Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Het lijkt erop dat de Beeldbuis er niet in slaagt het heldere contrast goed weer te geven zoals een goede TV doet. Bijvoorbeeld bij skieen (veel wit) viel me op dat ik op de TV een compleet parcours zag etc met tinten sneeuw en op de monitor slechts een witte blok met 1 skieer. Ik weet niet of dat een incidentje is, maar de nuances zijn op een monitor gewoon minder.
* Delerium heeft BTW een Vision Master 452 Pro
Verwijderd
(gamma, contrast, helderheid, interlace, scherpte, verversfrequentie)
TV kijken op een computer+monitor ziet er dan ook absoluut belabberd uit... Koop een TV. Veeeeeeeel makkelijker!
p.s. deze kaart heeft een afstandsbediening, kan TV en radio ontvangen en heeft ook nog een mogelijkheid voor teletekst
Belabberd ? Dan weet ik niet wat voor een tv-kaart jij als referentie gebruikt maar ik vind het beeld van de meeste tv kaarten toch echt heel erg acceptabel en in het geval van een aantal kleine tv's (€200) toch echt beter. Een gewone tv is inderdaad makkelijker...aan de andere kant, ik heb vorig jaar een tijd in het buitenland gezeten en toen was het verdomd makkelijk dat ik alleen m'n pc mee hoefde te nemen om ook tv te kunnen kijken.Op vrijdag 03 mei 2002 11:16 schreef victorvanacht het volgende:
Nadeel is ook dat een monitor niet geschikt is om TV te kijken...
(gamma, contrast, helderheid, interlace, scherpte, verversfrequentie)
TV kijken op een computer+monitor ziet er dan ook absoluut belabberd uit... Koop een TV. Veeeeeeeel makkelijker!
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Deze http://tweakers.net/pricewatch/2811 heeft bijvoorbeeld geen afstandsbediening denk ik.
lastig....
Ik heb zelf met een asus V3800 met TV-in wel een goed tv beeld dus dan zal zo'n tv kaart die daar speciaal voor gemaakt is het wel redelijk moeten doen toch?
Verwijderd
Vergeet niet, dat er onverwacht problemen op kunnen treden, waardoor het niet functioneert. Dit hoeft helemaal niet aan de tvkaart te liggen en ook niet aan de software, maar bijvoorbeeld een Windows, die brak wordt na enige tijd.
Ik denk niet dat het je in dank wordt afgenomen, als ze in het weekend iets echt graag wil zien en het werkt niet. En jij bent weg. Zit ze met een pc opgescheept, die niet goed werkt. Plus, dat ze inderdaad elke keer de pc op moet starten om even iets te kijken.
Neem gewoon een televisie. Levert minste problemen op en kijkt ook nog beter.
Verwijderd
Het leuke van die winnt is oo dat ik de afstandsbediening ook gebruik voor winamp.
Verwijderd
Kwaliteit is ook wel redelijk zolang je maar goede ontvangst heb. Hier wat screenies

eve eentje met slechte ontvangst... dan heb je bij TV-kaarten wat meer last
Deze screenshots zijn genomen met een 4-5 jaar oude Hauppauge WinTV-PCI, die nog perfect wordt ondersteund (hoeraatje voor hauppauge!)
Ik zou zowiezo een losse TV-kaart kopen, daarmee heb je het voordeel dat je later de videokaart kan vervangen, waarmee je die functionaliteit niet opnieuw hoeft te kopen
Bijna alle TV-kaarten zijn daggik met een BrookTree 878 (o.i.d.) uitgerust,Neem iets in die hoek, dan weet je dat je het altijd wel aan de praat krijgt (onder linux ook)
Videokaart heb je nauwelijks eisen aan. Allemaal volstaan ze wel (in me oude P-100 succesvol met een budget SiS6326 gedraait, en dat gaat goed)
Ik denk dat het aan je zus is of zijn het handig vindt om de TV in haar computer te hebben. Voordeel is natuurlijk dat het ruimte bespaart, maar nadeel is dan ook weer dat ze haar computer aan moet staan. Ik denk dat je het aan haar moet vragen, het is zeer afhankelijk van hoe ze er gebruik van gaat maken.
Ik wil je kaart niet afkraken, maar die kwaliteit is echt niet redelijk hoor. Is gewoon bagger. Misschien komt het doordat ie zo oud is of de ontvangst is slecht, maar tegenwoordig is de kwaliteit toch een stuk beter.Op vrijdag 03 mei 2002 14:28 schreef Bart B het volgende:
TV-kaarten kun je in bijna elk systeem zetten zolang je maar minstens een 4MB (minder kannok) vidkaart hebt. Ik heb een WinTV-PCI die in een P-100 heel goed zijn werk deed. Systemen van tegenwoordig kunnen het dus bijna allemaal wel aan
Kwaliteit is ook wel redelijk zolang je maar goede ontvangst heb. Hier wat screenies
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
eve eentje met slechte ontvangst... dan heb je bij TV-kaarten wat meer last
Deze screenshots zijn genomen met een 4-5 jaar oude Hauppauge WinTV-PCI, die nog perfect wordt ondersteund (hoeraatje voor hauppauge!)
Ik zou zowiezo een losse TV-kaart kopen, daarmee heb je het voordeel dat je later de videokaart kan vervangen, waarmee je die functionaliteit niet opnieuw hoeft te kopen
Bijna alle TV-kaarten zijn daggik met een BrookTree 878 (o.i.d.) uitgerust,Neem iets in die hoek, dan weet je dat je het altijd wel aan de praat krijgt (onder linux ook)
Videokaart heb je nauwelijks eisen aan. Allemaal volstaan ze wel (in me oude P-100 succesvol met een budget SiS6326 gedraait, en dat gaat goed)
Ik denk dat het aan je zus is of zijn het handig vindt om de TV in haar computer te hebben. Voordeel is natuurlijk dat het ruimte bespaart, maar nadeel is dan ook weer dat ze haar computer aan moet staan. Ik denk dat je het aan haar moet vragen, het is zeer afhankelijk van hoe ze er gebruik van gaat maken.
Verder.... Dit is stistaand beeld... wanneer je het beeld ziet heb je er minder (geen) last van en ziet het er beter uit
Daar geloof ik helemaal niks van. Ik heb een Sony Trinitron televisie en dat beeld is geweldig mooi met kabel (zit erg ver van het aansluitpunt af). Nog veel mooier met DVD en bloedmooi met een Blaze kabel naar me PS2. Daar kan geen monitor aan tippen. Kleuren zijn veel natuurlijker.Op vrijdag 03 mei 2002 12:28 schreef reg10 het volgende:
...en de kwaliteit is echt stukken beter als de Sony van me ouders of de philips breedbeeld van me buurman...
Verwijderd
ik zat in het zelfde probleem als je zusje
en kocht een tv-kaart
de kaart heeft 2maanden bij mij ingezeten en heb toen maar een jvc grootbeeld tv-gekocht
dat kijkt een stuk makkelijker en de beeld is ook een stuk beter dan de tv-kaart
de tv-kaart zat samen met een ati radeon vivo
en een lg 995e 19"monitor
en mijn bed was maar 1,5m van mijn pc van daan .
hoe oud is je zusje
ik ben nog singel en heb alles al staan kan ze zo bij me komen wonen
zal goed voor haar zorgen hoor
aja als ze 16 is laat dan maar heb ik niks gezegt
Ik heb er via een scart verdeelbox 2 sateliet ontvangers en een videorecorder op aan gesloten, en het beeld is prima. Geluid gaat via mijn geluidskaart naar mijn 5.1 receiver toe.
Je kunt af en toe lijntjes zien, maar je word niet geacht om minder dan 1 meter van de monitor te zitten. Dat doe je met een TV toch ook niet?
He who controls the Spice, controls the Universe.
Verwijderd
Verwijderd
k heb ook zo`n kaart
tis wel makkelijk als je net met je huiswerk ofzo bezig ben en tv wil kijken
Verwijderd

Ik heb ook nog een filmpje gecaptured, dus als je die wil hebben hoef je 't maar te vragen
Verwijderd
http://www.endoria.net/upload/index.php/1800974486
Verwijderd
Ik kijk tv via me tv-in (gebruik vcr als tuner) maar op fullscreen is het beeld irritant korreligOp donderdag 09 mei 2002 12:45 schreef Thefirstikke het volgende:
Ik maak al jaren gebruik van een tv kaart. Ik vind het gewoon ontzettend handig, en het bespaart me een hoop ruimte. De screenshots van Bart B zijn absoluut niet representatief van wat de huidige kaarten presteren. Hier een willekeurige screenshot van mij
[afbeelding]
Ik heb ook nog een filmpje gecaptured, dus als je die wil hebben hoef je 't maar te vragen
Ligt dit aan een brakke tv-in??
2 caps
Het lijkt me dat je een erg brakke tv-in hebt...Op donderdag 09 mei 2002 13:27 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ik kijk tv via me tv-in (gebruik vcr als tuner) maar op fullscreen is het beeld irritant korrelig
Ligt dit aan een brakke tv-in??
2 caps
[afbeelding]
[afbeelding]
De beeldkwaliteit van sommigen hier is wel ontzettend slecht moet ik zeggen. Bij mij is het beeld nagenoeg perfect?
Verwijderd
Welke tv-kaart heb jij dan? Ik hecht namelijk waarde aan goed beeldkwaliteitOp donderdag 09 mei 2002 13:39 schreef Thefirstikke het volgende:
[..]
Het lijkt me dat je een erg brakke tv-in hebt...
De beeldkwaliteit van sommigen hier is wel ontzettend slecht moet ik zeggen. Bij mij is het beeld nagenoeg perfect?
plaats es wat screenies
Verwijderd
MM
Heb zelf een dure tvkaart gehad, met radio/tt/remote, maar werd er behoorlijk moe van:
-pc moest steeds aan, kost tijd en een pc maakt toch lawaai
-beeld was verre van mooi (dit kan natuurlijk verschillen)
-vaak gekloot met drivers onder verschillende OSen
En met een tv kun je ook eens een console aansluiten of zo.
PC kapot> geen tv kijken..
Maar ja, het is mijn mening maar hoor
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
ik weet niet waar jij tv's haalt maar 200 euro voor een 36cm tvtje vindt ik wel werg veel geld..........Op vrijdag 03 mei 2002 11:11 schreef shotputty het volgende:
De TV van mijn zusje is kapot. Nou wil zij een nieuwe tv kopen (kleintje) van 200 euro. Haar TV is 15" en haar monitor is 17" dus ik denk, dan kan je beter voor minder geld een tv kaart kopen. Het enige wat ze wil is dezelfde functionaliteit (dus een afstandbediening). Maakt haar pc verder uit?
420 mhz AMD k6-2 + 8mb Sis video onboard. (geen agp poort) Wat is aan te raden of is een tv-kaart zowiezo niet aan te raden?
ik heb zelf een tijdje geleden 55cm sony wega televisie voor 300 euro gekocht.
en een platte panasonic (55cm) was toen maar iets van 200 euro.
Ik heb hier ook een krantje voor liggen van een saba 51 cm televisie 168 euro.
ik heb zelf ook een tvkaart maar gebruik ik nooit. gewoon lastig als je ff tv wil kijken en je pc staat uit dat je je pc weer moet opstarten en afsluiten.
niet slechter beeld als de win tv radio.Op vrijdag 10 mei 2002 16:06 schreef Termi het volgende:
Zijn er toevallig ook mensen met de hauppauge tv-theatherIk zou namelijk willen weten hoe de kwaliteit is van die kaart
.
omdat wintv radio een veel ouder produkt is.
Ik heb zelf een wintv pci sereo.
Ik vindt de beeldkwaliteit best goed.
Het ligt natuurlijk ook aan wat voor kabelsignaal je hebt. Wil je beter beeld kun je altijd een kabelversterkertje er tussen gooien.
mijn mening is:
wil je ook beeld bewerken op je pc..........neem een tvkaart.
wil je alleen maar tv kijken koop een tv.
Je hebt al voor 170 euro's een 51 cm tv Vestel bij MediaMarkt..
Verwijderd
Zusje wil TMF kijken:
1. Beeld is klote...reactie gekrijs en getier..
2. na wat klootwerk op de computer, verkeerd afgesloten en hardware niet meer goed geconfigureerd..resultaat geen werkende TV kaart..oplossing JIJ..
Dit is van toepassing als je zusje niet echt thuis is met computers.anders heb ik niks gezegd..Maar het blijft een feit dat een tv veel makkelijker is en beter beeld geeft (zeker na 4 vertakkingen van de kabel door het hele huis)