Op vrijdag 03 mei 2002 13:30 schreef AcouSE het volgende:
Dat ben ik niet met je eens. Sinds ik mijn HD met kabeldoorvoerrubbers heb gemonteerd is al het geluid (resonanties) van m'n HD in principe verdwenen, en dat is een behoorlijke plus voor het gebruik van rubbertjes.
Daarnaast hang m'n HD wel zo mooi stijf in die rubbertjes dat ie echt niet meer kan trillen dan als wanneer die in een cheap-ass blikken kast hangt.
Warmte afvoer zie ik ook niet als een reden om geen ringetjes te gebruiken. Het contact tussen kast en HD is onder normale omstandigheden van een dergelijk niveau dat ik me geen zorgen maak dat de koeling nu minder is.
Ik heb geen enkel probleem hier...
waarom zou je rubbers tussen je HD en HD-bracket gebruiken?

als je je HD aan beide zijden goed vastschroeft kan er volgens mij nix resoneren.bij elke conventionele case is de materiaaldikte van een dusdanige dikte dat het niet kan resoneren.en zeker bij een harddisk niet die van zichzelf al een stevige omhuizing heeft die de geringe resonantie opvangt.
resonantie is trillen van materiaal,een hd kan alleen trillen door de luchtstroom die ontstaat bij het draaien van de schijven,en die luchtstroom wordt makkelijk opgevangen door het omhulsel van de hd.
bij een oude/versleten harddisk kan de resonantie toenemen omdat de as waarop de schijven zitten kan gaan werken op het omhulsel en kan uitlopen(speling),dan zou het omhulsel de resonantie niet genoeg kunnen opvangen,het bracket vangt dat dan op,het is stijf genoeg om niet mee te resoneren/trillen
kortom : rubberen ringetjes gebruiken is nutteloos.
je kan deze beter onder de schroefjes monteren door je mobo ter voorkoming dat het mobo sluiting maakt met het frame.