12dB Papst fans nog lawaaiig?

Pagina: 1
Acties:

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik probeer m'n pc zo stil mogelijk te maken, en eindelijk heb ik dan m'n 2Papst fans binnen. Ik die dingen in me kast zetten maar wat maken die dingen een raar geluid ;(

Ze ratelen ofzow en dat is nou zo bij al m'n Papst fans :( Zijn die dingen nou brak (Alle twee + een 60mm) of ligt het nou aan mij? Als ik aan die fans voel van achteren lijkt het of ze niet helemaal "rond" draaien zeg maar. (hetzelfde effect als een slinger in je wiel) Kan ik die fans ook olieen ofzow, het is nl een sintec lagering maar ik zou niet weten wat dat inhoud. Hier wat meer info over die fans:

http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=145

(Hier heb ik ze ook gekocht)

En ja ik heb de search gebruikt maar niemand die hetzelfde probleem had ;(

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Papst fans horen wel stil te zijn, toch. Misschien een productiefout, als er iets ratelt, dan zit dat iets niet goed vast. Lekker terug sturen.

• kutkip
Maar ik heb het bij alle 2 de fans en ook bij een 60mm versie ervan die ik bij een andere winkel vandaan heb :?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
en als jij achterop ff een beetje drukt, worden ze dan wel stil?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

12 dB zouden gewoon onhoorbaar moeten zijn... Bel anders even met je leverancier?

• kutkip
Op vrijdag 03 mei 2002 11:22 schreef Hielkej het volgende:
en als jij achterop ff een beetje drukt, worden ze dan wel stil?
ff proberen. Een momentje -> Nee, dan maakt ie nog meer geluid. Hij loopt dan een beetje aan zo lijkt het.

• kutkip
Maar het probleem is dat ik niet echt weet hoe stil 12dB is :D Misschien vinden jullie die fans wel stil :P Iig zijn ze wel stiller als zo'n standaart Intel fan die op een p3 zit, maar die maakt geen tikkent/ratelend geluid.

• Joeroenho
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 11:38 schreef kutkip het volgende:
Maar het probleem is dat ik niet echt weet hoe stil 12dB is :D Misschien vinden jullie die fans wel stil :P Iig zijn ze wel stiller als zo'n standaart Intel fan die op een p3 zit, maar die maakt geen tikkent/ratelend geluid.
Tikken en ratelen is niet goed. Ik heb zelf ook die 80mm fan, maar je hoort hem echt absoluut niet. Terugsturen die hap dus.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• kutkip
Op vrijdag 03 mei 2002 11:41 schreef El_GringO het volgende:

[..]

Tikken en ratelen is niet goed. Ik heb zelf ook die 80mm fan, maar je hoort hem echt absoluut niet. Terugsturen die hap dus.
Als je hem op 12V draait, kun je dan misschien zeggen op welke afstand je die fan hoort? Deze hoor je al op ongeveer 30 cm :(

• Joeroenho
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 11:42 schreef kutkip het volgende:

[..]

Als je hem op 12V draait, kun je dan misschien zeggen op welke afstand je die fan hoort? Deze hoor je al op ongeveer 30 cm :(
Ik moet er echt heel dicht op gaan zitten wil ik hem horen, dus zeker < 30cm.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

heb je de schroefjes wel goed aangedraaid? het kan dat deze gaan resoneren met de ventilator.

Probeer het eens zonder schroefjes.

Verwijderd

lijkt me ook resonantie
gewoon niet goed vastgedraaid of te kleinen vijzen of wat dan ook gebruikt...
12dba hoor je dus absoluut niet, standaardcoolers maken meer lawaai ze ;)
En chipsetcoolers maken het meeste lawaai, die blue orbs en dergelijke zijn verschrikkelijk gewoon...

• kutkip
Op vrijdag 03 mei 2002 11:48 schreef zandpaddo het volgende:
heb je de schroefjes wel goed aangedraaid? het kan dat deze gaan resoneren met de ventilator.

Probeer het eens zonder schroefjes.
Ze zitten in m'n kast (dus zonder schroefjes) en die dingen trillen absoluut niet. Ook heb ik ze in m'n hand gehouden-> zelfde geluid :( En die dingen zitten echt errug strak in m'n kast dus dat zal het niet zijn.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Neem het geluid eens op en post het eens, kunnen wij het ook horen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• kutkip
Op vrijdag 03 mei 2002 11:55 schreef CrashOne het volgende:
Neem het geluid eens op en post het eens, kunnen wij het ook horen.
Dat zal moelijk gaan omdat ik geen mic heb, maar ik kan je zeggen dat de fan van m'n voeding een stuk stiller is. (Die is echt stil) Maar er zijn toch geen fans die stiller zijn dan 12dB :? En op 5V hoor ik ze nog!

Ik denk dat maar ff een mailtje stuur naar die gasten.
Pagina: 1