[Win2k] Gebruikersaccount verdwijnt

Pagina: 1
Acties:

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Dinsdag heb ik op de pc van m'n zusje een nieuwe gebruiker gemaakt voor een vriendin (Nienke). Dit was een Guest-account, zodat ze niet teveel kon rotzooien. Dat meisje heeft een paar uur aan d'r word-document gewerkt, en het op de desktop opgeslagen.

De dag erna bewerkt ze het document nog even verder.

Vandaag komt ze om weer verder te werken, en alles is weg. Ik kijk in de "Documents and Settings"-folder, en ik zie dat de map "Nienke" net 2 minuten oud is. Ze logt uit, en ik zie de map direct verdwijnen.

Na inloggen staat ie er weer (leeg natuurlijk). Ik heb d'r rechten een stuk opgehoogd, en na uitloggen blijft het account wel staan. Maar of dit zo blijft weet ik niet zeker, want de eerste dag verdween haar account ook niet.

Weet iemand hoe dit kan? En vooral: hoe ik dit moet voorkomen?

Siditamentis astuentis pactum.

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Kan liggen aan het Guestaccount, maar zelf denk ik meer aan de locatie van opslaan.
In de 'My Documents' folder moet ie in ieder geval blijven bestaan.

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 16:12 schreef rAcEr het volgende:
Kan liggen aan het Guestaccount, maar zelf denk ik meer aan de locatie van opslaan.
In de 'My Documents' folder moet ie in ieder geval blijven bestaan.
Niet alleen 'My Documents' verdween, maar de gehele gebruiker. Dus:

Application Data
Cookies
Desktop
Favorites
Local Settings
My Documents
Nethood
Printhood
Recent
SendTo
Start Menu
Templates

Gewoon de hele reutemeteut was kwijt! Direct na het uitloggen. Op de pc ernaast, zag ik de betreffende folder zo *poef* verdwijnen. (En het zat natuurlijk niet in een of andere recycle bin..)

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Ik heb momenteel hetzelfde probleem: het gaat hier ook om mappen van een gast account die telkens weer verdwijnen. 8)7

Als jullie de oorzaak kennen en oplossing weten, hoor ik dit heel graag.

• StevenK
  • Laatst online: 10:02
Da's toch juist één van eigenschappen van een guest-account ? Het profiel van een guest-account wordt gewist bij het uitloggen.

Pas in WinXP is dit veranderd.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.