2 x 230W voeding....KAN DIT?

Pagina: 1
Acties:

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 18:35

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
IK heb nu een duron 700 op een abit kt7 met een 230W voeding die een tikkie onstabiel is, kan ik ook gewoon een paar apparaten op een 2e 230w voeding zetten en die dan zo installeren dat hij aangaat als me pc aangaat, is denk ik wat goedkoper als een 300w voeding, is dit mogelijk?

Verwijderd

Dat vroeg ik mzelf dus ook al af maar dan 250 watt + 200

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
wie verteld het ons?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ja, dat kan. Zet dan alleen je moederbord op de ene voeding, en de drives etc op de andere. Dan moet 230 watt ruim voldiende zijn om de boel levend te houden, tenzij uiteraard een voeding brak is, maar daar ga ik even niet van uit.

Een schema om de boel aan te laten gaan heb ik niet, maar staat wel ergens op een website.

Je moet sowieso de grijze draad met de (bijbehorende) zwarte doorverbinden, dit is het power-good signaal. Twee andere draden moeten dan verbonden wordenmet dezelfde op de andere voeding, maar ik weet niet meer uit mijn hoofd welke.

Ik zal denk ik vannavond nog even een tekeningetje en verhaaltje posten op www.waterkoeling.nl.

Groeten, Herman

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
thanx dude, ik heb nog zo'n 230 liggen en da's seen stuk goedkoper dan een nieuwe kopen

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 11:54

picobyte

MhIHIHI!

Sluit iniedergeval de massadraden (zwart) liefst met een aparte draad direct van de ene naar de andere voedingsprint aan.
Dat is heel belangrijk om evt potentiaalverschillen bij ongelijke belasting cq kortsluiting op te vangen !!

Powered bij meergranenbrood.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
Als beide voedingen op de kast aangesloten zijn {schroefverbinding} dan zal het ook wel goedgaan

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 11:54

picobyte

MhIHIHI!

Nee, want bij een goede voeding is er geen galvanische verbinding met de behuizing!
De zwarte draden doorverbinden is gewoon het best:)

Powered bij meergranenbrood.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

http://www.virtualhideout.net/guides/atx_psu_mods/index.shtml

ik denk dat je deze link wel nuttig gaat vinden. suc6 ermee!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
thanx people, moet eerst me pc bouwen, want m'n abit kt7 was stuk aangekomn, heb net de nieuwe binnen

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Is het ook mogelijk om voor m'n bordje m'n 235 watt voeding te gebruiken en dan voor schijven/brander/cd-rom etc een 200 watt AT ??

En is het dan EEN zwarte van de ATX met EEN zwarte van de AT voeding verbinden ??

(Dit bied mogenlijkheiden :):) thx voor de starter van dit topic) :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Op virtual hideout stond precies hoe je een 2e voeding (ATX natuurlijk) kan inbouwen :)

en dat is hier te vinden:
www.virtualhideout.net/guides/atx_psu_mods/index.shtml

asje

edit:

goddamn, te laat

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

als je een AT voeding gaat gebruiken heb je dit niet nodig. Die staat gewoon aan als je er stroom op zeg. Dus een soort gezamelijke stekkerdoos met schakelaar, stroom erop, AT voeding gaat aan. Knop op computer aandrukken en de ATX gaat ook aan.

Je moet dus je ATX op je moederbord zetten, en dan kan je met die AT bijvoorbeeld je drives voeren.
Of je peltier, of je fans, of allemaal. (nouja, ...bij wijze van spreken...:))
Pagina: 1