met een glimlach |=

Ik heb zoiets dergelijks mee gemaakt met een HP pavilion ( AMD 1.3 Ghz) draaiend onder Windows XP. Het spel : Pool of radiance . Probleem : gesproken fragmenten met video stotterden als een gek..niet te volgen.
Idd alle drivers gedowned niets hielp..
totdat : mobo heeft VIA chipsset , dus VIA 4in1 gedowned en geinstaleerd.. en alle problemen waren over...

speelt nu als een tierelier.. ( weer iemand gelukkig gemaakt :)

hopenlijk heb je iets aan ?

________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG

• Ligone
Op zaterdag 04 mei 2002 14:55 schreef geintje het volgende:
Ik heb zoiets dergelijks mee gemaakt met een HP pavilion ( AMD 1.3 Ghz) draaiend onder Windows XP. Het spel : Pool of radiance . Probleem : gesproken fragmenten met video stotterden als een gek..niet te volgen.
Idd alle drivers gedowned niets hielp..
totdat : mobo heeft VIA chipsset , dus VIA 4in1 gedowned en geinstaleerd.. en alle problemen waren over...

speelt nu als een tierelier.. ( weer iemand gelukkig gemaakt :)

hopenlijk heb je iets aan ?
jammer genoeg heb ik alle via 4in1's al geprobeerd, maar iig toch bedankt! :)

• geintje

geintje

Y W..
Ik ken Renegade niet dus verzin maar wat uit mŽn grote duim : hebbie al eens geprobbeert om compatibiliteits te zetten naar evt win 95/Me (Jah zeker zal het moeten draaien onder Xp..)

En ff meedenkend met voorgaande postings :
Als je XP schoon hebt geinstaleerd, dan draaien er nog nite zo gek veel dingen van "anderen" dus dan zou game gewoon goed moeten draaien...

Ik zou dan ook de stappen naar drivers genomen hebben..
hardware is al vervangen las ik..
misschien toch een instelling in XP die performance intoomt/tegenhoud ?

• Ligone
Op zaterdag 04 mei 2002 15:09 schreef geintje het volgende:
Y W..
Ik ken Renegade niet dus verzin maar wat uit mŽn grote duim : hebbie al eens geprobbeert om compatibiliteits te zetten naar evt win 95/Me (Jah zeker zal het moeten draaien onder Xp..)

En ff meedenkend met voorgaande postings :
Als je XP schoon hebt geinstaleerd, dan draaien er nog nite zo gek veel dingen van "anderen" dus dan zou game gewoon goed moeten draaien...

Ik zou dan ook de stappen naar drivers genomen hebben..
hardware is al vervangen las ik..
misschien toch een instelling in XP die performance intoomt/tegenhoud ?
ja maar welke? ik heb ze bijna allemaal al geprobeerd denk ik, directx, system recources blabla... pfff kan het gewoon nie vinden

• geintje

geintje

Op zaterdag 04 mei 2002 15:14 schreef Ligone het volgende:

[..]

ja maar welke? ik heb ze bijna allemaal al geprobeerd denk ik, directx, system recources blabla... pfff kan het gewoon nie vinden
FF laten rusten..
ga de stad in , hap een biertje ( of twee :) )
en begin vanavond ff opnieuw van voren stap voor stap..
( misschien van te voren een checklist maken.. ( vooral van alle drivers die er zijn..)

**proost !**

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik heb ongeveer hetzelfde systeem als jij) maar geen problemen.

Natuurlijk heb je ook windows update gedaan en de nieuwste drivers... maar:

Ik heb nergens zo snel gelezen dat je de bios geflasht hebt.
Probeer dat ook eens....

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Oh, en waar ik heeeeel veel aan gehad heb toen ik mijn Abit KT7A aan het tweaken ging was deze site: http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm

die is bijna onmisbaar.... ook voor trouble shooten

• Ligone
Op zaterdag 04 mei 2002 15:18 schreef MRic3 het volgende:
Ik heb ongeveer hetzelfde systeem als jij) maar geen problemen.

Natuurlijk heb je ook windows update gedaan en de nieuwste drivers... maar:

Ik heb nergens zo snel gelezen dat je de bios geflasht hebt.
Probeer dat ook eens....
de bios bevat al de laatste nieuwe?

• Ligone
Op zaterdag 04 mei 2002 15:21 schreef MRic3 het volgende:
Oh, en waar ik heeeeel veel aan gehad heb toen ik mijn Abit KT7A aan het tweaken ging was deze site: http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm

die is bijna onmisbaar.... ook voor trouble shooten
hebbek ook al doorgespit :( ik woon opt 15de...alsek dien bak nu eens door het raam keil..

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op zaterdag 04 mei 2002 16:00 schreef Ligone het volgende:

[..]

hebbek ook al doorgespit :( ik woon opt 15de...alsek dien bak nu eens door het raam keil..
Van 15 hoog weggooien is wel het laatste wat ik je aanraad ;)
Moed houden...

Ik zie dat je wel aardig weet waar je mee bezig bent dus nog een tipje. XP zit vol met makkelijke spywarefeatures probeer die zoveelmogelijk af te zetten...

Download XP-antispy eens eens en loop de registry settings na....
en zet er zoveel mogelijk uit

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Draaide voorheen renegade wel goed?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Ligone
Op zaterdag 04 mei 2002 17:41 schreef Snijboon het volgende:
Draaide voorheen renegade wel goed?
ja tuurlijk! en ik heb ondertussen ook al XP terug opnieuw geinstalleerd en direct begonnen met de drivers die ik toen gebruikte ipv de laatste nieuwe en toch nog steeds hetzelfde resultaat... ik snap er de ballen van...

• Ligone
Op zaterdag 04 mei 2002 17:29 schreef MRic3 het volgende:

[..]

Van 15 hoog weggooien is wel het laatste wat ik je aanraad ;)
Moed houden...

Ik zie dat je wel aardig weet waar je mee bezig bent dus nog een tipje. XP zit vol met makkelijke spywarefeatures probeer die zoveelmogelijk af te zetten...

Download XP-antispy eens eens en loop de registry settings na....
en zet er zoveel mogelijk uit
dan zou het voorheen toch ook niet gewerkt hebben?

ik denk dat het misschien zou kunnen dat ik voor een of ander spel of zo ooit eens een patch of een register aanpassing gedaan heb die ik nu nie meer weet... ofwel misschien toch iets met die raid, maar da zou ook nie mogen kunnen want ik heb ook al geprobeerd met een schijf die niet in raid draait (weliswaar met de andere in raid ook nog in gebruik maar dan niet primair)

ofwel is er een of andere controller op het moederbord die gedeeltelijk naar de prairievelden getrokken is...

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

misscjien iets met het detial-niveau instellingen van renegade

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Ligone
Op zaterdag 04 mei 2002 21:15 schreef Snijboon het volgende:
misscjien iets met het detial-niveau instellingen van renegade
nope

• nnk
  • Laatst online: 02-08 21:34

nnk

Spreek uit: en en kaa

probeer DMA eens aan te zetten :)

• Ligone
Op zaterdag 04 mei 2002 21:35 schreef nnk het volgende:
probeer DMA eens aan te zetten :)
schijven zitten op raid en Cd op DMA 2

:)

• geintje

geintje

ga nu eerst dat biertje happen ! :)
kom vanacht wel gouden ingeving ...

Verwijderd

Probeer in je bios je AGP Aperture size is te vergroten, valt te proberen, het ligt in ieder geval denk ik aan je grafische instellingen

• Ligone
Op zaterdag 04 mei 2002 21:56 schreef geintje het volgende:
ga nu eerst dat biertje happen ! :)
kom vanacht wel gouden ingeving ...
hehe :) kheb sinds dit topic open is misschien al nen halven bak uit (+ degene gisteravond in danscafé) :)

(en ook een pakske sigaretten of 2-3)

• Ligone
Op zaterdag 04 mei 2002 22:01 schreef Marsmellow het volgende:
Probeer in je bios je AGP Aperture size is te vergroten, valt te proberen, het ligt in ieder geval denk ik aan je grafische instellingen
hebbek ook al mee geprutst...mee alle bios instellingen zelfs, ook alle grafische instellingen (denk ik toch)

begin te vermoeden dat het aan het geluid ligt, tgebeurt vooral als er vanalles tegelijk gebeurt met geluid (in het spel), langs den andere kant hebbek die kaart al een uitgeschakeld en tis nog :(

Verwijderd

gebruik je A3D zooi van die Creative soms, misschien agp writes aanstaan???

• Ligone
Op zaterdag 04 mei 2002 22:07 schreef Marsmellow het volgende:
gebruik je A3D zooi van die Creative soms, misschien agp writes aanstaan???
in renegade kan je kiezen tussen A3D en nog andere, hebbek allemaal geprobeerd

agp writes? bedoel je AGP writes supported? hebbek ook al aan en af gezet...

Verwijderd

Misschien kun je je ene hd met Os en spellen (neem aan dat je alles zon beetje op een schijf hebt staan!) een proberen op gewone ide aansluiting? Je zou op http://www.tweaktown.com/document.php?dType=guide de Windows XP tweaks 1 en 2 kunnen uitvoeren en dan is kijken hoe het gaat!!!

• Ligone
Op zaterdag 04 mei 2002 22:11 schreef Marsmellow het volgende:
Misschien kun je je ene hd met Os en spellen (neem aan dat je alles zon beetje op een schijf hebt staan!) een proberen op gewone ide aansluiting? Je zou op http://www.tweaktown.com/document.php?dType=guide de Windows XP tweaks 1 en 2 kunnen uitvoeren en dan is kijken hoe het gaat!!!
van die URL hebbek eens geprobeerd maar brengt nie op...

Schijf effe verhangen gaat nie want die hangen in raid dus...

Das het laatste dat ik nog eens kan proberen, De raid volledig uitschakelen in Bios en proberen met een gewone op ATA...pffff

sebiet gaat ie 15 verdiepen naar beneje denk ik...
ik :r van dit soort toestanden, En ik weet g#dverd#mme 10000% zeker dat ik nooit gene VIA Chipset brol meer aanschaf...

als er tussendoor nog andere suggesties zijn...your welcome!

• Ligone
Ok, kheb het probleem dus gevonden, het is nl iets met die raid, wat weet ik nog nie, maar als ik mijne raid controller volledig uitschakel en installeer dan windows op een gewone ATA schijf, dan werkt het perfect...

nu enkel nog een bekijken of het aan een van de schijven ligt of aan de controller hé :)

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Kijk, zo kom je ergens.

Mijn broertje had ook een keer zo iets. ook raid en 1 schijf daarvan was niet vooruit te branden. Allerlei test programma's op los gelaten maar niks.

Hij deed het wel... alleeen heeeeel langzaam. Winkel had nog nooit zoiets gezien. "We kunnen hem niet opsturen zonder foutcode", "maar jullie zien toch dat ie het niet goed doet"... "tja, maar... kan niet!".."zal ik hem hier een paar keer op de vloer laten stuiteren om te kijken of er dan wel een foutcode komt?".... "Neeee, we sturen hem op mijnheer.: :D

Na, iig weet je bijna waar het aan ligt... wa'n zoektocht he.. veel suc6 verder...

• Ligone
Op zondag 05 mei 2002 13:34 schreef MRic3 het volgende:
Kijk, zo kom je ergens.

Mijn broertje had ook een keer zo iets. ook raid en 1 schijf daarvan was niet vooruit te branden. Allerlei test programma's op los gelaten maar niks.

Hij deed het wel... alleeen heeeeel langzaam. Winkel had nog nooit zoiets gezien. "We kunnen hem niet opsturen zonder foutcode", "maar jullie zien toch dat ie het niet goed doet"... "tja, maar... kan niet!".."zal ik hem hier een paar keer op de vloer laten stuiteren om te kijken of er dan wel een foutcode komt?".... "Neeee, we sturen hem op mijnheer.: :D

Na, iig weet je bijna waar het aan ligt... wa'n zoektocht he.. veel suc6 verder...
:) hehe foutcode: "3G is overschreden...beeeep" :) nu kan ik in ieder geval met een gerust hard naar de Lan-Party volgende week :) weliswaar zonder raid waarschijnlijk. moetek ergens nog een schijf te pakken zien te krijgen om te testen...

iig bedankt voor jullie hulp en tips!!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

jaja, dus omdat je xp opnieuw istalleert is je raid kapot gegaan.......raar(want voorheen deed ie het toch goed)?

is het misschien die xp-driver van de raid

• Ligone
Op zondag 05 mei 2002 22:50 schreef Snijboon het volgende:
jaja, dus omdat je xp opnieuw istalleert is je raid kapot gegaan.......raar(want voorheen deed ie het toch goed)?

is het misschien die xp-driver van de raid
nee want alsek die gebruik boot er niks, en die zal inderdaad nie kapot gegaan zijn omdat ik XP opnieuw installeerde...maar twas wel een tijd geleden dat ik renegade gespeeld had, ik heb ondertussen ook de schijven appart eens gebruikt (zonder raid) en 1 van de twee maakt wel een erg rare tik bij het opstarten, voor de rest kan ik niks vinden van fouten of zo, maar de andere (identieke) doet die tik nie...

ik ga morgen eens proberen met 2 andere schijven, we zullen dan verder wel zien of het daar aan ligt of nie :)

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

die tik is heel waarschrijnlijk dat die schrijf op z'n eindje loopt!!! (is het een imb, zo ja, welke serie???)

waarschrijnlijk komt het dus omdat die schijf, zozegt "halfdood" is...

• Ligone
Op zondag 05 mei 2002 23:34 schreef Snijboon het volgende:
die tik is heel waarschrijnlijk dat die schrijf op z'n eindje loopt!!! (is het een imb, zo ja, welke serie???)

waarschrijnlijk komt het dus omdat die schijf, zozegt "halfdood" is...
Tis een maxtor 10 Gig/7200rpm (ja toch wel) ata100...

Als ze in raid hangen merk je er in iig geval nie zo veel van... :)

• Da-WiZZy0n
Op zondag 05 mei 2002 10:06 schreef Ligone het volgende:
Ok, kheb het probleem dus gevonden, het is nl iets met die raid, wat weet ik nog nie, maar als ik mijne raid controller volledig uitschakel en installeer dan windows op een gewone ATA schijf, dan werkt het perfect...

nu enkel nog een bekijken of het aan een van de schijven ligt of aan de controller hé :)
WAT ZEI IK JE!! Ik zat al te kijken naar die Raid

• Da-WiZZy0n
Op zondag 05 mei 2002 23:03 schreef Ligone het volgende:

ik heb ondertussen ook de schijven appart eens gebruikt (zonder raid) en 1 van de twee maakt wel een erg rare tik bij het opstarten, voor de rest kan ik niks vinden van fouten of zo, maar de andere (identieke) doet die tik nie...
De tik geeft een crash aan. Dit kan zo zijn omdat er 1 enkel stofdeeltje in is gekomen.

• Ligone
Om even terug te komen op mijn Raid probleem, Het bleek dus niet 1 van de schijven te zijn, het blijkt iets met de raid-controller zelf te zijn, ik heb:

1. andere drivers geprobeerd
2. andere Raid-Bios geprobeerd
3. andere Schijven geprobeerd

en toch nog steeds schokken, als ik een cleane install van XP doe op 1 schijf met Raid volledig uitgeschakeld is het dus NIET!!!

ik heb het zoeken even opgegeven maar als er nog suggesties zijn... :)

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde, maar dan zonder raid.
ben al aan het zoeken geweest maar heb ook nog geen oplossing kunnen vinden.

• Ligone
Op dinsdag 21 mei 2002 07:55 schreef Macro het volgende:
Ik heb precies hetzelfde, maar dan zonder raid.
ben al aan het zoeken geweest maar heb ook nog geen oplossing kunnen vinden.
Gebruik je hem gewoon niet of heb je er helemaal geen?

kan je al eens beginnen met hem volledig af te zetten? :)
(In de Bios)

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 08:57

Tuumke

Shingaling?

Misschien zitten er kabouters in je pc???

>:) MUAHAHAHA

ok nu ff serieus...

misschien idd de nieuwste detonator drivers downloaden..
hielp bij een vriend van mij ook
dus...

greetz

p.s.

of misschien toch kijken of er kabouters in zitten :P >:)

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

• Ligone
Op dinsdag 21 mei 2002 11:15 schreef SchaaapieInDeHuis het volgende:
Misschien zitten er kabouters in je pc???

>:) MUAHAHAHA

ok nu ff serieus...

misschien idd de nieuwste detonator drivers downloaden..
hielp bij een vriend van mij ook
dus...

greetz

p.s.

of misschien toch kijken of er kabouters in zitten :P >:)
hmmm kabouters...zal er eens een muizenval in zetten... :)

Detonators, andere drivers etc hebbek allemaal al geprobeerd...

Heb eigenlijk meer het vermoeden dat mijn raid-controller naar de zak is, hoewel het dan toch helemaal niet zou moeten werken?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Mocht je nog es wat hebben, en ehm alsnog het raam uitgooien.....je raad het al.....BEL ME>>>>> >:)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Ligone
Op dinsdag 21 mei 2002 19:19 schreef Madrox het volgende:
Mocht je nog es wat hebben, en ehm alsnog het raam uitgooien.....je raad het al.....BEL ME>>>>> >:)
vergeet nie dat je hem dan moet opvangen van 15 verdiepen hoog hé :) :)

maar daar bennek nu wel over hoor :) het werkt zonder raid wel goed... HOEWEL ik toch doodgraag terug met die raid zou willen werken...dus als iemand nog ideeën heeft!!! ze zijn meer dan welkom :)

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Yep, vergeet die RAID hype.
Heb ehm er zelf ook uitgeflikkert. Eigenlijk moest ik wel, want die Promise was met geen mogelijkheid te combineren met de rest van het systeem. Alles draaide alleen goed als ik beide IDE-onboard channels uitzette in bios. Ander kreeg ik geheid irq-conflicten. Enne, ik wou een DVD he, dus er moest minstens 1 ide-channel aan.

Maar goed, RAid eruit gegooid niks aan het handje.
eigenlijk vind ik mijn sys nu betere respons hebben.
Hoe dat komt?

Nou ik hang ten eerste altijd mijn hdd's ieder als master aan eigen kabel met cdrom/writer als slave.

Windows op C en Swap-file op de tweede schijf. Het verschil is merkbaar.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
hoelang heb je windows xp draaien? als het meer dan 4maanden is, denk dan aan een format c: en ga terug naar win2000, wedde dat alles dan soepel draait.

• Ligone
Op woensdag 22 mei 2002 03:14 schreef Madrox het volgende:
Yep, vergeet die RAID hype.
Heb ehm er zelf ook uitgeflikkert. Eigenlijk moest ik wel, want die Promise was met geen mogelijkheid te combineren met de rest van het systeem. Alles draaide alleen goed als ik beide IDE-onboard channels uitzette in bios. Ander kreeg ik geheid irq-conflicten. Enne, ik wou een DVD he, dus er moest minstens 1 ide-channel aan.

Maar goed, RAid eruit gegooid niks aan het handje.
eigenlijk vind ik mijn sys nu betere respons hebben.
Hoe dat komt?

Nou ik hang ten eerste altijd mijn hdd's ieder als master aan eigen kabel met cdrom/writer als slave.

Windows op C en Swap-file op de tweede schijf. Het verschil is merkbaar.
??? :? hdd als master en cdrom als slave? dat is toch ook nie echt goe...dan heb je max ATA-33 terwijl mijn schijven toch wel Ultra-ata 133 aankunnen...

als ik jou was zou ik dit toch eens herbekijken :?

• Ligone
Op woensdag 22 mei 2002 06:07 schreef Mister_X het volgende:
hoelang heb je windows xp draaien? als het meer dan 4maanden is, denk dan aan een format c: en ga terug naar win2000, wedde dat alles dan soepel draait.
Zoals in de vorige posts al wel ergens vermeld staat heb ik al een stuk of 6 herinstallaties uitgevoerd... enne het werkte vroeger wel dus waarom nu niet meer?

btw, als het met XP nie werkt gaat het met 2000 ook nie werken hoor, daar durf ik om wedden :P

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

??? hdd als master en cdrom als slave? dat is toch ook nie echt goe...dan heb je max ATA-33 terwijl mijn schijven toch wel Ultra-ata 133 aankunnen...
Sorry hoor. Maar dat is achterhaalde info. Dat gelde misschien ten tijde van de PI en PII mobo's, maar tegenwoordig draait elk ide-app gewoon zijn eigen mode hoor.
Dus ze bijten elkaar echt niet. Alleen kun je nog steeds me IDE niet twee appz tegelijk aansturen op dezelfde kabel.

SCSI kan dat wel, vandaar dat SCSI nog steeds zeer geliefd is bij de pro's.

Vandaar ook dat ik mijn HDD's NIET aan dezelfde kabel hang.

Pagina: 1