Toon posts:

[PPPoE] Alcatel USB ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik XP gebruik heb ik last van het DRIVER_NOT_LESS_OR_EQUAL gezeur van m'n Alcatel Speedtouch Home USB, zoals ook beschreven staat in de FAQ. Het schijnt simpel te zijn.

Nadat ik de PPPoE drivers heb geladen verschijnt er een nieuwe netwerkconnectie met de volgende eigenschappen:
  • IP - 169.254.52.104 (verschilt nog wel eens) SM - 255.255.0.0
Wanneer ik probeer te connecten volgens de instructies van Een Fransoos werkt het natuurlijk voor geen meter.

Ik ben gaan kijken naar de instructies welke bij mijn provider, Planet, staan voor de Ethernet variant van ADSL.
Zie hier Planet

Ze hebben het hier over het ip-adres 10.0.0.150 welke ik op zou moeten geven voor de ethernet verbinding, Sure, dat gaat goed.
Dan hebben ze het over het maken van een VPN naar 10.0.0.138 pc1. dat lukt dus niet. request timed out.

Oftewel, is er hier iemand die toevallig PPPoE via de alcatel USB ADSL-modem heeft die mij kan vertellen hoe het wél moet?

Search en Google hebben nog niets geholpen.
Thanks.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat IP adres wijst erop dat jij nog geen IP adres hebt ingesteld, iets dat nog wel moet gebeuren. Heb je deze pagina al gevolgd: http://web.planet.nl/abonnees/servicelijn/cards/2838.shtml#p01
Op vrijdag 03 mei 2002 14:25 schreef qless het volgende:
Volgens mij haal je het een-en-ander door elkaar.
Dat zou best kunnen jah, excuses ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Jij hebt het over de reguliere manier van connecten, dat is dus niet PPPoE.
Door gewoon "in te bellen" werkt het wel, maar dan loopt hij vast wanneer er veel connecties zijn.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:41

qless

...vraag maar...

Volgens mij haal je het een-en-ander door elkaar.

Nederland
KPN adsl ethernet/usb: PPTP als protocol
BBned adsl: Direct

Belgie
Belgacom adsl ethernet: PPPOE als protocol
Belgacom adsl usb: PPPOA als protocol

Standaard staan de Alcateltjes ethernet idd op 10.0.0.138, maar da's dus bij usb onzin.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Topicstarter
In de FAQ van WOS http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/152244#XP42

hebben ze het erover dat de USB versie ook via PPPoE kan, incl. drivers. Dat zou de oplossing zijn vor het DRIVER_NOT_LESS_OR_EQUAL gedoe.

of ben ik nu echt helemaal mesjogge en zal ik uit pure ellende maar weer W2K gaan gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
OK, heb nu de oude driver gebruikt voor Networking support e.d. en de nieuwe voor de modem-support.
Krijg nu wel een Unexpected error als ik de properties van de Dial-Up verbinding wil checken en Statuscheck/disconnect werkt ook niet.
MAAR, ik ben verbonden. eens kijken wat er gaat gebeuren.

Zal snel ff e-donkey en kazaa starten om erachter te komen.

Verwijderd

heb heel lang hier ook last van gehad,superirritant! maar heb DE oplossing gevonden!Maar geef het hier niet...;-) mail me ff of zoek me ff op icq...

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09

AMDFreak

Intel is zo..

Op vrijdag 03 mei 2002 19:58 schreef flipsen het volgende:
heb heel lang hier ook last van gehad,superirritant! maar heb DE oplossing gevonden!Maar geef het hier niet...;-) mail me ff of zoek me ff op icq...
Nah, waarom geef je het nie dan? :? beetje lame van je!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
Zak der maar in Flipsen, beetje vaag van je.
Ik heb geneens ICQ dus laat maar.

Begint erop te lijken dat ik toch terug moet naar W2K :'(

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09

AMDFreak

Intel is zo..

Windows Update al geprobeert?? :o

support.microsoft.com en dan op die error zoeke.. misschien dat ie wat vind? :?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog even door ge-googled, kwam dit tegen
http://www.tweakers.net/meuktracker/1708

Dit is de BETA v1.6 driver. heb hem nu draaien, misschien dat het helpt, anders toch W2K.
Pagina: 1