Ik heb een avi omgezet in divx formaat. avi was eerst 190 MB groot met resolutie van 384 x 288. Nu heb ik er dus een divx 4.01 van gemaakt met de resolutie van 240 x 180. Het filmpje duurt 23 seconden en is nu 2,6 mb groot. Heb audio staan op 56kb/sec 16khz, stereo. Welke instellingen voor video kan ik veranderen om het een beetje compact te krijgen?
Ehhh... zou je niet audio ook comprimeren???Op vrijdag 03 mei 2002 14:51 schreef puchds50 het volgende:
Ik heb een avi omgezet in divx formaat. avi was eerst 190 MB groot met resolutie van 384 x 288. Nu heb ik er dus een divx 4.01 van gemaakt met de resolutie van 240 x 180. Het filmpje duurt 23 seconden en is nu 2,6 mb groot. Heb audio staan op 56kb/sec 16khz, stereo. Welke instellingen voor video kan ik veranderen om het een beetje compact te krijgen?
Het is dus nog niet klein genoeg? Ik denk niet dat je er nog veel aan kan doen (zonder de kwaliteit echt slecht te maken)
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
Je kunt de bitrate nog wat lager maken (500-600) of een nog kleinere resolutie nemen. Ook kun je misschien nog iets van het geluid afhalen. Als het geluid geen toegevoegde waarde levert, kun je het ook weglaten.
Maar ik denk, dat je nu wel zo'n beetje het kleinste filetje hebt. Het moet natuurlijk ook nog kijkbaar blijven.
Maar ik denk, dat je nu wel zo'n beetje het kleinste filetje hebt. Het moet natuurlijk ook nog kijkbaar blijven.
Je hebt het over 56kb/s audio op een filmpje van 23 seconde, dus 56 * 23 = 1288 kb = 1.26 MB aan audio alleen al... Als je de zaak comprimeert als mp3 moet dat toch een stuk minder kunnen lijkt mij...
zou je eens de properties van je DivX-file willen posten?
In W2K zoiets als dit:
[onder tabblad summary]
Audio:
- audio format:
- average data rate:
- sample rate:
- Channels
Video:
- Stream name
- Frame Width
- Frame Height
- Play langth
- Frame Count
- Frame rate
- Data rate
- Video Sample Size
- Video compression
Dan kunnen we zien wat voor file het precies is. Als audio niet echt belangrijk is, dan kun je het wel met MP3 naar 8kb/s zetten ofzo.
Goede beeldqualiteit bitrate is voor 640*272 iets van 1000kbit/s, dus voor 240*180 iets van 250-300 (30kb/s). Incl geluid van 8kb/s zou het voor 23 seconde niet groter dan 900Kb hoeven te worden...
In W2K zoiets als dit:
[onder tabblad summary]
Audio:
- audio format:
- average data rate:
- sample rate:
- Channels
Video:
- Stream name
- Frame Width
- Frame Height
- Play langth
- Frame Count
- Frame rate
- Data rate
- Video Sample Size
- Video compression
Dan kunnen we zien wat voor file het precies is. Als audio niet echt belangrijk is, dan kun je het wel met MP3 naar 8kb/s zetten ofzo.
Goede beeldqualiteit bitrate is voor 640*272 iets van 1000kbit/s, dus voor 240*180 iets van 250-300 (30kb/s). Incl geluid van 8kb/s zou het voor 23 seconde niet groter dan 900Kb hoeven te worden...
"People should know when they're conquered..."
Pagina: 1