[CM]rubberen ringetjes, hoe ophangen?

Pagina: 1
Acties:

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 18:48

SilentSimon

Have you been hopped?

Topicstarter
nu heb ik een hele sloot rubberen ringetjes gekregen *D
hoe kun je ze nu het beste plaatsten tussen bv een HDD en de kast?

Afbeeldingslocatie: http://cartoon.hn.org/silentsimon/troep/rubbertje.gif

* SilentSimon zn paintskillz zijn weer top :)

Verwijderd

gokje:

aan beide kanten :)

Verwijderd

Beide kanten lijkt mij ook het beste.

• SilentSimon

SilentSimon

Have you been hopped?

Topicstarter
ook een oplossing natuurlijk, weer niet aan gedacht |:(

:)

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Beter is helemaal geen rubber ringetje. De kast wordt door de hd's gebruikt om warmte af te voeren en te stabiliseren. Door de rubber ringetjes kunnen de hd's gaan trillen en dit verhoogt de zoektijd. Tevens is er een grotere kans dat de koppen op de platters gaan "slaan" en dan krijg je bad sectors.

Wanbeleid is ook beleid.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Dat ben ik niet met je eens. Sinds ik mijn HD met kabeldoorvoerrubbers heb gemonteerd is al het geluid (resonanties) van m'n HD in principe verdwenen, en dat is een behoorlijke plus voor het gebruik van rubbertjes.

Daarnaast hang m'n HD wel zo mooi stijf in die rubbertjes dat ie echt niet meer kan trillen dan als wanneer die in een cheap-ass blikken kast hangt.

Warmte afvoer zie ik ook niet als een reden om geen ringetjes te gebruiken. Het contact tussen kast en HD is onder normale omstandigheden van een dergelijk niveau dat ik me geen zorgen maak dat de koeling nu minder is.

Ik heb geen enkel probleem hier...

• SilentSimon

SilentSimon

Have you been hopped?

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 13:30 schreef AcouSE het volgende:
Dat ben ik niet met je eens. Sinds ik mijn HD met kabeldoorvoerrubbers heb gemonteerd is al het geluid (resonanties) van m'n HD in principe verdwenen, en dat is een behoorlijke plus voor het gebruik van rubbertjes.

Daarnaast hang m'n HD wel zo mooi stijf in die rubbertjes dat ie echt niet meer kan trillen dan als wanneer die in een cheap-ass blikken kast hangt.

Warmte afvoer zie ik ook niet als een reden om geen ringetjes te gebruiken. Het contact tussen kast en HD is onder normale omstandigheden van een dergelijk niveau dat ik me geen zorgen maak dat de koeling nu minder is.

hoe heb je dat gedaan dan?

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

FF kijken, zo'n vraag heb ik al eens beantwoord... ff zoeken en tadaa:
Op vrijdag 12 april 2002 15:22 schreef AcouSE het volgende:
Ik gebruik deze doorvoerrubber voor kabels:
Afbeeldingslocatie: http://www.elfa.se/images/ct_hires/A22491_1.JPG
Werkt geweldig. Ik heb wel even met een 7mm boor de gleuf in m'n HD-rack wat opgeruimd (gewoon boren waar de HDD schoef zit), maar ik weet uit ervaring dat dat niet noodzakelijk is.
Vervolgens die doorvoerringen erin en vastschroeven. Werkt perfect, want er is geen enkel metaal-metaal contact tussen HDD en kast. Echt een waanzinnig verschil, en geen gekloot met postelastieken enzo.

• SilentSimon

SilentSimon

Have you been hopped?

Topicstarter
die had ik ook al eens gezien ja :)
maar snap er nog steeds niks van. dat vroeg ik in dat andere topic eigenlijk ook al :)

hoe zijn jouw paintskillz? ;)

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 13:30 schreef AcouSE het volgende:

waarom zou je rubbers tussen je HD en HD-bracket gebruiken? :?
als je je HD aan beide zijden goed vastschroeft kan er volgens mij nix resoneren.bij elke conventionele case is de materiaaldikte van een dusdanige dikte dat het niet kan resoneren.en zeker bij een harddisk niet die van zichzelf al een stevige omhuizing heeft die de geringe resonantie opvangt.
resonantie is trillen van materiaal,een hd kan alleen trillen door de luchtstroom die ontstaat bij het draaien van de schijven,en die luchtstroom wordt makkelijk opgevangen door het omhulsel van de hd.
bij een oude/versleten harddisk kan de resonantie toenemen omdat de as waarop de schijven zitten kan gaan werken op het omhulsel en kan uitlopen(speling),dan zou het omhulsel de resonantie niet genoeg kunnen opvangen,het bracket vangt dat dan op,het is stijf genoeg om niet mee te resoneren/trillen
kortom : rubberen ringetjes gebruiken is nutteloos.
je kan deze beter onder de schroefjes monteren door je mobo ter voorkoming dat het mobo sluiting maakt met het frame.

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 16:43

Jack

MHz Matters

ook al zit je Hd super goed vast geklemd, er kan dan nog steeds resonantie ontstaan.
de trillingen worden dan zelfs makkelijker doorgegeven.
het gaat hier om hele kleine trillingen, die je meestal niet goed kunt waarnemen.
Doordat het grotere oppervlakte van de kast dan gaat trillen krijg je geluid.

[Specs]

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

Ik denk die 2de manier

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Op vrijdag 03 mei 2002 18:44 schreef Foeker het volgende:

[..]

waarom zou je rubbers tussen je HD en HD-bracket gebruiken? :?
als je je HD aan beide zijden goed vastschroeft kan er volgens mij nix resoneren.bij elke conventionele case is de materiaaldikte van een dusdanige dikte dat het niet kan resoneren.en zeker bij een harddisk niet die van zichzelf al een stevige omhuizing heeft die de geringe resonantie opvangt.
resonantie is trillen van materiaal,een hd kan alleen trillen door de luchtstroom die ontstaat bij het draaien van de schijven,en die luchtstroom wordt makkelijk opgevangen door het omhulsel van de hd.
bij een oude/versleten harddisk kan de resonantie toenemen omdat de as waarop de schijven zitten kan gaan werken op het omhulsel en kan uitlopen(speling),dan zou het omhulsel de resonantie niet genoeg kunnen opvangen,het bracket vangt dat dan op,het is stijf genoeg om niet mee te resoneren/trillen
kortom : rubberen ringetjes gebruiken is nutteloos.
je kan deze beter onder de schroefjes monteren door je mobo ter voorkoming dat het mobo sluiting maakt met het frame.
Mag ik vragen of je een technische opleiding hebt gedaan?
Als je iets met mechanica hebt gedaan, dan zou je wel weten dat resonantie wel degelijk kan ontstaan in bijvoorbeeld de zijpanelen van de kast, als gevolg van de kleine trillingen die ontstaan door het bewegen van de leeskoppen in de HD. De vastgeklemde doorvoerrubbertjes vangen dit precies op. (Zelfs als de theorie niet klopt heb ik het praktische bewijs naast me staan, het is gewoon stiller!).
Electrotechniek doe je volgens mij ook niet, want je MB kan je gewoon vastschroeven, op de gewone manier.

• SilentSimon

SilentSimon

Have you been hopped?

Topicstarter
AcouSE

nou ben ik nog steeds benieuwd eigenlijk hoe je je hdd dan zo gemonteerd hebt :? ik zie die uitleg wel maar ik doorgrond t niet echt zo :)

----
ah ik doorgrond t :)
* SilentSimon moet toch eens LEREN GOED te lezen :)

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 11:34 schreef AcouSE het volgende:

[..]

Mag ik vragen of je een technische opleiding hebt gedaan?
Als je iets met mechanica hebt gedaan, dan zou je wel weten dat resonantie wel degelijk kan ontstaan in bijvoorbeeld de zijpanelen van de kast, als gevolg van de kleine trillingen die ontstaan door het bewegen van de leeskoppen in de HD. De vastgeklemde doorvoerrubbertjes vangen dit precies op. (Zelfs als de theorie niet klopt heb ik het praktische bewijs naast me staan, het is gewoon stiller!).
Electrotechniek doe je volgens mij ook niet, want je MB kan je gewoon vastschroeven, op de gewone manier.
sterker nog, je moet je mobo zeker NIET isoleren van je kast...
Pagina: 1