Toon posts:

Keyboard werkt niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb eff een vraagje.

Ik heb een pc en daar wilt het keyboard niet van werken.
Ik heb er al 2 geprobeerd, bios geflashed, zelfs de keyboardlock op het mobo uitgezet. Maar niets helpt.

Er staat nog geen os op. ik krijg direct een melding No keyboard bla bla bla...

De lampjes van 1 van de toetsenborden springen heel even aan. (zoals het moet). Beide toetsenborden werken op andere systemen wel.

Heb al zo min mogelijk resources in gebruik (dus alleen video kaart). 1 hdd.

Het mobo is een asus P/I-XP55T2P4 en er zit een 233MMX op (niet dat het iets uit maakt).

Nou ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

(weet niet zeker of ie wel in Overige Hardware goed staat, anders verplaats hem maar)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je al meerdere toetsenborden hebt gebruikt, vrees ik 't ergste. Misschien is je PS/2 (ik neem aan dat je die gebruikt) poort wel kapot. Zit er heel toevallig al USB (zeer onwaarschijnlijk, maar je weet 't nooit) op dat moederbord? Dan kan je namelijk een PS/2 => USB converter aansluiten.
Hoe kan je trouwens bios flashen als je keyboard niet werkt?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ghm, het kan zijn dat je te maken hebt met een brak PS/2 slot of toevallig 2 brakke toetsenborden. Werken de toetsenborden di je hebt gebruikt om te testen wel op een andere PC?

En wil je misschien even net iets meer informatie geven? Is de aansluiting DIN5 of PS/2? Heb je USB op je mobo zitten? Heb je (als je DIN5 hebt) op je DIN5 aansluting een "converter" zitten naar PS/2?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry was nog wat info vergeten.

IS een PS/2 aansluiting zit dus geen DIN aansluiting op, zit geen USB op. Toetsenborden werken op andere systemen wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 13:06 schreef blackd het volgende:
Hoe kan je trouwens bios flashen als je keyboard niet werkt?
Op mobo jumper omzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm eff een ander vraagje...

weer iemand of er ISA of PCI kaarten te krijgen zijn waar ik mijn ps/2 keyboard op kan aansluiten.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 15:07 schreef Cafe-het-Kelderke het volgende:
Uhm eff een ander vraagje...

weer iemand of er ISA of PCI kaarten te krijgen zijn waar ik mijn ps/2 keyboard op kan aansluiten.
Denk niet dat die te krijgen zijn. Wat wel kan is een USB kaartje met bijv 2 of 4 USB aansluitingen als PCI kaart. Daarmee kan je dan een USB toetsenbord aansluiten. Probleem is alleen wel dan dat die misschien niet helemaal goed gaat werken (lees: je kan misschien niet meteen je bios in), want de USB ondersteuning voor je toetsenbord gaat (omdat je een oud bios hebt) pas werken als je in Windows zit.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Wil nog eff verder met dit topic...

Ehh ik zit dus nog steeds met hetzelfde probleem dat de PS/2 poort niet werkt.

Nu wil ik wel mijn bios flashen met een nieuwe bios. maar als ik het goed heb, dan zoekt de bios eerst naar een keyboard en gaat dan pas kijken voor diskdrive enzo.

Dus hij slaat vast voordat ik een bios kan flashen via een flop. Kom dus ook niet aan hdd...

Nou er zijn zoveel mensen hier die het ongeloofelijke klaar krijgen met pc's en dit probleem zou niet op te lossen zijn.

En nee ik ga geen nieuw mobo kopen, krijg volgende week een usb kaart... kan dan zo misschien mijn keyboard aansturen. maar misschien zijn er andere ideen.

Dus laat horen..

MZZL !!!
Pagina: 1