Toon posts:

Netwerkkaart niet te installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha,
ik probeer nu al 3 dagen mijn EN-9130TXA netwerkkaart aan de praat te krijgen onder windows XP, maar het wil maar niet lukken. Elke keer krijg ik de mededeling dat de gegevens ongeldig zijn en de ethernet kaart niet geïnstalleerd kan worden. Ik heb al verschillende PCI-slots geprobeerd, de IRQ's van COM-poorten uitgeschakeld, een andere netwerkkaart erin gedaan en alle kaarten eruit halen en alleen de netwerkkaart erin. Ik heb ook de computer al een keer helemaal schoongemaakt, maar niks wil werken. Ik gebruik Windows XP Home Edition, AMD 1900. Heeft iemand een oplossing?

Jonna_pro (8>

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hey!

Heb je al geprobeerd te [search=gegevens ongeldig netwerk] bijvoorbeeld? Er zijn namelijk meer mensen met dit probleem geweest, en misschien staat er wel een oplossing in die topics.
Misschien dat er een oplossing staat in dit topic:
[topic=463453]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
Probeer 'ns met nieuwere drivers dan op de bijgeleverde CD-ROM staan...

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
En als er geen XP drivers zijn moet je de 2k 'ns proberen. (8>

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:42

Predator

Suffers from split brain

Die EN-9130TXA heeft een realtek chipset.
Die zou het zonder externe drivers (met de winXP drivers dus) moeten doen.
Je kan eventueel eens de nieuwe MS driver proberen via windows update maar het probleem lijkt mij toch ergens anders te zitten.

Is die "de gegevens ongeldig" de exacte foutmelding :?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Ha
Ik heb de nieuwste drivers al gedownload van de site van edimax zelf. Ik heb Windows zelf ook al ge-update met alle updates die op dit moment beschikbaar zijn, ik heb ook andere topics geprobeerd. Ik weet echt niet wat het probleem zou kunnen zijn :? , de precieze foutmelding is:

Deze hardware kan niet worden geinstalleerd.

Er is een probleem met de installatie van deze hardware:

Ethernet controller
Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van dit apparaat.
De gegevens zijn ongeldig.

Het enige waar ik dan nog op kan klikken is voltooien

En nog iets vreemds...als ik de computer is standby stand zet en erna weer eruit haalt, heeft ie een netwerkkaart geinstalleerd, maar als ik 'm dan weer opnieuw opstart, is er weer hetzelfde probleem als hierboven |:( Nou, vreemd hoor...
Andere topic gekeken, daar was de oplossing nieuwe drivers downloaden voor chipset, maar het probleem is, is dat die er (volgens AMD.com) niet bestaan. Weet iemand anders waar ik die kan vinden? Ik heb een AMD XP Athlon 1900+
Pagina: 1