Toon posts:

Users houden geen maat met pics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In deze draad:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/484787

Weer eens diverse posts met walgelijk grote foto's. Kan het nou eens niet zo worden ingesteld dat, dat soort wanproducten standaard wordt getrasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me meer iets voor [forum=15]. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat er dan duidelijk in de topicstart moet worden aangegeven dat, en bovenal hoe, er geresized moet worden in topix zelf. Net zoals bij de verscheidene Post hier je desktop-topics.

Edit:
wildhagen: inderdaad, ook dat.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

een waarschuwing in de title (voor modemmers dus) zou ook wel fijn zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap het probleem niet helemaal. Die foto's worden toch door iedereen zelf ergens gehost? Of is dat het probleem niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 14:39 schreef blackd het volgende:
Ik denk dat er dan duidelijk in de topicstart moet worden aangegeven dat, en bovenal hoe, er geresized moet worden in topix zelf. Net zoals bij de verscheidene Post hier je desktop-topics.
In de faq staat anders heel duidelijk aangegeven hoe pics geplaatst kunnen worden, met daarbij de aanwijzing dat ze 640 bij 480 moeten zijn, zelfs met redenen erbij. Iemand die zulke pics post overtreedt dus gewoon de policy, of is te lui om in paint even te resizen.
Snap het probleem niet helemaal. Die foto's worden toch door iedereen zelf ergens gehost? Of is dat het probleem niet?
Het probleem is dat de lay-out van de pagina er volkomen aangaat, en verder dat de pagina door die grap ook nog eens traag laadt, heb ik met adsl niet bijzonder veel last van, maar iemand met een 56K modem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 14:41 schreef rubenski het volgende:
Snap het probleem niet helemaal. Die foto's worden toch door iedereen zelf ergens gehost? Of is dat het probleem niet? :?
Het probleem is:
- Te grote plaatjes om te downloaden (modemmers), duurt erg lang om zulke topics te openen
- Te grote plaatjes waardoor de layout vern**kt wordt e.d. (dit wordt meestal in Post hier je desktop-topics aangegeven)
Op vrijdag 03 mei 2002 14:42 schreef aad123 het volgende:

[..]

In de faq staat anders heel duidelijk aangegeven hoe pics geplaatst kunnen worden, met daarbij de aanwijzing dat ze 640 bij 480 moeten zijn, zelfs met redenen erbij. Iemand die zulke pics post overtreedt dus gewoon de policy, of is te lui om in paint even te resizen.
Effe in de algemene FAQ geneust:
Daarnaast kun je plaatjes nog resizen door [img=400,200]blabla[/img] te gebruiken (waarbij 400,200 staat voor het aantal pixels in de breedte en hoogte). Mocht je echt je best willen doen kun je mbv van Afbeeldingslocatie: http://bla.jpg een thumbnail maken. Houd hierbij een klein beetje rekening met de modemgebruikers, en de grootte van de plaatsjes een klein beetje binnen de perken.
Waar haal jij die 640x480 vandaan? Er staat ook niet echt iets van: als je 't niet doet, wordt je gestraft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

vind het daar nog reuze meevallen eerlijk gezeg ;)

(of komt dat omdat ik nu op het UU netwerk zit :P)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 14:46 schreef LuNaTiC het volgende:
vind het daar nog reuze meevallen eerlijk gezeg ;)

(of komt dat omdat ik nu op het UU netwerk zit :P)
Ik vind het ook wel meevallen, maar ik heb ADSL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:24
Volgens mij als je de resize tag gebruikt
bijv: [img=400,200]blabla[/img]
dan word wel het orginele formaat gedownload maar alleen gerezised weergegeven.

Of heb ik het nu mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 14:53 schreef Artwido het volgende:

Of heb ik het nu mis?
Dat klopt inderdaad. Er zijn namelijk 2 problemen met grote plaatjes, zoals ik hier zei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 14:53 schreef Artwido het volgende:

Of heb ik het nu mis?
Dat klopt helemaal, je moet ook 2 verschillende 'klachten' onderscheiden : het feit dat de layout vernuekt wordt, en het feit dat je zoveel kb's moet downloaden om een topic te bekijken. De topicstarter maakt inderdaad niet helemaal duidelijk met welke van de twee hij zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar haal jij die 640x480 vandaan? Er staat ook niet echt iets van: als je 't niet doet, wordt je gestraft...
Inderdaad staan er andere, nog kleinere afmetingen, en inderdaad staat het er nogal in de verzoekvorm. Met andere woorden, wil je in dit geval dat men zich normaal gedraagt, dan moet je kennelijk met strafmaatregelen komen? Ik vind mensen die zoiets posten duidelijk figuren die laten zien totaal geen rekening met anderen te houden, in die draad passen een aantal foto's bij mij niet eens op het beeldscherm, en dat is belachelijk, dat een gebruiker allerlei gekke kunstgrepen moet uithalen omdat sommige figuren de faq niet lezen, maling hebben aan wat daar staat, lui zijn, onachtzaam zijn of ongeïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 14:58 schreef aad123 het volgende:

[..]

omdat sommige figuren de faq niet lezen, maling hebben aan wat daar staat, lui zijn, onachtzaam zijn of ongeïnteresseerd.
Nou nou nou, ze wisten gewoon niet dat jij zo'n f*ckcomputer hebt. :P [nfi]
Binnenkort trouwens TweakDSL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online

[..]

Inderdaad staan er andere, nog kleinere afmetingen, en inderdaad staat het er nogal in de verzoekvorm. Met andere woorden, wil je in dit geval dat men zich normaal gedraagt, dan moet je kennelijk met strafmaatregelen komen?
Moah, dat lijkt mij een overhaaste conclusie. Als je bijv een opmerking maakt in je beginpost van een topic, dan kan dat ook schelen
Ik vind mensen die zoiets posten duidelijk figuren die laten zien totaal geen rekening met anderen te houden, in die draad passen een aantal foto's bij mij niet eens op het beeldscherm, en dat is belachelijk, dat een gebruiker allerlei gekke kunstgrepen moet uithalen omdat sommige figuren de faq niet lezen, maling hebben aan wat daar staat, lui zijn, onachtzaam zijn of ongeïnteresseerd.
Het balletje ligt uiteindelijk toch echt bij de user zelf, om zijn plaatjes al dan niet te resizen. Je kan hoogstens door een vriendelijk gebrachte opmerking een user hierop wijzen (bijv via ICQ of mail). Gelijk met strafmaatregen of zijn post trashen (wat zelden zal gebeuren) lijkt me iets te ver gaan.

Zulk gedrag kan denk ik of 'onwetendheid' of 'laks gedrag' (wat jij dus noemt) zijn. Die eerste kan worden opgevangen door een sturende opmerking en de FAQ, die tweede zal lastiger gaan.

Misschien is het zinnig om in de betreffende draad iets neer te zetten in de trand van: Jongens, kunnen jullie misschien aan de modemmers denken, en de pics op de server resizen (dus niet via de [ img=400,300][ /img] methode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

[..]

Inderdaad staan er andere, nog kleinere afmetingen, en inderdaad staat het er nogal in de verzoekvorm. Met andere woorden, wil je in dit geval dat men zich normaal gedraagt, dan moet je kennelijk met strafmaatregelen komen? Ik vind mensen die zoiets posten duidelijk figuren die laten zien totaal geen rekening met anderen te houden, in die draad passen een aantal foto's bij mij niet eens op het beeldscherm, en dat is belachelijk, dat een gebruiker allerlei gekke kunstgrepen moet uithalen omdat sommige figuren de faq niet lezen, maling hebben aan wat daar staat, lui zijn, onachtzaam zijn of ongeïnteresseerd.
nou nou, maak je nu niet een klein beetje van een mug een olifant??

ik vind het allemaal reuze meevallen hoor

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:15

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik ben het eigenlijk wel eens met Luni

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie bijvoorbeeld deze:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13403241#13403241

Eigenschappen: 1600 bij 1200 pixels, meeste mensen hebben 1024 bij 768

Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

OK ik schiet een beetje door, het gaat in dit geval om 1 user, maar je komt het wel vaker tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 13-10 15:20

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik vind mensen die zoiets posten duidelijk figuren die laten zien totaal geen rekening met anderen te houden, in die draad passen een aantal foto's bij mij niet eens op het beeldscherm, en dat is belachelijk, dat een gebruiker allerlei gekke kunstgrepen moet uithalen omdat sommige figuren de faq niet lezen, maling hebben aan wat daar staat, lui zijn, onachtzaam zijn of ongeïnteresseerd.
Nou nou denk aan je bloeddruk, het gaat maar om plaatjes hoor.

Persoonlijk heb ik weinig moeite met topics waar foto's in staan moet ik zeggen. Enige wat nog wel eens vervelend is zijn plaatjes op 2048 oid ;).

Zolang er bij sommige topics bij komt te staan "modemmers let op" oid dan hoeft er wat mij betreft niet zoveel te veranderen behalve zo af en toe iemand vragen om geen .bmp'jes neer te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 15:21 schreef aad123 het volgende:
OK ik schiet een beetje door, het gaat in dit geval om 1 user, maar je komt het wel vaker tegen.
Denk dat je dan beter even kan ICQen/mailen/replyen op zo'n user dat hij 't plaatje wat kleiner maakt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op vrijdag 03 mei 2002 15:23 schreef IceStorm het volgende:

[..]
Enige wat nog wel eens vervelend is zijn plaatjes op 2048 oid ;).
Waarom? IE6 kan je toch zo instellen dat dit soort plaatjes door je browser geresized worden zodat ze wel op je scherm passen ?

Maar een andere vraag is er een combi van de url/img tag ?
Dus dat je een clickable thumbnail krijgt zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 15:45 schreef HBM het volgende:

[..]

Waarom? IE6 kan je toch zo instellen dat dit soort plaatjes door je browser geresized worden zodat ze wel op je scherm passen ?

Maar een andere vraag is er een combi van de url/img tag ?
Dus dat je een clickable thumbnail krijgt zeg maar.
Ennuh... plaatjes / thumbnails Hoe kan ik die invoegen?
code:
1
2
3
4
Mocht je echt je best willen doen kun je mbv van 
[url=www.blaat.nl][img=400,200]bla.jpg[/img][/url] een thumbnail maken.
Houd hierbij een klein beetje rekening met de modemgebruikers,
en de grootte van de plaatsjes een klein beetje binnen de perken.

Ja dus :)

Pagina: 1