Sblive + Sblive = heleboel problemem

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 14:15

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.
Helaas kan ik er geen hardware specificaties bijzetten omdat ik nu op stage zit.
Ik ben reeds 1,5 jaar in het bezit van een Sblive 1024. Omdat ik me nu ga richten op het verzorgen van feesten (mbv BPM 4.2) heb ik een 2e geluidskaart nodig voor de zogenaamde monitor.
Ik heb gisteren dus een 2e Sblive 1024 aangeschaft en deze in mn systeem (Win Xp Pro US) geprikt. Na het opstarten van het systeem werd de t nieuwe PCI device herkent, deze melding gaf hij 2x <??> om daarna gewoon zonder waarschuwing mn systeem te resetten. De Scandisk was 5 minuten bezig met beschadigde bestanden te herstellen. Eenmaal in XP gaf hij aan dat Windows was hersteld van een Serieus probleem.
De kaart deed het niet en het spelletje begon gewoon van vooraf aan.
Heeft iemand suggesties......?? B V D

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

ik denk dat het probleem is dat beide kaarten dezelfde DMA's IRQ's en zo willen hebben (220/5/1) bij wijze van... dat geeft natuurlijk flinke botsingen...

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 14:15

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Topicstarter
jo ok, maar hoe kan ik dat dan oplossen, als ik drie maal met mn muis heb geklikt is de computer alweer gereboot.
Of moet ik de bestaande Sblive nu een andere IRQ toekennen??

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 12:20 schreef Tom_Pelzer het volgende:
jo ok, maar hoe kan ik dat dan oplossen, als ik drie maal met mn muis heb geklikt is de computer alweer gereboot.
Of moet ik de bestaande Sblive nu een andere IRQ toekennen??
denk dat dit zo ie zo een van de dingen is die je moet doen. Het zou kunnen dat het dan wel werkt. Al moet je er wel rekening mee houden dat het misschien niet kan werken.

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:05

joker1977

Tweakert

2x Soundblaster Live! werkt wel vaker niet lekker, ik heb het ook eens geprobeerd, toen deed de kaart het gewoon niet - geen crashes o.i.d.

Ik begrijp ook niet helemaal waarom je een 2e geluidskaart zou inbouwen: Er staat voor 'monitor' e.d. maar kun je eens precies uitleggen wat je ermee wilt? Er lijken me nl. makkelijkere oplossingen voor de hand liggen..

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:37
Ik zou je toch aanraden om 2 verschillende kaarten te nemen, volgens mij ga je dit nooit goed krijgen!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op maandag 18 juni 2001 21:04 schreef JvS het volgende:
Je moet er op letten voortaan even de search te gebruiken, omdat dit topic zo'n beetje twee keer per week langs komt fietsen. :)

Moet je eens kijken wat een enorme shitload aan topic je vind met [url="http://"/search.php?order=relevant&on=extended&search=twee+geluidskaarten""]Zoeken naar 'twee geluidskaarten'[/url]

bijvoorbeeld:

[topic=154693]
en
[topic=81837]
en
[topic=159434]
en
[topic=60565]

Gezamelijke conclusie: Het kan, maar twee dezelfde geluidskaarten kan een probleem opleveren ivm drivers enzo. Is op te lossen door verschillende versies te gebruiken geloof ik.

Al je geluid komt door de geluidskaart die als "primary" is ingesteld, en in winamp kan je kiezen om je geluid via de tweede te spelen. Zo kan al je geluid via je pc-speakers komen, en dat van muziek uit je stereoinstallatie.
Ik denk dat je daar wel wat aan hebt, ook al is het al bijna een jaar oud, blijkbaar toch nog steeds actueel :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.