Op vrijdag 03 mei 2002 14:58 schreef aad123 het volgende:
[..]
Inderdaad staan er andere, nog kleinere afmetingen, en inderdaad staat het er nogal in de verzoekvorm. Met andere woorden, wil je in dit geval dat men zich normaal gedraagt, dan moet je kennelijk met strafmaatregelen komen?
Moah, dat lijkt mij een overhaaste conclusie. Als je bijv een opmerking maakt in je beginpost van een topic, dan kan dat ook schelen
Ik vind mensen die zoiets posten duidelijk figuren die laten zien totaal geen rekening met anderen te houden, in die draad passen een aantal foto's bij mij niet eens op het beeldscherm, en dat is belachelijk, dat een gebruiker allerlei gekke kunstgrepen moet uithalen omdat sommige figuren de faq niet lezen, maling hebben aan wat daar staat, lui zijn, onachtzaam zijn of ongeïnteresseerd.
Het balletje ligt uiteindelijk toch echt bij de user zelf, om zijn plaatjes al dan niet te resizen. Je kan hoogstens door een vriendelijk gebrachte opmerking een user hierop wijzen (bijv via ICQ of mail). Gelijk met strafmaatregen of zijn post trashen (wat zelden zal gebeuren) lijkt me iets te ver gaan.
Zulk gedrag kan denk ik of 'onwetendheid' of 'laks gedrag' (wat jij dus noemt) zijn. Die eerste kan worden opgevangen door een sturende opmerking en de FAQ, die tweede zal lastiger gaan.
Misschien is het zinnig om in de betreffende draad iets neer te zetten in de trand van: Jongens, kunnen jullie misschien aan de modemmers denken, en de pics op de server resizen (dus niet via de [ img=400,300][ /img] methode).