Onboard Sound werkt niet ( DELL comp NT4)

Pagina: 1
Acties:

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:01
Ik heb op mijn werk een nieue PC gekregen, een Dell P4 1.5 gighz waar windows NT 4 op loopt. Dit beestje loopt lekker maar nu zie ik dat ik onboard sound heb. Ik heb dus twee boxjes gekocht en de zooi aangesloten... geen geluid

Tuurlijk, de drivers, op de Dell website de NT4 drivers gedownload, nog steeds geen geluid. De BIOS bekeken, onboard sound was disabled, dat heb ik even veranderd maar nogsteeds geen geluid. Mijn speakers maken wel een statische tik bij het opstarten maar voor de rest hoor ik niks. In NT kan ik geen geluidjes afspelen; NT denk dus dat ik geen geluidskaart heb....

Heb ik nog andere opties om te proberen, is er mischien een jumper op mijn moederbord? Een manier om te zien of mijn driver niet brak is?

Alle sugesties zijn welkom

Geluidskaart -> Title: Dell AC97 ADI NT4 Audio Driver
OS NT4
PC = Dell optiplex GX 400

at your service

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
euh:
het is op je werk
het is een nieuwe dell-pc

Waarom post je dan hier?!?

Bel de systeembeheerder en laat hem het werk doen, doe ik ook op mijn werk! (Daar ben ik echt superlui wat mijn eigen werkplek betreft: Zodra er ook maar iets aan mankeerd, laat ik gewoon een systeembeheerder komen. En als het resultaat me niet aanstaat, wis ik de hele schijf en laat ik er een verse install opzetten :P )

Als je systeembeheerder een kneus is, bel dan gewoon de dell support op en vraag hen hoe het zit!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

De ondersteuning voor multimedia op NT4 is niet optimaal.
Is die driver wel geschikt voor NT4?
Kan je niet overstappen op Windows 2000 (=NT5)
Die heeft wel plug and play, en zal automatisch je geluidskaart herkennen en installeren.
Verder is die een geschikte vervanging voor NT4, biedt gelijke beveiligingsmogelijkheden.
Met windows nt4 moet je de driver handmatig installeren en instellen, zonder melding of je wel de juiste driver hebt gekozen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:01
Helaas gebruik ik bepaalde software die uitsluitend werkt met NT4, ik en mijn collega's kunnen niet wachten totdat eind deze zomer een nieuwe versie van dit programma uitkomt die win2000 ondersteund.

Dat handmatig instelle van geluid op een NT4 kist vind ik heel ingewikkeld, als iemand wat tips heeft over hoe je het hetbeste aan kunt pakken dan hoor ik het graag.

Mijn drivers zijn speciaal voor NT4

at your service

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op vrijdag 03 mei 2002 16:32 schreef The_Butler het volgende:
Dat handmatig instelle van geluid op een NT4 kist vind ik heel ingewikkeld,
Vraag het je systeembeheerder!!!