Ik moet soms data van een pc afhalen, waar windows niet meer opstart. Nu zat ik te denken om de data over te pompen via Dos. Weet iemand hier een simpele oplossing voor? Novell lijkt me iig niets.
Misschien windows even repairen op die bak, zodat ie weer opstart?
"Grandma was slow, but she was old....!!"
Er bestaan TCP/IP drivers voor DOS. Als die werken op je PC, kan je gewoon FTP'en.
Of IPX/SPX laden (net start, dat was toch IPX? correct me if i'm wrong plz) maar dan moet je wel je netwerkkaartdrivers aan de praat hebben geloof ik, en er moet op de andere pc ook IPX/SPX aan staan uiteraard
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
tenzij je xp hebt, en NTFS hebt
(hoop het niet)
maar moet kennen jah, als je realtek kaartjes hebt, ken je dos drivers gewoon downloaden bij hun
www.realtek.com.tw
maar moet kennen jah, als je realtek kaartjes hebt, ken je dos drivers gewoon downloaden bij hun
www.realtek.com.tw
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
wat ik in zo'n geval altijd doe, is die hd waarop windows niet meer boot, in je andere pc douwen en zo ff snel alles overblazen... heb je dat gedaan dan ff een formatje doen
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ja okay, maar heb je er een voorbeeld van ?
Heb bijvoorbeeld een Realteck netwerk kaartje in bijden peecee's. Dan install ik die drivers en dan
Gewoon Connect of openen [ip adres]
en dan MGET [mapnaam]
of zie ik het verkeerd?
Heb bijvoorbeeld een Realteck netwerk kaartje in bijden peecee's. Dan install ik die drivers en dan
en dan MGET [mapnaam]
We hadden vroeger een netwerkje onder DOS draaien. Je kon daarop inderdaad gewoon ftp-client starten: ftp <server>
En daarna gewoon ftp'en met MGET en zo.
Ik weet alleen niet helemaal zeker of die ftp-client standaard bij DOS zit of apart was geinstalleerd.
Ik weet alleen niet helemaal zeker of die ftp-client standaard bij DOS zit of apart was geinstalleerd.
Kijk dat lijkt mij dus de oplossing...Heb dus ftp nodig onder DOS.....iemand linksOp vrijdag 03 mei 2002 12:10 schreef radi0man het volgende:
We hadden vroeger een netwerkje onder DOS draaien. Je kon daarop inderdaad gewoon ftp-client starten: ftp <server>
Er zit een standaard ftp.exe in elke versie van Windows, maar of die onder standalone dos (ivm TCP/IP) draait, is de vraag.Op vrijdag 03 mei 2002 12:11 schreef Amd-Rulez het volgende:
[..]
Kijk dat lijkt mij dus de oplossing...Heb dus ftp nodig onder DOS.....iemand links
Gebruikte altijd al Fastlinx, maar serieel is zo traag !! Netwerk is +/- 7x sneller...Op vrijdag 03 mei 2002 12:14 schreef www.hadecom.nl het volgende:
En een pakket als winlinx, fastlink of zo??
Waarom zo moeilijk 
Je kan gewoon de network client voor dos installeren (ook gewoon op een opstartflop) en dan kun je gewoon een drivemapping maken en kopieren.
Lijkt me makkelijker dan geneuzel met een ftp client/server voor je lokale server.
Je kan gewoon de network client voor dos installeren (ook gewoon op een opstartflop) en dan kun je gewoon een drivemapping maken en kopieren.
Lijkt me makkelijker dan geneuzel met een ftp client/server voor je lokale server.
slinger de schijf in een andere computer? lijkt me toch echt de snelste oplossing, een DOS netwerkje aan de gang krijgen is niet altijd even makkelijk; een harde schijf omzetten wel
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
En waar haal ik dan die networkclient vandaan..vind niet op realteKOp vrijdag 03 mei 2002 12:23 schreef Pauwl het volgende:
Waarom zo moeilijk
Waarom gebruik je niet gewoon de Lanman dos client. Hiermee kun je windows shares benaderen via dos.
signature has expired
Verwijderd
volgens mij zoekt die iets om zijn pc in dos te benaderen 
je moet sowiezo packet drivers laden voor netwerk kaart
doet mijn w95 backup doos ook
je moet sowiezo packet drivers laden voor netwerk kaart
doet mijn w95 backup doos ook
Ok, ok, ben ook zo druk bezigOp vrijdag 03 mei 2002 12:37 schreef Niekosss het volgende:
Het is realtek en niet Realteck of Realtech,
www.bootdisk.com -> Zijn verschillende network-disks te krijgen, misschien kan je daar wat mee?
ThanksOp vrijdag 03 mei 2002 12:43 schreef blackd het volgende:
www.bootdisk.com -> Zijn verschillende network-disks te krijgen, misschien kan je daar wat mee?
Link removed
Verwijderd
Waar ik gewerkt heb,
deden we precies dat wij jij graag wilt..
Van een systeem dat niet meer boot, data overhalen naar een ander workstation of server, via TCPIP onder DOS..
Kheb thuis nog wel een floppy liggen met de files enzo erop...
Heb vanavond alleen geen tijd, zal kijken of ik het dit weekend ff kan zippen en mailen..
hmm, geen mail adres in je profile..
Van een systeem dat niet meer boot, data overhalen naar een ander workstation of server, via TCPIP onder DOS..
Heb vanavond alleen geen tijd, zal kijken of ik het dit weekend ff kan zippen en mailen..
r.stijnman@quicknet.nlOp vrijdag 03 mei 2002 14:40 schreef Fried2002 het volgende:
Waar ik gewerkt heb,
Ik kan me nou niet indenken dat je de bootdisk.com link niet via de search / FAQ had kunnen vinden.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()