TV kaart kopen i.p.v nieuwe tv?

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Topicstarter
De TV van mijn zusje is kapot. Nou wil zij een nieuwe tv kopen (kleintje) van 200 euro. Haar TV is 15" en haar monitor is 17" dus ik denk, dan kan je beter voor minder geld een tv kaart kopen. Het enige wat ze wil is dezelfde functionaliteit (dus een afstandbediening). Maakt haar pc verder uit?
420 mhz AMD k6-2 + 8mb Sis video onboard. (geen agp poort) Wat is aan te raden of is een tv-kaart zowiezo niet aan te raden?

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het nadeel is dat wanneer je even snel wil kijken of er iets op tv is dat je de hele pc weer aan moet zetten. Dat duurt zo lang. Eerlijk gezegd zou ik voor een normale tv gaan.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wel, een TVkaart is wel leuk en er zit dan wel een afstandsbediening bij, maaaaar.

Het lijkt erop dat de Beeldbuis er niet in slaagt het heldere contrast goed weer te geven zoals een goede TV doet. Bijvoorbeeld bij skieen (veel wit) viel me op dat ik op de TV een compleet parcours zag etc met tinten sneeuw en op de monitor slechts een witte blok met 1 skieer. Ik weet niet of dat een incidentje is, maar de nuances zijn op een monitor gewoon minder.

* Delerium heeft BTW een Vision Master 452 Pro

Verwijderd

Nadeel is ook dat een monitor niet geschikt is om TV te kijken...

(gamma, contrast, helderheid, interlace, scherpte, verversfrequentie)

TV kijken op een computer+monitor ziet er dan ook absoluut belabberd uit... Koop een TV. Veeeeeeeel makkelijker!

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:11
Ik heb zelf een TV-kaart (pinnacle PCTV-pro) je moet wel ff zorgen dat je de goeie drivers download voor bijv Win2K, maar deze tv-kaart draaide ook op mijn vorige PC (AMD K6 350 MHz, 128 MHz RAM) dus ik denk dat die PC van je zusje dit wel aankan. Bijkomend voordeel is dat je geen ruimte in je kamer kwijt bent voor een TV (een computer alleen vreet al ruimte zat)

p.s. deze kaart heeft een afstandsbediening, kan TV en radio ontvangen en heeft ook nog een mogelijkheid voor teletekst *D

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36

YellowCube

Wait...what?

Op vrijdag 03 mei 2002 11:16 schreef victorvanacht het volgende:
Nadeel is ook dat een monitor niet geschikt is om TV te kijken...

(gamma, contrast, helderheid, interlace, scherpte, verversfrequentie)

TV kijken op een computer+monitor ziet er dan ook absoluut belabberd uit... Koop een TV. Veeeeeeeel makkelijker!
Belabberd ? Dan weet ik niet wat voor een tv-kaart jij als referentie gebruikt maar ik vind het beeld van de meeste tv kaarten toch echt heel erg acceptabel en in het geval van een aantal kleine tv's (€200) toch echt beter. Een gewone tv is inderdaad makkelijker...aan de andere kant, ik heb vorig jaar een tijd in het buitenland gezeten en toen was het verdomd makkelijk dat ik alleen m'n pc mee hoefde te nemen om ook tv te kunnen kijken.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• shotputty

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Nou is dit http://tweakers.net/pricewatch/20396 de goedkoopste met afstandsbediening geloof ik. Maar in de diverse topics lees ik dat hauppage toch de betere keus is.

Deze http://tweakers.net/pricewatch/2811 heeft bijvoorbeeld geen afstandsbediening denk ik.

lastig.... :7

Ik heb zelf met een asus V3800 met TV-in wel een goed tv beeld dus dan zal zo'n tv kaart die daar speciaal voor gemaakt is het wel redelijk moeten doen toch?

Verwijderd

Weet je zeker, dat je zusje dit ook wil?
Vergeet niet, dat er onverwacht problemen op kunnen treden, waardoor het niet functioneert. Dit hoeft helemaal niet aan de tvkaart te liggen en ook niet aan de software, maar bijvoorbeeld een Windows, die brak wordt na enige tijd.

Ik denk niet dat het je in dank wordt afgenomen, als ze in het weekend iets echt graag wil zien en het werkt niet. En jij bent weg. Zit ze met een pc opgescheept, die niet goed werkt. Plus, dat ze inderdaad elke keer de pc op moet starten om even iets te kijken.

Neem gewoon een televisie. Levert minste problemen op en kijkt ook nog beter.

• shotputty

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Daar heb je een goed punt! Het is wel zo dat zij haar pc nooit uitzet.... Maar goed, als ie vastloopt ofzo dan is het natuurlijk ook niet lekker kijken.. ;(

Verwijderd

Ik zat ook met een kapotte tv. Maar ik heb nu een goedkope Pinaccle Pctv met afstandsbediening, in mijn oude AMD k6-333 met een 1mb ati rage agp en de kwaliteit is echt stukken beter als de Sony van me ouders of de philips breedbeeld van me buurman. Alleen de software was bagger die erbij zat dus ik heb Dscaler gedownload en dan heb pas veeeeeeeel functies. Zie http://www.dscaler.org/ Ik weet niet echt of dat het zal werken als die onboard videokaart via de pcibus gaat maar ik denk dat die wel via de agp zal werken. (is het toevallig een Packard Hell?)

• shotputty

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Nou die onboard is eigenlijk wel AGP. Een sis 6328 geloof ik, op een m590 moederbord. (da's helaas niet HP). Je zet me wel aan het twijfelen, ik zal mijn zusje dit topic eens laten lezen.. :D

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 14:17
Ik heb zelf een wintv pci en het ziet er leuk uit(kheb maar een 233 met 4 mb video kaart), je zusje heeft een beter systeem dus dan zal het beeld er wel beter uitzien. Het enigste nadeel is dat ik er minimaal 2 meter vanaf moet zitten om niet mee te krijgen dat het beeld niet 100% is.

Het leuke van die winnt is oo dat ik de afstandsbediening ook gebruik voor winamp.

Verwijderd

Ik zou TV los kopen.. D8 zelf ook dat zo'n tv kaart wel plaatsbesparend werkt en ook wel prettig zou zijn. Nou ja mooi niet.. Heb maand geleden mooi een tv gekocht en dat kaartje zit nu mooi als pci slot opvulling. Vind het altijd wel fijn als ik kan computeren en tv aanheb bijv. Ook qua afstandsbediening en plaatsing van computerscherm is tv handiger ook al had mijn tv-kaart afstandsbediening maar dat werkt niet zo vlotjes allemaal.

• blackbit
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-01-2008

blackbit

626C6163 6B626974

Indien je video kaart een beetje ok is, levert een Hauppauge wintv-pci zeer goed beeld. Op Windows XP, komt naar nog bij dat er nieuwe beeldfilters in de driver zitten, en dan is je beeld zeker beter dan op een gewone tv. Ik heb reeds 6 jaar dezelfde kaart, en heb er nooit problemen mee gehad. Ik denk niet dat ik ooit een tv koop.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
TV-kaarten kun je in bijna elk systeem zetten zolang je maar minstens een 4MB (minder kannok) vidkaart hebt. Ik heb een WinTV-PCI die in een P-100 heel goed zijn werk deed. Systemen van tegenwoordig kunnen het dus bijna allemaal wel aan

Kwaliteit is ook wel redelijk zolang je maar goede ontvangst heb. Hier wat screenies

Afbeeldingslocatie: http://beumer.xs4all.nl/bart/temp/TV001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://beumer.xs4all.nl/bart/temp/TV002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://beumer.xs4all.nl/bart/temp/TV003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://beumer.xs4all.nl/bart/temp/TV004.jpg
eve eentje met slechte ontvangst... dan heb je bij TV-kaarten wat meer last :(
Deze screenshots zijn genomen met een 4-5 jaar oude Hauppauge WinTV-PCI, die nog perfect wordt ondersteund (hoeraatje voor hauppauge!)

Ik zou zowiezo een losse TV-kaart kopen, daarmee heb je het voordeel dat je later de videokaart kan vervangen, waarmee je die functionaliteit niet opnieuw hoeft te kopen

Bijna alle TV-kaarten zijn daggik met een BrookTree 878 (o.i.d.) uitgerust,Neem iets in die hoek, dan weet je dat je het altijd wel aan de praat krijgt (onder linux ook)

Videokaart heb je nauwelijks eisen aan. Allemaal volstaan ze wel (in me oude P-100 succesvol met een budget SiS6326 gedraait, en dat gaat goed)

Ik denk dat het aan je zus is of zijn het handig vindt om de TV in haar computer te hebben. Voordeel is natuurlijk dat het ruimte bespaart, maar nadeel is dan ook weer dat ze haar computer aan moet staan. Ik denk dat je het aan haar moet vragen, het is zeer afhankelijk van hoe ze er gebruik van gaat maken.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Ik zou toch een losse tv kopen. Ik heb zelf een PCTV-kaart, en die geeft opzich wel een redlijk beeld. Toch vind ik het beeld van een gewone tv over het algemeen beter, er is minder "ruis" en daardoor is het beeld is iets scherper. Daarnaast biedt een tv iets meer gemak. Als je hem aan zet heb je idd meteen beeld, en je hebt geen last van geluid van de pc kast (ventilators).

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Ja, ik zou ook een gewone tv kopen. Ik heb een PCTV Rave de beeldkwaliteit is echt wel goed alleen als er veel beweging in het beeld zit dan wordt het een 'blur' dit is (bij mij tenminste) het geval als je bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd bent aan het kijken en de camera moet snel bewegen dan word het wazig.

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Op vrijdag 03 mei 2002 14:28 schreef Bart B het volgende:
TV-kaarten kun je in bijna elk systeem zetten zolang je maar minstens een 4MB (minder kannok) vidkaart hebt. Ik heb een WinTV-PCI die in een P-100 heel goed zijn werk deed. Systemen van tegenwoordig kunnen het dus bijna allemaal wel aan

Kwaliteit is ook wel redelijk zolang je maar goede ontvangst heb. Hier wat screenies

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
eve eentje met slechte ontvangst... dan heb je bij TV-kaarten wat meer last :(
Deze screenshots zijn genomen met een 4-5 jaar oude Hauppauge WinTV-PCI, die nog perfect wordt ondersteund (hoeraatje voor hauppauge!)

Ik zou zowiezo een losse TV-kaart kopen, daarmee heb je het voordeel dat je later de videokaart kan vervangen, waarmee je die functionaliteit niet opnieuw hoeft te kopen

Bijna alle TV-kaarten zijn daggik met een BrookTree 878 (o.i.d.) uitgerust,Neem iets in die hoek, dan weet je dat je het altijd wel aan de praat krijgt (onder linux ook)

Videokaart heb je nauwelijks eisen aan. Allemaal volstaan ze wel (in me oude P-100 succesvol met een budget SiS6326 gedraait, en dat gaat goed)

Ik denk dat het aan je zus is of zijn het handig vindt om de TV in haar computer te hebben. Voordeel is natuurlijk dat het ruimte bespaart, maar nadeel is dan ook weer dat ze haar computer aan moet staan. Ik denk dat je het aan haar moet vragen, het is zeer afhankelijk van hoe ze er gebruik van gaat maken.
Ik wil je kaart niet afkraken, maar die kwaliteit is echt niet redelijk hoor. Is gewoon bagger. Misschien komt het doordat ie zo oud is of de ontvangst is slecht, maar tegenwoordig is de kwaliteit toch een stuk beter.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Het is gewoon slechte ontvangst/kabel... Telefoon ook last van (in zelfde goot |:( ) en andere TV's ook

Verder.... Dit is stistaand beeld... wanneer je het beeld ziet heb je er minder (geen) last van en ziet het er beter uit

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
Op vrijdag 03 mei 2002 12:28 schreef reg10 het volgende:
...en de kwaliteit is echt stukken beter als de Sony van me ouders of de philips breedbeeld van me buurman...
Daar geloof ik helemaal niks van. Ik heb een Sony Trinitron televisie en dat beeld is geweldig mooi met kabel (zit erg ver van het aansluitpunt af). Nog veel mooier met DVD en bloedmooi met een Blaze kabel naar me PS2. Daar kan geen monitor aan tippen. Kleuren zijn veel natuurlijker.

Verwijderd

ik zal het niet doen

ik zat in het zelfde probleem als je zusje
en kocht een tv-kaart
de kaart heeft 2maanden bij mij ingezeten en heb toen maar een jvc grootbeeld tv-gekocht
dat kijkt een stuk makkelijker en de beeld is ook een stuk beter dan de tv-kaart

de tv-kaart zat samen met een ati radeon vivo
en een lg 995e 19"monitor
en mijn bed was maar 1,5m van mijn pc van daan .

hoe oud is je zusje >:)
ik ben nog singel en heb alles al staan kan ze zo bij me komen wonen :P

zal goed voor haar zorgen hoor

aja als ze 16 is laat dan maar heb ik niks gezegt

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb een WinTV Go van Hauppage. Dat ding bevalt me prima. Heeft ook ondersteuning voor teletext, maar niet voor radio. Wat voor mij ook geen vereiste is ;)

Ik heb er via een scart verdeelbox 2 sateliet ontvangers en een videorecorder op aan gesloten, en het beeld is prima. Geluid gaat via mijn geluidskaart naar mijn 5.1 receiver toe.

Je kunt af en toe lijntjes zien, maar je word niet geacht om minder dan 1 meter van de monitor te zitten. Dat doe je met een TV toch ook niet?

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

ik zou gewoon een tv kopen, op je pc is gewoon arelaxed, ik ben er ook ingetrapt

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
lijkt mij niks.. tv kijken op je monitor. En ik weet niet hoe je zusje dr pc heeft staan, maar bij mij zou mn monitor veel te hoog staan (staat gewoon op mn buro hoor, maar een tv kijkt wat makkelijker als ie lager staat) en hij staat ook niet echt in een goede positie om er goed voor te zitten.. zo zijn er nog genoeg nadelen die al genoemd zijn..

Verwijderd

Ik vond het altijd een hele zeik weer dat programma opstarten deed ie het niet zo goed wou ik tv kijken als ik terug van school kwam moest die klote pc weer worden opgestart.

Verwijderd

dan laat je hem aanstaan ofzo :)

k heb ook zo`n kaart
tis wel makkelijk als je net met je huiswerk ofzo bezig ben en tv wil kijken :D

Verwijderd

Ik heb al twee jaar een Ati All in one, dus nog met een Rage 128 erin. Nadeel is dus dat je de grafische kaart niet kan upgraden, en die kaart was reteduur. Ik snap niet dat mensen klagen over de kwaliteit. Er staan hier vier TV's in allerlei maten en soorten, op kabel met versterker, maar mijn PC (19" IIyama flatscreen)geeft echt het stabielste beeld. Echt te gek is dat je kan internetten, muziek draaien, beetje werken en ondertussen Feyenoord laten meelopen. Echt een All in one dus *D .

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik maak al jaren gebruik van een tv kaart. Ik vind het gewoon ontzettend handig, en het bespaart me een hoop ruimte. De screenshots van Bart B zijn absoluut niet representatief van wat de huidige kaarten presteren. Hier een willekeurige screenshot van mij

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvreede/alg/tv.jpg

Ik heb ook nog een filmpje gecaptured, dus als je die wil hebben hoef je 't maar te vragen :)

Verwijderd

Hier een screenshot van mijn All in Wonder:
http://www.endoria.net/upload/index.php/1800974486

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 12:45 schreef Thefirstikke het volgende:
Ik maak al jaren gebruik van een tv kaart. Ik vind het gewoon ontzettend handig, en het bespaart me een hoop ruimte. De screenshots van Bart B zijn absoluut niet representatief van wat de huidige kaarten presteren. Hier een willekeurige screenshot van mij

[afbeelding]

Ik heb ook nog een filmpje gecaptured, dus als je die wil hebben hoef je 't maar te vragen :)
Ik kijk tv via me tv-in (gebruik vcr als tuner) maar op fullscreen is het beeld irritant korrelig :(
Ligt dit aan een brakke tv-in??

2 caps

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2694341778

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2762043686

• Thefirstikke
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 13:27 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Ik kijk tv via me tv-in (gebruik vcr als tuner) maar op fullscreen is het beeld irritant korrelig :(
Ligt dit aan een brakke tv-in??

2 caps

[afbeelding]

[afbeelding]
Het lijkt me dat je een erg brakke tv-in hebt... :)

De beeldkwaliteit van sommigen hier is wel ontzettend slecht moet ik zeggen. Bij mij is het beeld nagenoeg perfect?

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 13:39 schreef Thefirstikke het volgende:

[..]

Het lijkt me dat je een erg brakke tv-in hebt... :)

De beeldkwaliteit van sommigen hier is wel ontzettend slecht moet ik zeggen. Bij mij is het beeld nagenoeg perfect?
Welke tv-kaart heb jij dan? Ik hecht namelijk waarde aan goed beeldkwaliteit :)

plaats es wat screenies

• Thefirstikke
  • Niet online
Ik heb een hauppauge WinTV-radio.
Hier nog wat screenshots :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvreede/alg/tv2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvreede/alg/tv3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvreede/alg/tv4.jpg

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Zijn er toevallig ook mensen met de hauppauge tv-theather :? Ik zou namelijk willen weten hoe de kwaliteit is van die kaart :).

Verwijderd

Ik heb een pctv rave en ik vind het beeld zeker mooi, mooier dan de meeste tvs, ik zou wel wat screenies wille posten maar mn kabel is nu niet zo goed dus heet beeld ook (ga binnenkort een nieuwe kopen) maar een aanrader wat mijn betreft, ook omdat het een ingebouwdde videorecorder heeft :D

MM

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Zou toch gaan voor de tv.
Heb zelf een dure tvkaart gehad, met radio/tt/remote, maar werd er behoorlijk moe van:

-pc moest steeds aan, kost tijd en een pc maakt toch lawaai
-beeld was verre van mooi (dit kan natuurlijk verschillen)
-vaak gekloot met drivers onder verschillende OSen

En met een tv kun je ook eens een console aansluiten of zo.
PC kapot> geen tv kijken..

Maar ja, het is mijn mening maar hoor :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Op vrijdag 03 mei 2002 11:11 schreef shotputty het volgende:
De TV van mijn zusje is kapot. Nou wil zij een nieuwe tv kopen (kleintje) van 200 euro. Haar TV is 15" en haar monitor is 17" dus ik denk, dan kan je beter voor minder geld een tv kaart kopen. Het enige wat ze wil is dezelfde functionaliteit (dus een afstandbediening). Maakt haar pc verder uit?
420 mhz AMD k6-2 + 8mb Sis video onboard. (geen agp poort) Wat is aan te raden of is een tv-kaart zowiezo niet aan te raden?
ik weet niet waar jij tv's haalt maar 200 euro voor een 36cm tvtje vindt ik wel werg veel geld..........
ik heb zelf een tijdje geleden 55cm sony wega televisie voor 300 euro gekocht.
en een platte panasonic (55cm) was toen maar iets van 200 euro.
Ik heb hier ook een krantje voor liggen van een saba 51 cm televisie 168 euro.

ik heb zelf ook een tvkaart maar gebruik ik nooit. gewoon lastig als je ff tv wil kijken en je pc staat uit dat je je pc weer moet opstarten en afsluiten.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Op vrijdag 10 mei 2002 16:06 schreef Termi het volgende:
Zijn er toevallig ook mensen met de hauppauge tv-theather :? Ik zou namelijk willen weten hoe de kwaliteit is van die kaart :).
niet slechter beeld als de win tv radio.
omdat wintv radio een veel ouder produkt is.
Ik heb zelf een wintv pci sereo.
Ik vindt de beeldkwaliteit best goed.
Het ligt natuurlijk ook aan wat voor kabelsignaal je hebt. Wil je beter beeld kun je altijd een kabelversterkertje er tussen gooien.

mijn mening is:
wil je ook beeld bewerken op je pc..........neem een tvkaart.
wil je alleen maar tv kijken koop een tv.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Koop liever een echte TV, een tkaart is in het begin wel leuk maar daarna word je er moe van om steeds dat programma te starten, en maar nieuwe drivers instaleren enz.

Je hebt al voor 170 euro's een 51 cm tv Vestel bij MediaMarkt..

Verwijderd

Gewoon tv kopen..Je moet de bui al zien hangen.

Zusje wil TMF kijken:

1. Beeld is klote...reactie gekrijs en getier.. :9
2. na wat klootwerk op de computer, verkeerd afgesloten en hardware niet meer goed geconfigureerd..resultaat geen werkende TV kaart..oplossing JIJ..

Dit is van toepassing als je zusje niet echt thuis is met computers.anders heb ik niks gezegd..Maar het blijft een feit dat een tv veel makkelijker is en beter beeld geeft (zeker na 4 vertakkingen van de kabel door het hele huis)
Pagina: 1