Toon posts:

Je kast koelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik het best mijn kast koelen??
heeft iemand misschien een reviewtje van zijn eigen kast die natuurlijk super koelt

ik heb al vanalles geprobeerd maar het werkt allemaal niet, ik wil graag een sterke inzuiging en een sterke afzuiging die het liefst voor eruitgaat omdat ik achter geen plaats heb

ik heb een 700 thunderbird die nu +/- max 51 graden word DIT MOET OMLAAG

Tanx alvast

Verwijderd

kijk eens op www.fats-mhz.com daar staan mischien leuke ideen voor je op

Verwijderd

correctie www.fast-mhz.com

Verwijderd

Ten eerste is natuurlijk belangrijk wat voor 'n cooler er op je CPU zelf zit. De kast koeling draagt wel iets bij voor de koeling van je CPU, maar als die slecht is bereik je met extra kastkoeling ook niet veel meer.
Is je CPU koeling OK, probeer dan eens de 80, 90 of zelfs 120 mm case coolers van 3DfxCool. Daar kan je trouwens ook inbouw voorstellen vinden voor kastkoeling (bij de extra informatie over de case-coolers, naast de links voor de foto's van de cooler).
Maar nogmaals, zorg eerst dat je goede CPU koeling hebt !!!!

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

Je zou 2 80mm fans kunnen plaatsen. 1 onderin aan de voorkant voor de aanvoer van koele lucht en 1 aan de achterkant bovenin achter je cpu, hoewel je schrijft weinig ruimte te hebben. Bij mij werkt de oplossing goed, mijn kast is eeuwig 23 graden. ik denk trouwens dat je kast niet het probleem is, maar je cpucooler. Een Thunderbird gebruikt namelijk erg veel stroom (4x zo veel als een Celeron en 2x zo veel als een Duron) en wordt daardoor ook warmer. Je zou een betere cooler kunnen kopen, bijvoorbeeld een alpha of een golden ord. Kijk maar eens op www.coldcpu.com of www.pccablesdirect.com. Bedrijven in Amerika, maar ze versturen over de hele wereld. Pccables is ook nog eens erg snel (+- 4 dagen!).

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een golden orb (chrome orb) dus dat zit wel goed (denk ik en hoop ik) ik Moet voor de lucht uitblazen en een 24 volts koeler niet een oplossing??

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

heb je thermische pasta gebruikt? ik heb zelf een PIII 700 en die blijft met een Orb op 30 graden dus vind ik 51 graden voor je T-Bird wel erg veel. Je zou een 120mm kastfan kunnen plaatsen. Heb ik nog voor je liggen eventueel. Zit je Orb wel goed vast?

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ik wil mijn kast ook koelen, is zo'n slot fan niks ???

Jsunnyreports

Verwijderd

Quoted:
heb je thermische pasta gebruikt? ik heb zelf een PIII 700 en die blijft met een Orb op 30 graden dus vind ik 51 graden voor je T-Bird wel erg veel. Je zou een 120mm kastfan kunnen plaatsen. Heb ik nog voor je liggen eventueel. Zit je Orb wel goed vast?

Underlined:
De AMD's doen het HETER 8-)

Ik kom ze geregeld tegen die nog warmer worden. Mijn Duron loopt op 46*D

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een iceberg system cooler ib-140 besteld misschien helpt dat (voor 80piek!!)

ik heb pasta gebruikt maar misschien verkeerd??? misschien zijn hier richtlijnen voor??

Bedankt voor de reakties

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-09 21:54

Macconner

as if is mathers...

Klein beetje pasta is GENOEG... uitsmeren en de koeler er op kwakken (wel eerst een beetje heen en weer schuiven om ut nog iets te verdelen ;)

Macconner! | speed 733@1007 :)

Verwijderd

ik heb net als lambi80 schreef 2x80 mm fans geplakt onder eentje die blaast en onder eentje die zuigt en het ging bij mij van 59 graden naar 42 graden (die dingentjes zijn gewoon te koop bij je elektronicaboer..moet je ook een aansluiting kopen voor op je voeding)600@800 Vcore 1.65 42 graden :)
binnenkort een big tower die ik helemaal om gabouwen, plaats wel een linkje
suc6!

Verwijderd

sorry ik bedoel onder 1 die blaast en boven 1 die zuigt

tis nog vroeg :(

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:06

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb een blowhole (met 9cm fan) in de zijkant van mijn bigtower ter hoogte van de GPU/CPU en die blaast koude lucht naar binnen.

Als CPU cooler gebruik ik een vos32 (athlon slot A).
Ik gebruik Artic Silver Compound als koelpaste... *D

Voor de rest heb ik nog een 8cm fan aan de achterkant onder de voeding ten hoogte van de CPU die lucht uit de kast zuigt.....

Whatever.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als CPU cooler gebruik ik een vos32 ([/quote]Uhm is dit niet de FAK32 ??
Pagina: 1