ik wil graag pop3 mail binnen halen via echange 2000, maar kan nergens vinden waar ik die gegevens kan binnen halen, kan dit hiermee wel. Weet van echange 5.5 wel dat er een pop3 connector bestaat waarmeej je de mail kan binnen halen en verspreiden over je netwerk. is dit er voor echange 2000 ook??
Verwijderd
Dat kan wel, echter moet je gebruik maken van SBS. Als dat geen optie is kan je gebruik maken van een 3rd party POP3 connector. Check http://www.msexchange.org/ maar eens. Staan een aantal gratis en ook niet gratis POP3 connectors voor Exchange 2000.
Pop3 ophalen kan toch gewoon met de Internet Mail extentie van Microsoft zelf? Ben die wel es tegen gekomen tijdens installatie van Exchange, weet alleen niet of dat Exchange 2000 was..
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Ik gebruik PopBeamer hiervoor... simpel doch robuust en effectief... (en als het van toepassing is: goedkoop)
edit: ik heb thuis BackOffice Server 2000 draaien, maar die POP3 Connector zit alleen bij SBS inderdaad
edit: ik heb thuis BackOffice Server 2000 draaien, maar die POP3 Connector zit alleen bij SBS inderdaad
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
hmmm dan heb ik toch me server verkeerd geinstalleerd, ik had eerst win2k advanced server geinstalleerd en toen de echange 2000 die bij die sbs zat 
had misschien toch beter gewoon die sbs cd's er in kunnen proppen dan, en dan dat volledig installeren.
Is er ook nog een gratiz connecter die ik kan downloaden daarvoor ??
zo ja als het kan een link.
had misschien toch beter gewoon die sbs cd's er in kunnen proppen dan, en dan dat volledig installeren.
Is er ook nog een gratiz connecter die ik kan downloaden daarvoor ??
zo ja als het kan een link.
Veel simpele pop3 connectors die zijn 'dom'. Die sturen de hele POP box naar 1 mail adres binnen je exchange server. Dat is leuk als je maar 1 mail adres hebt, maar als je een domein hebt dan wil je dat niet: ik wil dat pietje@hier.com naar mailbox pietje gaat en keesje@hier.com naar mailbox keesje.
Dat kan als het programma even de headers leest.
Let dus even goed op wat je wil.
Ik gebbruik daar zelf PopCon voor. Die is niet gratis maar heeft wel veel mogelijkheden die het leven van een GoT'er zo veel eenvoudiger maken.
Dat kan als het programma even de headers leest.
Let dus even goed op wat je wil.
Ik gebbruik daar zelf PopCon voor. Die is niet gratis maar heeft wel veel mogelijkheden die het leven van een GoT'er zo veel eenvoudiger maken.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Nou niet echt een Professional Networking & Servers topic IMHO.
Dit had je overigens met google ook zo kunnen vinden.
Dit had je overigens met google ook zo kunnen vinden.
Tijd voor een nieuwe sig..
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()