4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Als je je al afvraagtd hoe het meot, denk ik niet dat je handig genoeg bent om het te doen? Of heb ik het mis?
Ik bedoel het niet lullig hoor, als je wel handig bent moet je dat ff replyen, dan zal ik het uitleggen.
scheelt me ander een hoop typewerk
Ik bedoel het niet lullig hoor, als je wel handig bent moet je dat ff replyen, dan zal ik het uitleggen.
Verwijderd
Het ligt natuurlijk heel erg aan het type telefoon waarvoor je de carkit inbouwd.
Als ik als voorbeeld een complete set van bijv. Nokia
pak is het gewoon een kwestie van de materialen bevestigen:
- Microfoon aan portierstijl of midden bij de voorruit
- Speaker in voetcompartiment bij pasagier
- Houder op dashboard
Voor dat laatste zijn vaak beugels te koop zodat je zonder schroeven in je dashboard de houder kan bevestigen.
De kabeltjes sluit je aan op een kleine controlbox die
je ergens in de auto (onder het dashboard?) wegwerkt. Deze box heeft ook een 12 volt aansluiting nodig.
Die laatste haal ik vaak gewoon van de autoradio af. Das erg mooi, want als je telefoon-box een mute funktie heeft kun je die draad ook meteen aansluiten
Tenslotte kabeltjes leuk wegwerken en klaar
Enige handigheid is wel vereist hoor, je zet het er niet even in een halfuurtje in als je het netjes wilt doen.
Als ik als voorbeeld een complete set van bijv. Nokia
pak is het gewoon een kwestie van de materialen bevestigen:
- Microfoon aan portierstijl of midden bij de voorruit
- Speaker in voetcompartiment bij pasagier
- Houder op dashboard
Voor dat laatste zijn vaak beugels te koop zodat je zonder schroeven in je dashboard de houder kan bevestigen.
De kabeltjes sluit je aan op een kleine controlbox die
je ergens in de auto (onder het dashboard?) wegwerkt. Deze box heeft ook een 12 volt aansluiting nodig.
Die laatste haal ik vaak gewoon van de autoradio af. Das erg mooi, want als je telefoon-box een mute funktie heeft kun je die draad ook meteen aansluiten
Tenslotte kabeltjes leuk wegwerken en klaar
Enige handigheid is wel vereist hoor, je zet het er niet even in een halfuurtje in als je het netjes wilt doen.
Goed, m'n vraag was wellicht niet helemaal volledig: ik ben wel handig, no problemo. Het zou gaan om een originele Siemens carkit. Wat ik eigenlijk wil weten is, hoe komt je bijv. achter de radio, waar laat je de controllerbox, hoe werk je je kabeltjes netjes weg e.d. Ik had hiervoor een Volvo, die kon je heel makkelijk open leggen. Een VW zit wat steviger in elkaar.
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Het was dus errug makkelijk: gewoon de 6 schroeven van het handschoenenkastje loshalen, kastje eruit trekken, carkit erachter frommelen, alle draden van de radio e.d. doorvoeren en aansluiten, antenne en microfoondraad door de A-stijl laten lopen (kan je gewoon lostrekken). Daarna alles weer dichtmaken. Uurtje werk.Op zaterdag 04 mei 2002 19:45 schreef Microkid het volgende:
Goed, m'n vraag was wellicht niet helemaal volledig: ik ben wel handig, no problemo. Het zou gaan om een originele Siemens carkit. Wat ik eigenlijk wil weten is, hoe komt je bijv. achter de radio, waar laat je de controllerbox, hoe werk je je kabeltjes netjes weg e.d. Ik had hiervoor een Volvo, die kon je heel makkelijk open leggen. Een VW zit wat steviger in elkaar.