https://fgheysels.github.io/
Verwijderd
misschien zal c# professionele ontwikkelaars trekken echter een andere gebruikersgroep die delphi kent is de mensen die al klikkend applicaties in elkaar slepen en voor die groep is c# geen alternatief. Voor die mensen is sowieso een taal zonder 'wysiwyg' IDE geen optie..
Ik hoop niet dat je bedoelt dat alle Delphi ontwikkelaars klikkend applicatie in elkaar zetten. Want zelfs een kleine applicatie in Delphi maken is meer dan alleen klikken.Op vrijdag 03 mei 2002 12:02 schreef cartman3380 het volgende:
misschien zal c# professionele ontwikkelaars trekken echter een andere gebruikersgroep die delphi kent is de mensen die al klikkend applicaties in elkaar slepen en voor die groep is c# geen alternatief. Voor die mensen is sowieso een taal zonder 'wysiwyg' IDE geen optie..
En voor diegene die zich met C# willen gaan bezighouden en bekend zijn met Delphi: Borland gaat ook een .NET compatible versie maken van Delphi.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Wat bedoel je hier nu eigenlijk? Dit is gewoon een onsamenhangende reeks woorden voor mij.Op vrijdag 03 mei 2002 12:02 schreef cartman3380 het volgende:
Trouwens, Delphi en C# hebben heel wat dingen gemeen. Het eventmodel van Delphi en C# lijken zeer sterk op elkaar. En zoals Creepy al zegt, een Delphi applicatie bouwen is heel wat anders dan gewoon wat klikken.
Verwijderd
Misschien een beetje ongelukking geformuleerd..
Wat ik hier bedoel is:
Als men delphi programmeert ben je gewoon OO aan het programmeren. Ik heb zelf vrij veel Delphi geproggelt en toen ben ik er achter gekomen hoe matig mensen zich er van bewust zijn wat er nou eigenlijk gebeurd als je iets in je IDE doet.. Ik wil absoluut niet generaliseren maar het is wel een feit dat een groot deel van het Delphi publiek eigenlijk niet meer kan dan iets neerzetten, alle property's instellen en nog wat events afvangen.
Op het moment dat dat je intresse niet verder gaat dan dat is C# helemaal niet interessant volgens mij.
Dus nogmaals Delphi programmeren is meer dan klikken en slepen, echter is een groot deel van het Delphi publiek daar niet mee bekend (jammer).
Wat ik hier bedoel is:
Als men delphi programmeert ben je gewoon OO aan het programmeren. Ik heb zelf vrij veel Delphi geproggelt en toen ben ik er achter gekomen hoe matig mensen zich er van bewust zijn wat er nou eigenlijk gebeurd als je iets in je IDE doet.. Ik wil absoluut niet generaliseren maar het is wel een feit dat een groot deel van het Delphi publiek eigenlijk niet meer kan dan iets neerzetten, alle property's instellen en nog wat events afvangen.
Op het moment dat dat je intresse niet verder gaat dan dat is C# helemaal niet interessant volgens mij.
Dus nogmaals Delphi programmeren is meer dan klikken en slepen, echter is een groot deel van het Delphi publiek daar niet mee bekend (jammer).
Daar ben ik ook van overtuigd, dat Delphi meer is dan klikken en properties instellen. (Ik ben al 2 jaar bezig met Delphi voor m'n werk).
Momenteel ben ik bezig met C# en ik kwam bovenstaand artikel tegen.
Maar ik snap niet wat je met uw post wilt toevoegen ?
Trouwens, als je met C# programmeert ben je nog meer OO bezig dan met Delphi, en mbhv Visual Studio.NET ben je ook met C# bezig mbhv een IDE, en zal je ook waarschijnlijk niet weten wat er achter de schermen gebeurt. Daarom ben ik momenteel C# aan het leren zonder gebruik te maken van VS.NET.
Momenteel ben ik bezig met C# en ik kwam bovenstaand artikel tegen.
Maar ik snap niet wat je met uw post wilt toevoegen ?
Trouwens, als je met C# programmeert ben je nog meer OO bezig dan met Delphi, en mbhv Visual Studio.NET ben je ook met C# bezig mbhv een IDE, en zal je ook waarschijnlijk niet weten wat er achter de schermen gebeurt. Daarom ben ik momenteel C# aan het leren zonder gebruik te maken van VS.NET.
Verwijderd
Waar ik waarde aan hecht is het feit dat je dus wel weet wat er achter de schermen gebeurt (door idd zelf te coden ipv een IDE) en als je dat niet weet zie ik geen reden waarom je over zou stappen. Het objectmodel van c# is complexer dan dat van Delphi waardoor mijn inziens als je in Delphi al niks van objecten, overerving en dergelijke begrijpt je weinig voordeel ligt in C# leren. Ik denk dat veel (let op niet allemaal) Delphi hobbyisten beter kunnen wachten op de .Net versie van Delphi dan over te stappen op C# puur omdat als je niet verder kijkt (of wil kijken) dan de IDE het niks extra's biedt.Op vrijdag 03 mei 2002 13:41 schreef whoami het volgende:Trouwens, als je met C# programmeert ben je nog meer OO bezig dan met Delphi, en mbhv Visual Studio.NET ben je ook met C# bezig mbhv een IDE, en zal je ook waarschijnlijk niet weten wat er achter de schermen gebeurt. Daarom ben ik momenteel C# aan het leren zonder gebruik te maken van VS.NET.
Ik vind de objecthiërarchy van C# helemaal niet complexer dan de VCL van Delphi.
Feit is wel dat je een grondige OO kennis nodig hebt vooraleer je aan C# begint, aangezien C# volledig OO is. Ik heb hier ook niet gezegd dat de Delphi ontwikkelaars moeten overstappen naar C#. Ik heb gewoon dit artikel gepost voor de Delphi-mensen die interesse hebben in C#.
Feit is wel dat je een grondige OO kennis nodig hebt vooraleer je aan C# begint, aangezien C# volledig OO is. Ik heb hier ook niet gezegd dat de Delphi ontwikkelaars moeten overstappen naar C#. Ik heb gewoon dit artikel gepost voor de Delphi-mensen die interesse hebben in C#.
thx whoami, niet dat ik er persoonlijk wat aan heb maar altijd leuk zulke interessante linkjes
interesting
"Quidquid latine dictum sit, altum videtur" (Whatever is said in Latin sounds profound)
Ik kan bevestigen dat de moeilijkheidgraad en "the way of programming" tussen C# en Delphi aardig gelijk zijn. Delphi is nu eenmaal voor veel MS georienteerde bedrijven een no-go. Persoonlijk ben ik van mening dat Delphi enorm productief "kan" zijn, maar C# is toch wel echt een verademing na jaren Java, C++, Delphi geprult te hebben.
VB.NET is trouwens ook niets mis mee maar toch net niet je van het... leuke link trouwens
VB.NET is trouwens ook niets mis mee maar toch net niet je van het... leuke link trouwens
Pagina: 1